Rykte: Microsoft lanserar Windows 10 i juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Själv kommer jag att installera det dag ett. Ingen annan Windowsversion har testats så hårt innan release som Windows 10.

Problemet är om de inte hinner fixa GUI innan release kommer det vara det deras fulaste och med opolerade OS någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Själv kommer jag att installera det dag ett. Ingen annan Windowsversion har testats så hårt innan release som Windows 10.

Ingen annan Windows har varit så buggigt så nära inpå en release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ett framrushat OS, det lockar ju jättemycket att installera så fort som möjligt, right?

Visst, 10 verkar trevligare än 8.1 , men jag trivs fint med sjuan så kan vänta tills första buggrensningen är klar... Lagom till en stund efter första servicepacket kanske?

Håller inte med om att det är framrushat.
Jag ser Win10 som en finslipning av Win8.1. Man rättar till det som folk retade sig på.
Visst det är en hel del ny funktionalitet också.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tyckte faktiskt Win 7 testades rätt bra.
Satt med betan av det under större delen av 2009. Lustigt nog på en sämre datorn är värstingen jag byggt för XP. Win 7 fungerade helt enkelt bättre, trots beta på sämre hårdvara.

Jag gjorde samma men hade samma hårdvara som jag hade på vista, där jag inte hade några problem heller - Har dock haft några problem med win 10 debugger tex som går utan möjlighet att stänga av men är iförsig ubisoft som gnäller över denna.
undrar om denna kommer heta NT 10 eller NT9. denna version känns som vad win7 var för vista mao vad win 8a borde vart från början.

P.S någon som hört nåt mer om deras OS med 128bit system var ju en nyhet för ett 1/2 år sen,att dom startat utveckling av detta?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på vilket klockslag nyheten publicerades?
Ska jag någonsin växa upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3E:

Bara jag som reagerade på vilket klockslag nyheten publicerades?
Ska jag någonsin växa upp...

Samtidigt i chatten till flickvännen

Jag är 36, hon 39.

Ok, ska försöka hålla mig till ämnet, gäller ju W10

Hoppas verkligen den kommer redan i juli, vill ha nya directx..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Sitter och kör beta win10 den funka fint så jag hoppas skarpa kommer i sommar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Håller inte med om att det är framrushat.
Jag ser Win10 som en finslipning av Win8.1. Man rättar till det som folk retade sig på.
Visst det är en hel del ny funktionalitet också.

Höll med... tills igår. Nyaste "stabila" previewn installerade sig.
Första intrycket är ett ansiktsuttryck som alien filmerna, och viljan att bränna det med eld.
Ser ju värre och värre ut för varje uppdatering... vf pågår.

De börjar göra hela desktop "tablet" vänligt igen... kan de inte sluta, snälla. Jag vill ha ett 3D desktop.

Det riktigt lustiga och nästan ironiska är:
Vi vill ha VR och 3D syn.
Vi vill ha 3D skrivare.
Vi har redan 3D filmer.
Vi vill ha bästa möjliga 3D upplevelsen i spel.

Men Microsoft har på något sätt fått för sig att vi absolut inte vill ha 3D i vårt OS. Idioter till designers säger jag bara. Om hela världen vill ha 3D i allt annat, varför skulle vi inte vilja ha det i OSet???

Skrivet av Ase:

Jag gjorde samma men hade samma hårdvara som jag hade på vista, där jag inte hade några problem heller - Har dock haft några problem med win 10 debugger tex som går utan möjlighet att stänga av men är iförsig ubisoft som gnäller över denna.
undrar om denna kommer heta NT 10 eller NT9. denna version känns som vad win7 var för vista mao vad win 8a borde vart från början.

Senast jag vet ska det interna numren vara NT 6.0 (Vista), 6.1 (7:an), 6.2 (8.0), 6.3 (8.1), så 6.4 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Höll med... tills igår. Nyaste "stabila" previewn installerade sig.
Första intrycket är ett ansiktsuttryck som alien filmerna, och viljan att bränna det med eld.
Ser ju värre och värre ut för varje uppdatering... vf pågår.

De börjar göra hela desktop "tablet" vänligt igen... kan de inte sluta, snälla. Jag vill ha ett 3D desktop.

Det riktigt lustiga och nästan ironiska är:
Vi vill ha VR och 3D syn.
Vi vill ha 3D skrivare.
Vi har redan 3D filmer.
Vi vill ha bästa möjliga 3D upplevelsen i spel.

Men Microsoft har på något sätt fått för sig att vi absolut inte vill ha 3D i vårt OS. Idioter till designers säger jag bara. Om hela världen vill ha 3D i allt annat, varför skulle vi inte vilja ha det i OSet???

Vad menar du med 3D-desktop? Jag minns inte mycket 3D-funktionalitet som funnits i skrivbordsmiljö i Windows så jag vet inte om jag förstår vad du menar som ändrats när jag inte själv kör Win10 i testversion nu.

I övrigt tycker jag 3D-film är ett rätt skakigt argument då det för mig är en gimmick som gör filmer direkt sämre. Tvingat fokus så man inte kan njuta lika mycket av bra scenografi osv, tekniker som ger sämre ljus och färg, etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackanj:

Håller inte med om att det är framrushat.
Jag ser Win10 som en finslipning av Win8.1. Man rättar till det som folk retade sig på.
Visst det är en hel del ny funktionalitet också.

Nej Windows 10 är inget framstressat OS... som vi kan se på versionsnumret så är det en vidareutveckling av Vista.

Vista -> Windows 7 -> Windows 8 -> Windows 8.1 och nu Windows 10 ... i grunden samma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Nej Windows 10 är inget framstressat OS... som vi kan se på versionsnumret så är det en vidareutveckling av Vista.

Vista -> Windows 7 -> Windows 8 -> Windows 8.1 och nu Windows 10 ... i grunden samma.

Jag håller med om att det inte är ett framstressat OS, men vad menar du att det är i grunden samma och att man kan se det på namnen? De interna versionsnumren är:

Windows Vista = 6.0
Windows 7 = 6.1
Windows 8 = 6.2
Windows 8.1 = 6.3
Windows 10 = 10.0

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Jag håller med om att det inte är ett framstressat OS, men vad menar du att det är i grunden samma och att man kan se det på namnen? De interna versionsnumren är:

Windows Vista = 6.0
Windows 7 = 6.1
Windows 8 = 6.2
Windows 8.1 = 6.3
Windows 10 = 10.0

Jag skrev att man kan se det på versionsnumren... inte namnen.

Ok så de kommer inte att använda 6.4... och 6.3 är vad som ska rapporteras till äldre program för kompatibilitet. Tror jag läste det i den här artikeln http://arstechnica.com/information-technology/2014/11/why-win...

Jag var ju tveksam först till deras val att använda 6.4... vilket påvisar att de inte gjort någon större förändring. Men iochmed att de nu valt o använda 10 istället så visar de att de faktiskt gjort mer förändringar. Beror också på denna "cross-platform" de tänkt med Windows 10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Jag skrev att man kan se det på versionsnumren... inte namnen.

Ok så de kommer inte att använda 6.4... och 6.3 är vad som ska rapporteras till äldre program för kompatibilitet. Tror jag läste det i den här artikeln http://arstechnica.com/information-technology/2014/11/why-win...

Jag var ju tveksam först till deras val att använda 6.4... vilket påvisar att de inte gjort någon större förändring. Men iochmed att de nu valt o använda 10 istället så visar de att de faktiskt gjort mer förändringar. Beror också på denna "cross-platform" de tänkt med Windows 10.

Ja du sa versionsnumren men listade namnen så det var inte så enkelt att förstå vad du menade

Precis, 6.3 rapporteras endast för kompatibilitetet och har inget med att göra hur mycket som förändrats. Om det hade haft något med att göra hur mycket som förändrats så hade Windows 10 varit exakt likadant som Windows 8.1. Alltså helt oförändrat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...