Garantiärende utav grafikkort som utgått ur sortimentet.

Permalänk

Garantiärende utav grafikkort som utgått ur sortimentet.

Hej!

Min bror lämnade in ett grafikkort på garantiärende på ett grafikkort som är 2.5år gammalt.
Där sa ni i butiken att det är värdeminskning på produkten och att han i sådanafall skulle få något som är likvärdigt det kortet som det är värt idag.

Jag undrar lite hur ni tänker här?

Om man skall gå prismässigt så är det ju ett motsvarande ett betydligt sämre grafikkort.
Byter ni inte likvärdigt kort rent allmänt?

Permalänk
Medlem

Man brukar ju få ett kort som är likvärdigt i prestanda snarare än pris. Så en toppmodell för ett par år sen brukar ge en låg/medium-modell idag som garantigrej.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Förstår ditt resonemang och antar att d gäller om man köper en highend produkt.
I detta fallet var det under tiden vid inköp mest "bang for the buck"
2800kr. Motsvarande idag prestanda mässigt är ju 760 eller 960.

#svarade på borttaget inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Förstår ditt resonemang och antar att d gäller om man köper en highend produkt.
I detta fallet var det under tiden vid inköp mest "bang for the buck"
2800kr. Motsvarande idag prestanda mässigt är ju 760 eller 960.

Du har inte ens skrivit vilket kort det rör sig om och verkar blanda ihop likvärdigt pris med likvärdig prestanda.
Säg att exakt samma kort fanns kvar men nu kostade 50% av vad ni köpte det för, tycker ni att ni skulle få 2st på garanti då eller?

Visa signatur

8=======================================================================D
Så stor minst.

Permalänk
Medlem

Du har krav på ett grafikkort med likvärd prestanda. Det är det du kan kräva. Om det kostar mer eller mindre är irrelevant.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TimMy2003:

Hej!

Min bror lämnade in ett grafikkort på garantiärende på ett grafikkort som är 2.5år gammalt.
Där sa ni i butiken att det är värdeminskning på produkten och att han i sådanafall skulle få något som är likvärdigt det kortet som det är värt idag.

Jag undrar lite hur ni tänker här?

Om man skall gå prismässigt så är det ju ett motsvarande ett betydligt sämre grafikkort.
Byter ni inte likvärdigt kort rent allmänt?

Likvärdigt i form av funktion, dvs prestanda, eller helt passiv kylning eller röda lampor som blinkar. Ni som kund avgör om ni anser att inets förslag är likvärdig till er defekta produkt.

Självklart kan in inte begära en 4×dyrare produkt, då får ni pengarna tillbaka +ränta -värdeminskningen.

Sedan har de(och övriga försäljare) några i butikspersonalen som inte är speciellt kunniga kring konsumentköplagen. Bara att slänga ett mail till Inet så löser det sig om någon i butiken säger något tokigt.
Låter som personalen har tolkat lagen lite vanskligt och sedan kommunicerat lite bristfälligt till dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Ursäkta mig. Missade skriva att det gäller ett Gigabyte 660ti.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TimMy2003:

Ursäkta mig. Missade skriva att det gäller ett Gigabyte 660ti.

Kan vara värt att nämna att syftningsfel är vanliga, din rubrik är lätt att tolka som att garantiärendet har utgått, dvs runnit ut i sanden. Fast du egentligen menar att grafikkortet utgått från sortimentet.

Läs ovanstående inlägg så är du med på vad inet egentligen menar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/svenska-g...

Där så ser du att det blir tex amd 270x, nvidia 760, nvidia 960 som är inom samma prestanda heller bätrre.
Vilket kort vart ni erbjudna?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan vara värt att nämna att syftningsfel är vanliga, din rubrik är lätt att tolka som att garantiärendet har utgått, dvs runnit ut i sanden. Fast du egentligen menar att grafikkortet utgått från sortimentet.

Läs ovanstående inlägg så är du med på vad inet egentligen menar.

Tack jag har ändrat till en tydligare topic.

Permalänk

Ärendet är nu löst.

Vi fick två valmöjligheter antingen reparera kortet vilket kunde vara några veckors leveranstid eller ta emot en kreditfaktura.
Vi valde att ta en kreditfaktura som var generös och göra en lättare uppgradering till ett nyare kort.
Från det att kortet lämnades in i deras butik tills felsökning och ärendet hanterats gick inte ens en arbetsdag.

<3 Inet

Permalänk
Inet
Skrivet av TimMy2003:

Ärendet är nu löst.

Vi fick två valmöjligheter antingen reparera kortet vilket kunde vara några veckors leveranstid eller ta emot en kreditfaktura.
Vi valde att ta en kreditfaktura som var generös och göra en lättare uppgradering till ett nyare kort.
Från det att kortet lämnades in i deras butik tills felsökning och ärendet hanterats gick inte ens en arbetsdag.

<3 Inet

Skönt att höra att det löste sig för dig och du är nöjd!

Glad påsk!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram