Permalänk
Medlem

GTX 670 utdaterat även för CSGO?

Som titeln nämner så undrar jag om jag verkligen har så dåligt grafikkort som det verkar. Har länge haft problem med fps i csgo, inte just bara csgo utan även andra spel också men spelar nästan bara cs så. Har en 144hz skärm så bara det droppar under 144fps så märks det ganska rejält, men jag tycker ändå att ett GTX 670 borde klara av att köra cs stadigt över 144fps med alla settings på low.

Har länge trott att det var min cpu som inte drog med helt med tanke på hur cpu-tungt cs är, men har nyligen uppdaterat till en Intel i5 4690k och problemet kvarstår fortfarande. Provade köra hwmonitor medans jag spelade ett tag idag och grafikkortet går aldrig över 50 grader men gpu load maxade på 98%.

Det jag hoppas få reda på är då alltså om jag måste skaffa ett nytt grafikkort eller om det bara är något fuffens på g, tack på förhand.

Permalänk
Entusiast

Väldigt konstigt.
Ditt grafikkort ska helt klart klara av det så något fuffens är det.

Är det likadant om du sänker upplösningen till något absurt typ som 800x600?
Hur är det med högre inställningar, droppar FPS'en ännu mer då och GPU-loaden förblir 99% där med?
Har du provat om det här händer offline med dvs med bottar?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag hade över 300 FPS med ett 660 Ti med allt maxat så du måste ha något annat problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Runarian:

Som titeln nämner så undrar jag om jag verkligen har så dåligt grafikkort som det verkar. Har länge haft problem med fps i csgo, inte just bara csgo utan även andra spel också men spelar nästan bara cs så. Har en 144hz skärm så bara det droppar under 144fps så märks det ganska rejält, men jag tycker ändå att ett GTX 670 borde klara av att köra cs stadigt över 144fps med alla settings på low.

Har länge trott att det var min cpu som inte drog med helt med tanke på hur cpu-tungt cs är, men har nyligen uppdaterat till en Intel i5 4690k och problemet kvarstår fortfarande. Provade köra hwmonitor medans jag spelade ett tag idag och grafikkortet går aldrig över 50 grader men gpu load maxade på 98%.

Det jag hoppas få reda på är då alltså om jag måste skaffa ett nytt grafikkort eller om det bara är något fuffens på g, tack på förhand.

Du skrev uppdaterat till 4690K, har du ett färskinstallerat windows då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du så hade jag nog testat att blåsa rent datorn och ominstallera allt.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Provade just att ändra resolution till 800x600 och då maxade gpu load på 34%, bytte sedan tillbaka till 1920x1080 men ändrade settings till high och very high, dock lämnade jag multisampling och allt sådant. Hamnade då på 97% som max och kände i princip samma om inte mindre lagg än vad jag gjorde tidigare idag.

Det är även ganska konstigt att ibland funkar det bra med runt 300fps och sen ibland går det knappt upp över 200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du skrev uppdaterat till 4690K, har du ett färskinstallerat windows då?

Behövde göra detta när jag bytte cpu och moderkort för att windows kraschade, samtidigt som jag gjorde det så blåste jag ur alla delar med tryckluft. Detta var nån gång vid jul/nyår om jag minns korrekt.

Permalänk
Medlem

Provade än en gång med samma inställningar som jag haft förut och nu låg jag stabilt över 200 under en hel dm. Nu visade gpu load 64 som max:| Förstår verkligen inte vad datorjäveln håller på med

Permalänk
Skrivet av Runarian:

Provade än en gång med samma inställningar som jag haft förut och nu låg jag stabilt över 200 under en hel dm. Nu visade gpu load 64 som max:| Förstår verkligen inte vad datorjäveln håller på med

Tror snarare spelet. Är inte perfekt och vissa upplever dessa buggar. Kör med 670 själv och det hänger på fint

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror snarare spelet. Är inte perfekt och vissa upplever dessa buggar. Kör med 670 själv och det hänger på fint

Kan vara, verkar som att min fps försämras efter varje update:|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runarian:

Provade just att ändra resolution till 800x600 och då maxade gpu load på 34%, bytte sedan tillbaka till 1920x1080 men ändrade settings till high och very high, dock lämnade jag multisampling och allt sådant. Hamnade då på 97% som max och kände i princip samma om inte mindre lagg än vad jag gjorde tidigare idag.

Det är även ganska konstigt att ibland funkar det bra med runt 300fps och sen ibland går det knappt upp över 200.

Tvingat på -threads 4 i launch options ? (Gå in under egenskaper på spelet i steamklienten)
testa även och köra Verify Cache på filerna?

Testa även och göra en profil i nvidia's drivrutiner för att köra T ex Hög texture kvalite och hög prestanda på kortets ströminställningar om det finns.

Testat med att ha windows aero avstängt när du kör spelet ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

För att kunna utesluta grafikkortet, prova ett annat spel, kommer du upp i 100% load där, eller har du samma problem?

Permalänk
Medlem

Sitter och pendlar 150-250 fps på max med mitt EVGA 670 samt i5 4690K, så är med största sannolikhet något annat än din hårdara.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Sitter och pendlar 150-250 fps på max med mitt EVGA 670 samt i5 4690K, så är med största sannolikhet något annat än din hårdara.

Har även jag samma uppsättning och samma resultat.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

nått är fel för jag har ett 680 liggandes och lilla syster har ett 660 hon har 300 konstant på 1920*1020 på low

Permalänk
Medlem

10721a;15325243]För att kunna utesluta grafikkortet, prova ett annat spel, kommer du upp i 100% load där, eller har du samma problem?[/QUOTE]

Körde just diablo 3 där jag förövrigt har enorma mängder screen tearing mellan varven och då kom jag upp i 99%