INFOCARE meddelade att skärmen är felfri: problem med DisplayPort

Permalänk
Medlem

INFOCARE meddelade att skärmen är felfri: problem med DisplayPort

Köpte en skärm på CDON... redan där börjar ju strulen.
Blev hänvisad direkt till tillverkaren av skärmen och CDON ville inte ta på sig något (tydligen inte ovanligt)
Efter lite mailande och kopierade texter från konsumentverket och lagboken så fixade dom iaf frakt till serviceföretaget Infocare

Väl där fick jag mail om att det inte vara något fel på skärmen...
Felet var att vad jag än kopplade in till Displayporten fick jag ingen signal, men diverse kablar och källor och ett besök på jobbet med allt för att testa fick jag aldrig någon signal.
Skrev vad jag testat och att ingen fungerat.
Fick sen hem skärmen efter två veckor så står det dom bytt main board... Dock fungerar inte displayporten fortfarande.

Hur ofta ljuger dom och säger dom fixat saker utan att verkligen gjort något?
Sen CDON är då allt utom hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Köpte en skärm på CDON... redan där börjar ju strulen.
Blev hänvisad direkt till tillverkaren av skärmen och CDON ville inte ta på sig något (tydligen inte ovanligt)
Efter lite mailande och kopierade texter från konsumentverket och lagboken så fixade dom iaf frakt till serviceföretaget Infocare

Väl där fick jag mail om att det inte vara något fel på skärmen...
Felet var att vad jag än kopplade in till Displayporten fick jag ingen signal, men diverse kablar och källor och ett besök på jobbet med allt för att testa fick jag aldrig någon signal.
Skrev vad jag testat och att ingen fungerat.
Fick sen hem skärmen efter två veckor så står det dom bytt main board... Dock fungerar inte displayporten fortfarande.

Hur ofta ljuger dom och säger dom fixat saker utan att verkligen gjort något?
Sen CDON är då allt utom hjälpsamma.

Jobbar med infocare dagligen i princip, de är som alla verkstäder, både bra och dåliga på saker, misstag sker och så enkelt är det

Men, till att börja med, vad är det för skärm du har?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

INFOCARE är inkompetenta, ja.
Har att göra med dem genom jobbet, och de är totalt värdelösa.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Vad kopplar du in för signal?

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Deras onsite-tekniker är bra, men de på verkstaden är hopplösa.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

FWIW - jag köpte en Acer 4k/GSync skärm för någon vecka sedan och har haft problem med att den inte fått signal via DP på två datorer. Igår ryckte jag ut kablarna igen och tryckte in dom väldigt noga både i skärm och dator (även om jag tyckt jag gjort det innan) och direkt så dök bilden upp.

Jag har haft liknande problem med en DELL 27"-skärm förut. Ingen bild trots att jag tyckt allt var intryckt och sen när jag lagt på extra kraft så plötsligt har allt funkar.

Min erfarenhet är att just DP verkar vara lite känslig för sådant så var bara fullt säker att du verkligen trycker in kabeln hårt innan du skickar tillbaka den igen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalsson:

Hur ofta ljuger dom och säger dom fixat saker utan att verkligen gjort något?

Nästintill aldrig skulle jag vilja påstå. Däremot har de inte kunnat framkalla felet och har baserat på din felbeskrivning bytt lite kretskort som rimligtvis skulle kunna orsaka felet, hoppats att felet nu skall vara löst och därefter skickat tillbaka skärmen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajled:

Vad kopplar du in för signal?

kopplat från datorer, från raspberry pi samt från wireless hdmi enheten jag har och ingen kan framkalla någon signal på skärmen.
Innan jag skickade in den hade jag även med allt på jobbet och kopplade upp det där mot datorn. kunde bara konstatera att alla kablar och adaptrar jag testat fungerade men ingen bild på skärmen.

Säkert jag som gör något fel men så jäkla svårt ska det inte att få bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Jobbar med infocare dagligen i princip, de är som alla verkstäder, både bra och dåliga på saker, misstag sker och så enkelt är det

Men, till att börja med, vad är det för skärm du har?

Deras billiga skärm från siemens "thor"

Permalänk
Hedersmedlem

*** rubrik ändrad ***

Jag har ändrat rubriken eftersom den inte berättade något om vad tråden egentligen handlar om. Citat forumreglerna:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Forumet är inte till för blogginlägg med allmänna synpunkter/beklaganden. Försök därför hålla tråden konstruktiv för att lösa problemet.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

*** rubrik ändrad ***

Jag har ändrat rubriken eftersom den inte berättade något om vad tråden egentligen handlar om. Citat forumreglerna:

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Forumet är inte till för blogginlägg med allmänna synpunkter/beklaganden. Försök därför hålla tråden konstruktiv för att lösa problemet.

/KimTjik

blev väl väl inte så bra rubrik i strid hetta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

FWIW - jag köpte en Acer 4k/GSync skärm för någon vecka sedan och har haft problem med att den inte fått signal via DP på två datorer. Igår ryckte jag ut kablarna igen och tryckte in dom väldigt noga både i skärm och dator (även om jag tyckt jag gjort det innan) och direkt så dök bilden upp.

Jag har haft liknande problem med en DELL 27"-skärm förut. Ingen bild trots att jag tyckt allt var intryckt och sen när jag lagt på extra kraft så plötsligt har allt funkar.

Min erfarenhet är att just DP verkar vara lite känslig för sådant så var bara fullt säker att du verkligen trycker in kabeln hårt innan du skickar tillbaka den igen.

Testade för säkerhets skull att trycka in allt ordentligt igen men ingen skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man har ju hör hur de behandlar sina anställda, inte konstigt att kvaliteten har försvunnit från de verkstäderna.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Har en hel del minnen av infocare jag med och tyvärr inget positivt att komma med, det enda man kan göra är att bråka upp på högre chefer eller ta kontakt med tillverkaren jag lyckades för ca 11år sedan få kontakt med tex samsung och deras försäljningschef det löste sug iaf ganska omgående gäller att stå på sig.

TS du kanske skall göra en film och skicka den till någon högre chef och skriva angående skärm som fungerar på tex DVI inputs men inte med DP gäller att inte ge sig typ

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Bara en observation från mig gällande DP, de skärmar jag kört så har man varit tvungen att ställa in på skärmen att man vill köra DP. Har inte varit pnp av någon anledning. Men det har du säkert testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Bara en observation från mig gällande DP, de skärmar jag kört så har man varit tvungen att ställa in på skärmen att man vill köra DP. Har inte varit pnp av någon anledning. Men det har du säkert testat.

Jo testat välja dp men hjälper inte.
Sen bör ju även skärmen starta när den är inkopplad till datorn som den gör via dvi när den hittar signal.

Skickades från m.sweclockers.com