Permalänk

Vattenkylning, hjälp uppskattas!

Hej, min processor (Intel i7 4790k) blir väldigt varm när jag spelar. tänkte byta kylare från standardkylaren till vattenkyning, problemet är att jag har aldrig haft det tidigare och har inte en aning om vad som är bra. Vore tacksam på lite tips och feedback på prisvärda kylare!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Antar att det är en färdig sluten lösning du är ute efter och inte bygga en egen loop?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Antar att det är en färdig sluten lösning du är ute efter och inte bygga en egen loop?

Stämmer bra.

Permalänk
Medlem

Tornkylare är bättre om du har plats, tystare och kylare lika bra eller bättre och dessutom håller dom i all evighet typ.

Nh-D14 eller NH-D15 om du ändå ska punga ut pengarna av det slaget. Kommer ge bäst resultat.

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi? Plats för 240 mm och 280 mm radiatorer? H100 och H110 modelerna från Corsair är ju att rekomendera. Dock kan fläktarna vara riktigt kassa beroende på val av model.

Permalänk
Skrivet av Robin24:

Vad har du för chassi? Plats för 240 mm och 280 mm radiatorer? H100 och H110 modelerna från Corsair är ju att rekomendera. Dock kan fläktarna vara riktigt kassa beroende på val av model.

Jag har nzxt h440

Permalänk
Medlem

jag bytte från vatten till en Noctua DH15, 1.2kg torn. Kylare bättre än min gamla Hydro 100i, samt att den känns säkrare, då man fysiskt kan se att den funkar. En sluten vattenkylare är det svårt att se att pumpen funkar i.

// LZ

Permalänk

Jag röstar för egen loop då kan du bestämma själv hur du vill att den ska vara,

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Söker du en smidig lösning kör på H100i eller H110i lätt. Villig att lägga extra pengar och arbete på steget bättre kylning kör custom loop Dock är custom overkill om du frågar mig om du inte tänkt göra lite värre överklockningar senare.

/R

Permalänk
Medlem

Tycker att Corsair verkar överreklamerade sett till kostnaden. Jag hade kört med Colermasters Neptun-serie som verkar ha fått bra kritik, bland annat av [H]ardOCP. NetOnNet har bra priser på CM:s sortiment av vattenkylare, noterat att bland annat Komplett tar nästan dubbelt så mycket betalt i vissa fall för samma kylare. Kör själv med Enermax och är nöjd, men den införskaffades för att den reades ut för runt 200:- när jag kikade på köpa en AIO-kylare.

Corsair är säkert helt OK generellt sett, men inte till det priset som de säljs för.

Men det är min högst personliga åsikt.

Permalänk

Fått mycket positivt om corsair så det föll på h100i tillslut, tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Coolmaster och dom andra märkena är också bra. Inte sagt annat Väljer Corsair över dom pga bra kundservice om något händer.