samsung galaxy s4 gt-I9505

Permalänk

samsung galaxy s4 gt-I9505

Hej min fru har denna telefon som tjatar att den ska uppdateras. men den vill aldrig uppdatera. går jag sen in och försöker göra det manuellt så står där enheten har ändrats inga uppdateringar är tillgängliga. har för närvarande ver 4.3. operatören är tre. kan inte koppla upp via kies heller då jag inte har ett usb anslutningsalternativ för detta. testat installera om usb drivrutiner.

tacksam för hjälp så hon slipper dessa störiga meddelanden hela tiden.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

Hej min fru har denna telefon som tjatar att den ska uppdateras. men den vill aldrig uppdatera. går jag sen in och försöker göra det manuellt så står där enheten har ändrats inga uppdateringar är tillgängliga. har för närvarande ver 4.3. operatören är tre. kan inte koppla upp via kies heller då jag inte har ett usb anslutningsalternativ för detta. testat installera om usb drivrutiner.

tacksam för hjälp så hon slipper dessa störiga meddelanden hela tiden.

Vad säger den när den vill uppdateras?

Det ska nämligen finnas en version till Android 5.0 tillgänglig just nu. (http://www.samsung.com/se/info/update.html#mobile)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad säger den när den vill uppdateras?

Det ska nämligen finnas en version till Android 5.0 tillgänglig just nu. (http://www.samsung.com/se/info/update.html#mobile)

enl sidan du länkade så är senaste 4.4.2 men 5.0 planerad

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

ska finnas ett alternativ i Kies om att uppdatera drivrutiner

Permalänk

Ja men den hittar inte ens den via USB. Testat massa olika USB portar och dyl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

testa att skaka/rensa ur usb porten i telefon, kan va massa ludd och skräp i hade det på min när det glappade och inte vile koppla upp.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att du ställt in usbporten i fel läge, telefonen kan ju identifiera sig på olika sätt och det ger olika resultat beroende på vad du ska göra när du ansluter den mot en dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

är själv lite dålig på detta. samt att jag har en s4 som är rootad till nått slim nånting.. den skulle jag vilja ha original firm ( program) på. hur gör jag detta samt.. är det någon som har lust att hjälpa mig?
( ledsen att jag tog din tråd såhär.. hittade inte nån annan)

Ladda ner och flasha senaste firmware till din lur härifrån. Finns instruktioner att tillgå på nedladdningssidan.
http://www.sammobile.com/firmwares/search/galaxy%20s4/

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Nej datorn hittar mobilen men inte Samsungs mjukvara. Vet inte om jag är så sugen på att klödda själv med att flasha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

tack LemonIllusion.. laddar ner nu.. men fick nog inte till odin rätt..:( får se sen när firm är nere..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

Nej datorn hittar mobilen men inte Samsungs mjukvara. Vet inte om jag är så sugen på att klödda själv med att flasha.

Skickades från m.sweclockers.com

har/hade samma problem.. men bytte kabel mellan datorn och telen. funka great sen.

Permalänk

Ska testa med annan kabel sen då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

jepp.. jag tog en ifrån sony ericsson fast original var från samsung.. skumt tänkte jag, haha

Det är inte så att du ställt in usbporten i fel läge, telefonen kan ju identifiera sig på olika sätt och det ger olika resultat beroende på vad du ska göra när du ansluter den mot en dator.

såg detta med.. då datorn ser telen men inte kies. kanske det hjälper att välja det andra alternativet som mr.. nämner här.

tilläg
Permalänk
Medlem

Har du installerat Kies eller Kies 3?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500