Permalänk
Medlem

Projekt Temptation

Välkommen till min andra bygglogg!

Sponsrat av:

Gigabyte
Icemodz
Team group
Coolingstuff

Introduktion
Tjena, Vill nu presentera mitt projekt vid namnet "Temptation".

Som ni här kommer kunna följa från början till slut. Har haft detta projektet i tanken i cirka ett år, har dessutom nästan alltid velat bygga ett riktigt stort bygge och nu är det äntligen här. Har precis avslutat mitt första projekt som var mid-tower därför tänkte jag göra ett lite större bygge. Då alla delar inte är bestämda är för jag väntar på svar från eventuella sponsorer och att dom ska köpas

Datorn
Har lite planer på att bygga i ett ..., men innan jag bestämmer mig för det så väntar jag på svar från eventuella sponsorer. Färgtemat kommer bli orange, gråt och svart för tyckte det var lite annorlunda och jag gillar färgerna väldigt mycket. Vattenkylningen kommer bli den kanske största delen i projektet där jag har en 480mm radiator och 2 st reservoarer som jag ska försöka få in i chassi, ska även för första gången köra SLI plus att dom ska vara vattenkylda. Ska även försöka bråka lite med chassi och kanske göra några ändringar där men det får ni se vad det blir

Hårdvara
(kommer uppdateras efterhand)
GIGABYTE GA-Z87X-OC
GTX 580 1,5GB SLI
1x HyperX SSD 240GB

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 1

Här kommer fösta uppdateringen där jag slänger upp lite bilder på mitt sjukt fina moderkort från gigabyte och 1 av dom 2 grafikkorten.Känns som Gigabyte verkligen vet vad dom håller på med, man får verkligen den där exklusiva känslan när man packar upp moderkortet, dessutom tror jag att moderkortet kommer passa sjukt bra in i mitt färgtema då det är orangea detaljer på det. Tack Josefin på Gigabyte för det stiliga moderkortet.

Visa signatur
Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hmm, det här kan ju bli något! Följer med intresse!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Gillar färgvalet! kommer följa

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Gillar färgvalet! kommer följa

Skrivet av Xyborg:

Hmm, det här kan ju bli något! Följer med intresse!

Tack!

Tyckte det var kul med ett lite annorlunda färgval men kommer säkert att bli bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 2

Tjena allihopa!

här kommer en liten uppdatering med en del vattenkylnings grejerna. Kan nog inte säga mycket mer förutom att det antagligen kommer en uppdatering i veckan...

2 st GT fläktar av jag vet inte hur många Sen den stora 480 radiatorn som skymtar i bakkant.

En av två pumpar.

Visa signatur
Permalänk
Inofficiell ambassadör

Har det inte hänt nu mer? Vill ju se fler bilder!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Update 3

Hallå allihopa!

Har lite nyheter och framföra faktiskt. Jag kommer vara bortrest under hela nästa vecka så det kommer tyvärr inga updateringar den veckan. Kan även tala om i förtid att Bitfenix kommer att vara med och göra detta projektet möjligt som jag tackar Bitfenix och Håkan för. Mer om Bitfenix och produkterna som dom bidragit med kommer på en update lite senare.

Nu till bygget:
-Chassit är på väg hem men vilket chassi det blev återstår och se
-Ett super fint nätaggregat var på fotobänken idag, som ni kan se på bilderna nedan.
-Kommer börja lite smått och modda chassit näst nästa vecka.

Låt bilderna tala

Riktigt stor kartong faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer se riktigt fränt ut! En custom psu plate/shroud skulle nog lyfta bygget starkt! Några hints om chassi idéer?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Kommer se riktigt fränt ut! En custom psu plate/shroud skulle nog lyfta bygget starkt! Några hints om chassi idéer?

Tack, mycket möjligt att en psu/midplate ska fixas vill inte säga för mycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 4

Tjena alla glada!

Då jag skulle vara bortrest denna veckan blev tyvärr inte så på grund av vädret, inte mer med det utan här kommer en liten uppdatering med bara en bild där jag har ritat lite på ett ungefär hur det ska se ut. Allting kommer självklart inte se ut så här, men en aning likt kommer det bli

Chassit, fläktar och lite annat skoj från Bitfenix landar även imorgon, så förhoppningsvis tar jag en titt och klickar lite bilder på de med.

Nu till bilden:

Blev faktiskt riktigt nöjd själv, längtar verkligen tills jag får börja bygga i det sjukt fina chassit

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 5

Hejsan allesammans.

Denna gången blir det en tråkig update utan bilder. Vill börja med att tyvärr så blev det missuppfattning med mig och Bitfenix och därav blev det inte ett Bitfenix chassi utan ett antec 1900! Har många nya planer för det, inte mer med det, jag har även nya sponsorer som ska presenteras i nästa update. Jag har tyvärr inte mycket tid just nu på grund av olika skäl och en massa studier, men ska ändå försöka uppdatera när jag har tid.

Det var allt för denna gången! Nästa update kommer med massa nytt, som jag tror kan intresserar er! En liten cliffhanger till nästa gång nedan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 6

Tjena igen!

Denna gången blev det en väldigt tight update, men men... Jag fick besked idag på att kablarna och diverse saker som Icemodz sponsrat med är nu påväg hem Så absolut ska ni få en liten smyg titt av kablarna som Icemodz skicka till mig nedan. På bilderna som jag fått ser kablarna väldigt genomarbetade och dessutom ser dom riktigt bra ut, måste säga att Mundi på Icemodz har gjort ett grymt jobb!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 7

Godkväll allihopa!

Denna gången har jag kablar och diverse saker som Icemodz sponsrat med. Kablarna är riktigt häftiga och såg mycket kvalitativa och snygga ut. Sleeven var inte för tunn och syntes genom kabeln,den var heller inte för "plastig", syntes absolut att det är sleevade förhand! Rekommenderar verkligen dessa färdigsleevede kablarna om man inte har tålamod och sleeva själv.

Team group har även sponsrat med ett par riktigt grymma ram minne av 8gb och hela 2400mhz som jag tror kommer bli perfekt till bygget, lite annan power jämfört med vanliga 1866mhz

Jag har även inhandlat en processer som är av namnet Intel Core i5 4690K.

Bilder kommer nedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt läckert ut!
Skall följas.

Permalänk
Medlem

Update 8

Nu kommer den sista updaten med delar till bygget innan jag drar igång, denna gången innehöll paketet saker från coolingstuff som jag vill tacka arthur och självklart coolingstuff för.

Låt bilderna tala.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 9

God kväll! Har börjat modda chassit med att tillexempel tagit bort hårddiskburen och lite annat smått. Även en en lite mockup av komponenterna hamnade på bild.
Nästa update blir det mer om radiatorerna och även ett litet hemligt mod, mer av det senare!

Här kommer bilderna:

Hårddiskburen borta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update 10

God kväll!
Har haft lite tid med och göra uppdateringar så här kommer en efter ett sisådär långt uppehåll.
Som sagt har jag gjort lite på chassit så som reversed atx samt gjort plats för 360 radiatorn och lite annats smått.

Visa signatur
Permalänk

Nice!

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej! har äntligen blivit klar med mitt andra projekt här på Sweclockers. Då jag alltid behövt en stor och lite av det större slaget som jag inte skulle behöva ta med på lan så besluta jag mig för att slå till på stort! Därav blev det ett moddat Antec 1900

Ni hittar hela processen från början till slut på projektloggen "Projekt Temptation"

Hårdvara

GIGABYTE GA-Z87X-OC
Intel Core i5 4690K
HyperX SSD 240GB
2 st 500 GB Random
Corsair RM1000
GTX 580 1,5GB SLI
8Gb Team Group Xtreem White

Jag vill tacka mina sponsorer som är följande:
Gigabyte
Icemodz
Team group
Coolingstuff

OBS, Bilderna kommer uppdateras eftersom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Hej! har äntligen blivit klar med mitt andra projekt här på Sweclockers. Då jag alltid behövt en stor och lite av det större slaget som jag inte skulle behöva ta med på lan så besluta jag mig för att slå till på stort! Därav blev det ett moddat Antec 1900

Ni hittar hela processen från början till slut på projektloggen "Projekt Temptation"

Hårdvara

GIGABYTE GA-Z87X-OC
Intel Core i5 4690K
HyperX SSD 240GB
2 st 500 GB Random
Corsair RM1000
GTX 580 1,5GB SLI
8Gb Team Group Xtreem White

Jag vill tacka mina sponsorer som är följande:
Gigabyte
Icemodz
Team group
Coolingstuff

OBS, Bilderna kommer uppdateras eftersom

http://i.imgur.com/2pQVEfK.jpg
http://i.imgur.com/W9hRkkL.jpg
http://i.imgur.com/HOp7F5s.jpg
http://i.imgur.com/6ifCrxl.jpg
http://i.imgur.com/WVmyiki.jpg

Fint men det är mer montera komponenter projekt än ett moddningsprojekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

@daempull: så du menar att göra tillexempel reversed atx, plats för 360 rad ändra plats på nätaggregatet är att bara montera in komponenter

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Det vore trevligt om du kunde dokumentera projektet bättre till nästa gång, just nu är det mest en massa produktbilder och sedan ett slutresultat där man aldrig riktigt får reda på vad som faktiskt hänt.

HUR inverterade du chassit, flyttade PSU etc?

Slutresultatet blev väldigt stiligt, men själva byggloggen känns som en enda lång reklam.

Permalänk
Medlem

@Laine: Har faktiskt tänkt på detta lite själv, har fotat det mesta med min mobil och därav blir det inte mycket bra foton. Fick en systemkamera häromdagen och nu hoppas jag på att det ska bli fler bra bilder till nästa projekt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bra jobbat! tycker det vart lite mycket produktbilder och lite uppvisande av modsen du gjort.
Men slutresultatet vart bra!

Permalänk
Medlem

@August L: Tack! håller absolut med om att jag tagit rent för många bilder på produkterna, ska bättras!

Visa signatur