Böja tillbaka böjd mobil?

Permalänk

Böja tillbaka böjd mobil?

Tjena, nu vare så att min 1 månad gamla Z3 compact hamnade i kläm mellan en SL-stol. Det resulterade i att min mobil vart böjd på mitten och baksidan sprack. Inte så kul. Men, det var de enda som hände. Hela framsidan och skärmen klara sig utan en skråma, båda kamerorna är felfria samt så är touchen också felfri. Heder åt Sony för att göra mobiler av kvalitet
Så det jag vill göra nu är såklart helst att böja tillbaka den och byta bakside-glaset. Men för att kunna byta glaset måste jag först böja tillbaka mobilen XD så då är frågan, går det att göra? Vet nån något sätt att göra de hemma eller lämna in nånstans?
Tacksam för alla svar!

Visa signatur

MSI P67A GD80(B3),Intel I5 2500k med Antec khüler H2O 620,4GBx2 Corsair vengeance 1866mhz,ASUS GTX560ti,Corsair 650D,OCZ 650W 80+, Hårddiskar: 1TB,120gb och 200gb

Permalänk
Medlem

Det är nog tyvärr inte någon bra idé, det som höll att böjas åt ena hållet kan mycket väl brista på returen.

Dessutom så är det inget som säger att du kan lägga på tryck på andra sidan och böja åt andra håller utan att krossa något.

Hur ska du lägga på lämpligt tryck vid tillbakaböjning t ex ? Är inte så smidigt o trycka mot bordskanten

Kolla med hemförsäkringen ?

Du lär ju sabba alla möjligheter till framtida garantianspråk också.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Det är naturligtvis en chansning. Alla metaldelar som bockats riskerar att gå av när du bockar tebax luren. Det räcker med ett ben på fel krets som går av, eller tappar kontakten, för att telefonen ska bli värdelös. Men å andra sidan är den kanske smått meningslös i krokigt skick. Det är ett beslut du får ta på egen hand.

Lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Bild? Med något platt ovanpå så man ser mellanrummet tyP. Jag tänker att man kan skruva isär den och böja tillbaka den separat..

Permalänk
Medlem

nej nej förihelvete nej

inte utan att plocka isär luren i alla fall