Parkeringsböter - Ena avskriven andra kvarstår..

Permalänk
Medlem

Parkeringsböter - Ena avskriven andra kvarstår..

Skulle vilja veta vad ni tycker om nedan fall. Vi tänker gå vidare med detta men vill gärna veta hur ni resonerar.

Har ni varit med om en process där det blir en rättssak av detta?

Jag och en vän ställde våra bilar på en parkeringsplats som omfattas av
enbart en parkeringsskylt. Det fanns inga tilläggstavlor under skylten därav fanns möjligheten att parkera på hela ytan. Enligt vårt tycke helt gratis. Till vår förvåning så fick båda två parkeringsböter utfärdade.

Överklagade och fick slutligen svar att de avskriver den ena men den andra måste betalas. De menar att den andra bilen inte stod parkerad i anslutning till P-Skylten. Därav förbud att parkera enligt dem.

Bilarna stod bredvid varandra och ytan är inte på något vis markerad för att enbart en bil får stå på platsen. Ytan är till för just två bilar och det är ingen tvekan om den saken. I alla tider så har det stått två bilar parkerade på just den ytan.

På deras egen hemsida så står det följande under regeln för en "Parkeringsskylt"

Citat:

Används märket vid en särskilt anordnad parkeringsplats gäller anvisningen hela parkeringsplatsen.
Länk till deras regler

Bifogar en bild på detta så ser ni klart och tydligt. Den bil som inte fick boten avskriven stod på just den platsen där bilen står.

(Inte vår bil på bild)

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Ser då ut att vara anpassat för 2 bilar och står inget annat bör det ju vara för 2 bilar.
Utifrån vad som syns på bilden så skulle jag också ha ställt mig där utan att tänka på det en sekund.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Välkommen till Södertälje
...men skämt och sido, det ser rätt givet ut att båda platserna är parkering och tycker att ni ska gå vidare.
(Trodde att dom där platserna var för hyresgästerna i respektive hus?)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bestrid skiten, det håller aldrig och de kommer inte orka driva det vidare.

https://www.flashback.org/t1993130

Permalänk
Medlem

Men? Vilka jävla tomtar alltså. Det är bara bestrida. Finns inte en chans att deras "bevis" håller i en rättegång.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.