Dustin och RMA av moderkort
Tjena, brukar inte posta så ofta men likväl finner jag att SweClockers är en bra källa när man är lite halvt vilsen sådär.
Hur som, beställde hem ett moderkort m.m från DustinHome för dryga månaden sen, moderkorter börjar strula, överspänning i en USB kontakt.
"USB Over-current detected, system will shut down in 15 seconds" var det som stod på menyn
Tog kontakt med Dustin angående detta och förklarade felet och hur jag själv gått till väga för att lösa det (innefattade allt mellan det mest uppenbara, att koppla ut alla usb kontakter till att byta nätagg, lossa moderkortet från chassit för att undvika eventuell kortis, m.m). Deras lösning på problemet var att jag ska ringa upp ASUS för en lösning, problemet kan tydligen lösas fort via telefon, trots att jag försökte någorlunda med att ge en detaljerad beskrivning på problemet och vad jag gjort för att lösa det hela.
Är detta i regel hur det brukar gå till?
Hade problem med ett grafikkort från NetOnNet och de sa att jag kunde skicka in det alternativt lämna in det hos en av deras lagershop för att få det lagat utan krångel. Känns lite segt att Dustin istället direkt ber mig kontakta tillverkaren (och markera ärendet som löst, vilket irriterar mig smått, det är trots allt inte sant).
Vill inte låta gnällig, utan är snarare nyfiken, låt oss säga att jag kontaktar Asus och skickar in moderkortet, hur snabba brukar de i regel vara med att hitta felet och laga/skicka ett nytt moderkort? Måste jag ens göra det, känns som att det skulle dra ut mer på tiden än om Dustin bara bet i det sura äpplet och skickade ett nytt moderkort mot att jag skickade in det gamla, de kan ju alltid sälja det gamla om de får det lagat liksom.
Känns lite surt, var extremt taggad på ny-utgåvan av Dark Souls 2 dessutom.
Tack på förhand och ber om ursäkt till moderatorer i förväg om ni anser att tråden är i fel forum