Ipad Air 2 64gb vs Galaxy Tab S 16gb

Permalänk
Medlem

Ipad Air 2 64gb vs Galaxy Tab S 16gb

Tjenare,

Ska köpa en platta som framförallt ska användas av dottern på 5år som ska lira barnspel. Jag kommer väl använda den endel till slösurf.

HJar fått erbjudande att köpa en ny Ipad Air 2 64gb för 4000 samt att jag såg att Elgiganten kör en drive på Galaxy Tab S 10.5 för 2990.

Vilken ska jag ta och varför? IOS eller Android spelar ingen roll då jag är diehard MS fan egentligen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag gillar apple produkter för att Ios är så " simpelt" att lära sig och kvalitén är bra

Permalänk

Min barn föredrar Apple (5 och snart 3).

3 anledningar:

  1. Lite enklare OS

  2. De använder iPads på dagis vilket gör att vi kan skaffa samma appar

  3. Byggkvaliteten, de håller hur länge som helst och den älsta (iPad 2) har fortfarande bra batteritid efter ett halvt decenium

Permalänk
Medlem

Hmm fasen vad kluven jag är Är det värt att punga ut 1000kr extra för Ipaden? Det är som sagt mest dottern som ska lira barn spel och där är väl utbudet typ samma?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Min barn föredrar Apple (5 och snart 3).

3 anledningar:

  1. Lite enklare OS

  2. De använder iPads på dagis vilket gör att vi kan skaffa samma appar

  3. Byggkvaliteten, de håller hur länge som helst och den älsta (iPad 2) har fortfarande bra batteritid efter ett halvt decenium

Har dina barn gjort en seriös test av något annat än iPad, vad var det man gillade/inte gillade?
Men jag håller med, för barn är det enklare med iOS.

edit: Med det sagt så har inte min son några problem att använda film/spel på en Android-platta, han är 1,5..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Har dina barn gjort en seriös test av något annat än iPad, vad var det man gillade/inte gillade?

Men jag håller med, för barn är det enklare med iOS.

Hon har inga problem med att lära sig. ungen kan redan använda mus och styra HTPC'n Sen klarade hon av min Surface utan problem så det ser jag inte som något orosmoment.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Lillsyrran (10) har haft alla iPads sedan 1:an, samt Galaxy-plattan, och den användes i några minuter typ.

Välj iPaden om det är till ett barn, helt givet val imo. Mer lättanvänt och bättre apputbud för barn, samt alla klasskompisar har ju iPads oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hon har inga problem med att lära sig. ungen kan redan använda mus och styra HTPC'n Sen klarade hon av min Surface utan problem så det ser jag inte som något orosmoment.

Köp då det som du gillar och använder, enkelt.
La till lite info i mitt tidigare inlägg..

Permalänk
Medlem

När det gäller tablets är Apple överlägsen. Har haft både och iPaden är bättre på nästan alla punkter. 3k för samsungen är ett bra pris men inte värt i mina ögon.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Har dina barn gjort en seriös test av något annat än iPad, vad var det man gillade/inte gillade?
Men jag håller med, för barn är det enklare med iOS.

edit: Med det sagt så har inte min son några problem att använda film/spel på en Android-platta, han är 1,5..

Mina barn kan välja fritt mellan Windows, Android och iOS... jag jobbar som utvecklare och har en uppsjö av telefoner och plattor hemma. Dock är iPaddorna dom mest påkostade då de är inköpta för privat bruk vilket kanske påverkar barnen

I android finns numera ett barnläge som är ganska populärt, men det är fortfarande iOS som ger högst igenkänningsfaktor iom att dagis skolar dem till Apple-fangirls.

Permalänk
Medlem

Solklart IPad, utbudet av barnspel till IPad är mycket större, lägg därtill att systemet är lättanvänt. Det är definitivt värt att lägga den extra pengen eftersom du då med säkerhet vet att den kommer bli väl använd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För småbarn säger jag nog iPad jag med.
För dig själv, Tab S.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

dagis skolar dem till Apple-fangirls.

Kan du utveckla det här med några rader?
Har dom Apple-produkter på dagis numera?

Permalänk
Medlem

Blev en Tab S. Priset var för bra för att passa. Dottern älskar den med så inga problem där

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Kan du utveckla det här med några rader?
Har dom Apple-produkter på dagis numera?

Jopp så är det. Här i våran kommun har alla dagis Ipads och ungarna i skolan har Ipad eller macbook.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tab S med 5.02 är ett rejält lyft! Bytte ut min iPad mot en och är riktigt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hur är flytet vid surf efter att Tab S fått Lollipop? Tidigare när jag provat Tab S och surfat in på lite tyngre sidor så har det laggat rejält hela tiden även när sidan var fullt laddad. Stänger man av javascript i webbläsaren så går det bättre men samtidigt så visas inte sidorna som det är tänkt då.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hur är flytet vid surf efter att Tab S fått Lollipop? Tidigare när jag provat Tab S och surfat in på lite tyngre sidor så har det laggat rejält hela tiden även när sidan var fullt laddad. Stänger man av javascript i webbläsaren så går det bättre men samtidigt så visas inte sidorna som det är tänkt då.

Jag tycker det är bättre överlag! Men det mest markanta flytet är i menyer o OS. Jag kör alltid med strömspar på och det funkar bra vid surf. Efter installation körde jag en del utan strömspar och märkte ytterst lite lagg, om ens något. Jag brukar dock nästan bara köra mobilversioner av webbsidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterade du till lollipop?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur uppdaterade du till lollipop?

http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-s/general/samsung-...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, hoppas det är ok.
Någon som vet om tab s 8.4 LTE släppts lollipop officiellt från Samsung ännu? Har inte lyckats hitta info om det och står inför ett köp.

Tacksam för svar!

R