Ladda upp klipp på youtube - Upplösnings problem

Permalänk
Medlem

Ladda upp klipp på youtube - Upplösnings problem

Hej laddade upp ett klipp som jag recordat i 1080p men i youtube så är högsta man kan välja 360p..
Har även laddat upp ett annat klipp där jag gjorde exakt samma sak och på det kan man välja 1080p.

Jag recordar med Nvidia Shadowplay.

Har inte renderat. Inte på något av klippen.

Några idéer? Behöver ni mer info så fråga

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Har du väntat på att youtube har gått igenom klippet? På längre klipp kan det ta flera timmar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Har du väntat på att youtube har gått igenom klippet? På längre klipp kan det ta flera timmar.

Hur ska man säga.. Den är klar att visas offentligt om man säger så. Alltså är uppladdningsprocessen klar och även den andra processen.

Edit, kan inte heller välja en miniatyr till klippet, finns ingen att välja på

edit, nu funkar det......... men kan inte välja någon miniatyr än.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Hur ska man säga.. Den är klar att visas offentligt om man säger så. Alltså är uppladdningsprocessen klar och även den andra processen.

Först laddar den upp
Sedan går mätare över till "Processing", när den är klar har du en offentlig 360p variant att kolla på. Efter detta så sker den slutliga genomgången för att du ska få 720p och 1080p mm. Och detta tar tid.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Först laddar den upp
Sedan går mätare över till "Processing", när den är klar har du en offentlig 360p variant att kolla på. Efter detta så sker den slutliga genomgången för att du ska få 720p och 1080p mm. Och detta tar tid.

Ändrade ovan.

edit

Klippet laggar också, kan det bero att jag recordar 60hz och har 90fps i spelet?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Ändrade ovan.

edit

Klippet laggar också, kan det bero att jag recordar 60hz och har 90fps i spelet?

Det är inte det som orsakar lagg, utan något annat.
Säker på att klippet laggar och inte din dator?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Det är inte det som orsakar lagg, utan något annat.
Säker på att klippet laggar och inte din dator?

Helt säker, inte minsta lagg när jag spelar och recordar , utan det laggar i klippet..

Laggar mer i fullscreen

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Helt säker, inte minsta lagg när jag spelar och recordar , utan det laggar i klippet..

Laggar mer i fullscreen

Jag menar inte att din dator laggar när du spelar in, utan nu när du kollar på klippet.

Laggar det mer när du kollar på fullskärm så är det garanterad din dator och inte klippet. Annars skulle det lagga lika mycket om du inte körda i fullskärm.

Edit: flyter på fint för mig. Någon specifik tid det laggar?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hjälpsam

Sätt VSYNC till 60FPS när du spelar in klippen. Den kan bara spela in de frames du renderar, och när du renderar med 90FPS med bara sparar 60 av de de bilderna per sekund får du denna microstutter från helvetet

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Laggar då inte för mig när jag tittar på den.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag får 1080p, det var nog bara du som inte var tålamodig för den att bearbetas. För uppsnabbad bearbetning i framtiden, bearbeta den lokalt med t.ex. Handbrake.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Allt ser ut som det ska. 1080p60.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag menar inte att din dator laggar när du spelar in, utan nu när du kollar på klippet.

Laggar det mer när du kollar på fullskärm så är det garanterad din dator och inte klippet. Annars skulle det lagga lika mycket om du inte körda i fullskärm.

Edit: flyter på fint för mig. Någon specifik tid det laggar?

Hela tiden, Kollade nu på laptop samt mobilen utan lagg, då bör det påpekas att laptopen jag använde har en Turion 64 TL-60 och ett ATI Radeon X1250...

Skrivet av Fluf:

Sätt VSYNC till 60FPS när du spelar in klippen. Den kan bara spela in de frames du renderar, och när du renderar med 90FPS med bara sparar 60 av de de bilderna per sekund får du denna microstutter från helvetet

Jo men Mw3 har bestämt sig för att låsa fpsen på 90..

Eftersom det bara verkar lagga på min dator, vad bör jag göra? Det är bara detta klippet som laggar i 1080p fullskärm Alltså kan jag ta vilket random klipp som helst och köra på 1080 i fullskärm, det är de konstiga..

Ska kolla om de finns någon uppdatering av flashplayer imorgon, vad kan mer tänkas ligga bakom? Tycker att det är sjukt skumt när det bara är 1klipp.

Specs på datorn som krånglar är den i signaturen

Ber om ursäkt för sent svar, har varit upptagen.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag menar inte att din dator laggar när du spelar in, utan nu när du kollar på klippet.

Laggar det mer när du kollar på fullskärm så är det garanterad din dator och inte klippet. Annars skulle det lagga lika mycket om du inte körda i fullskärm.

Edit: flyter på fint för mig. Någon specifik tid det laggar?

Så vad skulle det kunna bero på?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Först laddar den upp
Sedan går mätare över till "Processing", när den är klar har du en offentlig 360p variant att kolla på. Efter detta så sker den slutliga genomgången för att du ska få 720p och 1080p mm. Och detta tar tid.

Inte nog med detta, efter 720p/1080p går den igenom det en gång till för att aktivera 60fps.
Mina klipp som jag laddar upp i 720p@60fps brukar ta 1-3 dagar innan det går att se klippen i 720p@60

Edit:
Mina klipp brukar vara runt 40-60min, ibland mer. Det är säkert en bidragande faktor till att det tar lång tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1