Permalänk

Tabbas ut helt random

Vet ej var jag skulle lägga denna tråd men för mig passar den bäst här!

Tjena SweC! Jag har fått ett litet problem! jag tabbas ut helt random väldigt ofta och jag har inga program igång som kan tänka mig göra detta problem! det kvittar vilket spel jag spelar, hände både på LoL och CSGO och som alla kanske känner så är detta väldigt jobbigt om man spelar comp eller ranked på diverse spelen. Problemet är att det är som om jag alt+tabbar men jag trycker ju såklart inte ner dom. googlade rundor lite och hittade en som skrev att det kan vara geforce experience men även den är avstängd så om någon vet lösningen så hade det varit väldigt tacksamt

MVH Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waffleking:

Vet ej var jag skulle lägga denna tråd men för mig passar den bäst här!

Tjena SweC! Jag har fått ett litet problem! jag tabbas ut helt random väldigt ofta och jag har inga program igång som kan tänka mig göra detta problem! det kvittar vilket spel jag spelar, hände både på LoL och CSGO och som alla kanske känner så är detta väldigt jobbigt om man spelar comp eller ranked på diverse spelen. Problemet är att det är som om jag alt+tabbar men jag trycker ju såklart inte ner dom. googlade rundor lite och hittade en som skrev att det kan vara geforce experience men även den är avstängd så om någon vet lösningen så hade det varit väldigt tacksamt

MVH Alex

Har hänt mig några gånger men inte alls så mycket som du beskriver. Men kan tänka mig att det kan ha med Windows uppdateringar som gör så. Har du precis formaterat om datorn nyligen?

Permalänk
Skrivet av thu3n:

Har hänt mig några gånger men inte alls så mycket som du beskriver. Men kan tänka mig att det kan ha med Windows uppdateringar som gör så. Har du precis formaterat om datorn nyligen?

Nej det har jag ej! köpte nya delar för ca ett halvår sen så senaste "formationen" va då

Permalänk
Medlem

vet att AI suite orsakat liknande problem tidigare, om du har det

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

jag är också intresserad av ett svar på detta då det händer mig flera ggr dagligen men bara i helskärmsprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waffleking:

Vet ej var jag skulle lägga denna tråd men för mig passar den bäst här!

Tjena SweC! Jag har fått ett litet problem! jag tabbas ut helt random väldigt ofta och jag har inga program igång som kan tänka mig göra detta problem! det kvittar vilket spel jag spelar, hände både på LoL och CSGO och som alla kanske känner så är detta väldigt jobbigt om man spelar comp eller ranked på diverse spelen. Problemet är att det är som om jag alt+tabbar men jag trycker ju såklart inte ner dom. googlade rundor lite och hittade en som skrev att det kan vara geforce experience men även den är avstängd så om någon vet lösningen så hade det varit väldigt tacksamt

MVH Alex

Har du skype igång? Prova stäng av det och kolla om det blir bättre!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Nått måste det vara i backgrunden som vill er uppmärksamhet. Finns många saker. Tex ert antivirus, program som kom med moderkortet mm.

Kolla ikonerna nere vid klockan vad det är ni har igång.
Kolla sen aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Delete).

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Har du skype igång? Prova stäng av det och kolla om det blir bättre!

Kan det plötligt hända eller? för jag har alltid haft skype igång och inte haft några problem föräns för någon dag sedan

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Nått måste det vara i backgrunden som vill er uppmärksamhet. Finns många saker. Tex ert antivirus, program som kom med moderkortet mm.

Kolla ikonerna nere vid klockan vad det är ni har igång.
Kolla sen aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Delete).

Jag har ett program vid namnet Intel rapid lagringsteknologi och realtek HD-ljudkonfiguration men det har jag haft på sen datorn byggdes och problemet började nyligen inget annat program körs

Permalänk
Medlem

Har haft fullscreen problem i Bf4 med samsungs SSD mjukvara "Samsung magician" samt teamwiever. Har även tabbats ner pga den där rutan om att byta till classic theme pga lite videominne typ.. kan ju va nå sånt

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Skrivet av Anhjo:

Har haft fullscreen problem i Bf4 med samsungs SSD mjukvara "Samsung magician" samt teamwiever. Har även tabbats ner pga den där rutan om att byta till classic theme pga lite videominne typ.. kan ju va nå sånt

Har inget av de igång eller det andra du skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waffleking:

Nej det har jag ej! köpte nya delar för ca ett halvår sen så senaste "formationen" va då

Testa att leta efter uppdateringar i Windows update och installera det viktiga. Kolla så de senaste drivrutinerns till graffekortet är gjort.

Permalänk
Skrivet av thu3n:

Testa att leta efter uppdateringar i Windows update och installera det viktiga. Kolla så de senaste drivrutinerns till graffekortet är gjort.

Graffekortet har dom senaste uppdateringarna men hur hittar jag så jag kan se om det behövs en windows update?

Permalänk
Skrivet av Waffleking:

Graffekortet har dom senaste uppdateringarna men hur hittar jag så jag kan se om det behövs en windows update?

Okej hittade en uppdatering som va viktig som va Microsoft .NET Framework 4.5.2 för Windows 7 x64 baserade datorer

Permalänk
Skrivet av thu3n:

Testa att leta efter uppdateringar i Windows update och installera det viktiga. Kolla så de senaste drivrutinerns till graffekortet är gjort.

Uppdaterade men problemet kvarstår finns det något annat man kan testa göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waffleking:

Jag har ett program vid namnet Intel rapid lagringsteknologi och realtek HD-ljudkonfiguration men det har jag haft på sen datorn byggdes och problemet började nyligen inget annat program körs

Pröva att backa datorn till den tid då du vet att den inte tabbades ur? Återställningspunkt finns ingen sån testa formatera om datorn?:)

Permalänk
Skrivet av thu3n:

Pröva att backa datorn till den tid då du vet att den inte tabbades ur? Återställningspunkt finns ingen sån testa formatera om datorn?:)

Okej får väl omformatera då! vad är det nu som behövs? det va ett tag sen jag gjorde det! jag har Windows skiva och moderkortsskiva något mer som behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waffleking:

Okej får väl omformatera då! vad är det nu som behövs? det va ett tag sen jag gjorde det! jag har Windows skiva och moderkortsskiva något mer som behövs?

Sorry för lite inaktivt.. Men det du behöver är då är windowsskiva, och sen finns allt på nätet(drivrutinerna). Inte alls säkert att din morderkortsskiva har de nyaste drivrutinerna. Men det låter bra med det du har. Du kommer alltså med största sannorlikhet att behöva installera in graffekortets drivrutiner som du då hittar på tillverkarens hemsida, eventuellt [I]ethernet[I] drivrutinerna och då har du problem om du ska ha dom för då kommer du inte ut på nätet fast du har sladd inkopplad i datorn. Så då måste du ha de drivrutinerna som säkerligen ditt moderkortsskiva innehåller... Mer än de behöver du inte tänka på. Strular det så får du skriva här igen