Permalänk
Medlem

Black screen och sound loop

Hej, Jag spelar CS:GO och på den senaste tiden har jag helt plöstligt börjat få black screen in-game och in-game ljudet börjar loopa. Jag kan fortfarande prata med vänner i skype, teamspeak etc. men kan ej tabba ut med varken ctrl+alt+delete, F4 eller vanliga uttabningsknapparna, utan det jag måste göra är att starta om min dator för att kunna använda den igen. Folk Har sagt att det har med mina SLI-inställningar att göra, men det låter konstigt eftersom jag inte ens har dessa inställningar i min Nvidia Kontrollpanel. Skulle gärna vilja lösa detta problem då jag lirar semi-pro och tabbas ut ur viktiga matcher.
Observera att detta bara gäller i CS:GO!
Alla drivare är uppdaterade.

Grafik-spec:
EVGA Nvidia 660ti

Admin, var god flytta tråden om den ligger fel, hittade ingen mer relevant topic.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur är temps i din dator? Ta hem hwmonitor och kolla så att allt står rätt till.
Du kan annars prova en äldre drivrutiner version, för att se om felet kvar står.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har ej kollat temps, kan man ladda ner program och kolla det? Fick ej detta i början, utan detta har kommit sista halvåret.

Permalänk
Medlem

Här kan du ladda hem hwmonitor.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ty, kollade med EVGA's egna Precision X 16 nu under tiden jag spelade och tempen är på stabila 60 grader.

Permalänk
Medlem

Block screen and soundloop

Hej, Jag spelar CS:GO och på den senaste tiden har jag helt plöstligt börjat få black screen in-game och in-game ljudet börjar loopa. Jag kan fortfarande prata med vänner i skype, teamspeak etc. men kan ej tabba ut med varken ctrl+alt+delete, F4 eller vanliga uttabningsknapparna, utan det jag måste göra är att starta om min dator för att kunna använda den igen. Folk Har sagt att det har med mina SLI-inställningar att göra, men det låter konstigt eftersom jag inte ens har dessa inställningar i min Nvidia Kontrollpanel. Skulle gärna vilja lösa detta problem då jag lirar semi-pro och tabbas ut ur viktiga matcher.
Observera att detta bara gäller i CS:GO!
Alla drivare är uppdaterade.

Grafik-spec:
EVGA Nvidia 660ti

Admin, var god flytta tråden om den ligger fel, hittade ingen mer relevant topic.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

händer det bara i CS:GO? och har du privat att installera om det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Händer bara i csgo, har ej provat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, bump raderad och tråd flyttad*

Observera att vi varken tillåter korspostning eller bumpning, se §3.3 & §4. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att reglerna finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av k3k3k3:

Men har fortfarande inte löst problemet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...