står trial när jag köpte spelet

Permalänk
Medlem

står trial när jag köpte spelet

hej, jag köpte wow på skiva men nu när jag installerar de fick jag bara starter pack alltså inte hela spelet. jag köpte warlords of draenor.jag laddade ner själva spelet nu från battle.net men jag har fortfarande ett trial måste jag göra ett nytt konto eller vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

warlords of draenor är en expansion, du måste köpa själva spelet. med spelet får du spelet, the burning crusade, wrath of the lich king, cataclysm och mists of pandaria och 30 dagars speltid.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2659342
https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

warlords of draenor är en expansion, du måste köpa själva spelet. med spelet får du spelet, the burning crusade, wrath of the lich king, cataclysm och mists of pandaria och 30 dagars speltid.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2659342
https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft

jag laddade ner spelet från battle.net men jag har fortfarande ett trial måste jag göra ett nytt konto eller vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WiKaChKr:

jag laddade ner spelet från battle.net men jag har fortfarande ett trial måste jag göra ett nytt konto eller vad ska jag göra?

Har du köpt "World Of Warcraft" också eller bara expansionen "Warlords Of Draenor"?

Och har du aktiverat spelet på ditt konto?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Har du köpt "World Of Warcraft" också eller bara expansionen "Warlords Of Draenor"?

Och har du aktiverat spelet på ditt konto?

jag köpte spelet från battle.net tror jag jag köpte World of Worldcraft för 140 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiKaChKr:

jag köpte spelet från battle.net tror jag jag köpte World of Worldcraft för 140 kr

Då ska du fått en serienyckel på mailen som du ska skriva in på ditt battle.net konto..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Då ska du fått en serienyckel på mailen som du ska skriva in på ditt battle.net konto..

hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiKaChKr:

hur gör jag det?

kolla din epost efter mailet du fick från blizzard när du köpte spelet, I den ska de stå en nyckel..
Logga in på ditt Battle.net, till höger har du en spalt där de står att du kan uppgradera, Där ska de även finnas en möjlighet o skriva in en nyckel.. voila..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Du måste registrera ett battle.net konto.
Logga sedan in i battle.net och lägg in spelnyckeln du har på skivan (World of warcraft). Den står normalt sett på insidan av fodralet.
Sedan måste du även lägga in spelnyckeln för warlords of dranei i battle.net för att aktivera den expantionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

kolla din epost efter mailet du fick från blizzard när du köpte spelet, I den ska de stå en nyckel..
Logga in på ditt Battle.net, till höger har du en spalt där de står att du kan uppgradera, Där ska de även finnas en möjlighet o skriva in en nyckel.. voila..

har aldrig köpt en battlechest men tror inte att det fungerar så när man köper direkt från dem, det gjorde det exempelvis inte när jag förhandsköpte warlords of draenor, utan kontot uppdaterades automatiskt.

ts: det kan ta "upp till" 72 timmar innan kontot aktiveras som ett riktigt konto. det är helt enkelt när de får dina pengar som kontot låses upp, förmodligen för att göra något åt alla guldsäljare som gör nya konton med stulna kreditkort.

om du inte är säker på om det har fungerat, kontakta blizzards support. i min erfarenhet svarar de snabbt och är duktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

har aldrig köpt en battlechest men tror inte att det fungerar så när man köper direkt från dem, det gjorde det exempelvis inte när jag förhandsköpte warlords of draenor, utan kontot uppdaterades automatiskt.

ts: det kan ta "upp till" 72 timmar innan kontot aktiveras som ett riktigt konto. det är helt enkelt när de får dina pengar som kontot låses upp, förmodligen för att göra något åt alla guldsäljare som gör nya konton med stulna kreditkort.

om du inte är säker på om det har fungerat, kontakta blizzards support. i min erfarenhet svarar de snabbt och är duktiga.

Hmm, De kan du ha rätt i.. Men informationen på battle.net ska uppdateras direkt vet ja, Även om inte själv spelet gör de..
I vilket fall som helst så köpte han WoD i butik, Så den måste han aktivera genom o skriva i nyckeln på battle.net kontot..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Hmm, De kan du ha rätt i.. Men informationen på battle.net ska uppdateras direkt vet ja, Även om inte själv spelet gör de..
I vilket fall som helst så köpte han WoD i butik, Så den måste han aktivera genom o skriva i nyckeln på battle.net kontot..

nej det kommer inte upp nått om någon nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Hmm, De kan du ha rätt i.. Men informationen på battle.net ska uppdateras direkt vet ja, Även om inte själv spelet gör de..
I vilket fall som helst så köpte han WoD i butik, Så den måste han aktivera genom o skriva i nyckeln på battle.net kontot..

men jag fick inte med någon nyckel jag fick med ett kort till en vän upp till lvl 20 och nån heartstone grej inget mer

Permalänk
Medlem

nu fixa jag det jag måste vänta upp til 72 timmar på WoW sen måste jag aktiver WoD sen tror jag väll att jag ska kunna spela tack för hjälpen!

Permalänk

tror man har typ gratis speltid upp till lvl 20 och dreanor ingår ingen speltid när man köper är bara upp till mop de skickade med det ihop med aktiveringen.

sen har jag för mig att det nu mer räcker att köpa senaste expansionen för att få hela spelet dvs de har slopat att man måste köpa alla expansioner.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du kommer vara tvungen att betala en månadskostnad också för att kunna fortsätta spela senare

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.