Permalänk
Medlem

Vettigt headsett

Tjena alla där, jag är i behov av ett nytt headsett och letar efter en bra.
Just nu har jag Kraken 7.1 som jag tycker är väldigt bra och tar bort allt ljud nära mig.
Men jag känner för att titta på något annat, så jag har tittat på QPAD QH-90 och steelseries siberia elite prism

och jag har en m8 brevid mig och jag vill ha en mic som tar bort det mesta brevid mig så att inte folk hör min polare i min mic.

så är det någon som har någon av dessa headset och kan säga något vettigt om dom, ifall det är bra ljud och så

thx<3

Permalänk

Har ett QPAD QH-90 headset och det fungerar väldigt bra förutom att det IBLAND* brusar för dina kamrater när du t.ex skypar.

* = En gång var tredje timme i ungeför 4 sekunder

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av #Piggelin:

Har ett QPAD QH-90 headset och det fungerar väldigt bra förutom att det IBLAND* brusar för dina kamrater när du t.ex skypar.

* = En gång var tredje timme i ungeför 4 sekunder

Låter som ett problem med just din enhet.

Till TS, har hört att QH-90 & Hyper X 1/2 ska vara bra. Har ingen erfarenhet med dem och även om jag älskar mina lurar jag har just nu så tror jag de är utanför din budget så kan därför inte förutslå dem.

Edit, tillägg:

Utav det jag har använt och lyssnat på steelseries produkter så har jag ansett att de är riktigt dåliga. Pratar om deras kända Steelseries Siberia V2. Gäller både passform och ljud.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-85/90 beroende på om du vill höra eller stänga ute ljud runt omkring dig. Kingston HyperX om du vill kunna byta själv, kommer med två uppsättningar kuddar men är i övrigt nästan exakt samma lur som Qpad.

Dessa tre kommer regelbundet på rea och är helt oslagbara för 500kr-700kr som de då säljs för.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Lägger ännu en röst på ett Kingston HyperX Cloud. Har själv testat ett par och de presterar riktigt bra för priset.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Siberia Elite är det sämsta jag någonsin testat, hörlurar för 300 kronor är bättre (Ja, det är sant. Har testat)

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Siberia Elite är det sämsta jag någonsin testat, hörlurar för 300 kronor är bättre (Ja, det är sant. Har testat)

Äger ett siberian elite (dock inte prism). Blev otroligt hypad av detta headset att jag tom förboka det. ljudet är helt galet bra och djup bas men micken så som dom flesta i siberian serien, ett skämt för priset.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Äger ett siberian elite (dock inte prism). Blev otroligt hypad av detta headset att jag tom förboka det. ljudet är helt galet bra och djup bas men micken så som dom flesta i siberian serien, ett skämt för priset.

Detta låter som om du har löpt stor risk för placebo om du blev hypad på hörlurar innan du ens lyssnat på dem eller dem släppts...

Enligt min erfarenhet är mikrofonen det enda som är hyffsat på siberia lurar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Detta låter som om du har löpt stor risk för placebo om du blev hypad på hörlurar innan du ens lyssnat på dem eller dem släppts...

Enligt min erfarenhet är mikrofonen det enda som är hyffsat på siberia lurar.

Min erfarenhet är att jag har använt siberian sedan release. Om det är något som har krånglat för mig så är det mikrofonen, och jag kan bara säga grattis om du har haft en felfri upplevelse. Funktionen generelt utdragbar mikrofon är ingen bra uppfinning då friktion uppstår och slits ut snabbt.

Att anta något leder ofta till missuppfattning. Jag var på Gamex under 2013 och provade Eliten en längre period innan jag förbokade och som sagt blev otroligt hypad av det.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Precis som alla andra:
Qpad qh-85 om du vill ha öppna
Qpad qh-90 om du vill ha slutna (mer ljudisolerande)
HyperX Cloud I om du vill ha båda (de skickar med båda typer av muffar men i gengäld är de ~50-100kr dyrare)
HyperX Cloud II om du vill ha surround. Dock fullständigt onödigt och inte värt de 200kr extra.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Precis som alla andra:
Qpad qh-85 om du vill ha öppna
Qpad qh-90 om du vill ha slutna (mer ljudisolerande)
HyperX Cloud I om du vill ha båda (de skickar med båda typer av muffar men i gengäld är de ~50-100kr dyrare)
HyperX Cloud II om du vill ha surround. Dock fullständigt onödigt och inte värt de 200kr extra.

Vill bara notera att det inte är muffarna som avgör om lurarna är öppna eller slutna, utan det som avgör det är om kåpan är öppen eller sluten. Se QH-85 där kåpan är ett "nät" vilket gör att mer ljud både släpps ut och in medan QH-90 har en helt sluten kåpa som både stänger in och ut ljud. Med det sagt så är HyperX Cloud headseten slutna och inget annat. De olika muffarna är bara för att du ska kunna välja vad du trivs bäst med då de känns lite annorlunda men även erbjuder något olika egenskaper.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av bjasih:

Precis som alla andra:
Qpad qh-85 om du vill ha öppna
Qpad qh-90 om du vill ha slutna (mer ljudisolerande)
HyperX Cloud I om du vill ha båda (de skickar med båda typer av muffar men i gengäld är de ~50-100kr dyrare)
HyperX Cloud II om du vill ha surround. Dock fullständigt onödigt och inte värt de 200kr extra.

Kan säga att alla fyra har surround, men den sista har extra fejk surround i mjukvaran (prova vanliga stereohörlurar med klippet nedanför om du inte tror mig ). en fördel i Cloud ettan har är att det är två kablar och inte en special kontakt som behöver splittras.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av xxxooo:

Tjena alla där, jag är i behov av ett nytt headsett och letar efter en bra.
Just nu har jag Kraken 7.1 som jag tycker är väldigt bra och tar bort allt ljud nära mig.
Men jag känner för att titta på något annat, så jag har tittat på QPAD QH-90 och steelseries siberia elite prism

och jag har en m8 brevid mig och jag vill ha en mic som tar bort det mesta brevid mig så att inte folk hör min polare i min mic.

så är det någon som har någon av dessa headset och kan säga något vettigt om dom, ifall det är bra ljud och så

thx<3

Själv kör jag med Beyerdynamics Custom One Pro, med deras mikrofon man kan köpa till. Är riktigt nöjd faktiskt, ljudet är riktigt bra - betydligt bättre än dessa spellurar.

Hörlurar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1531447
Mikrofon: http://www.emusic.se/product/23549/Beyerdynamic-Custom-One-Pr...

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se