PCB längd på Gigabytes GTX 980 G1?

Permalänk

PCB längd på Gigabytes GTX 980 G1?

Finns det någon här med ett Gigabyte GTX 980 G1 som är vänlig och kan mäta bara PCB längden? Har inte lyckats hitta någon som helst information på just PCB längden..

Permalänk
Medlem

Kortet mäter 312 mm enligt produkthemsidan. Eller är du ute efter PCB:n specifikt? Inte för att det direkt spelar någon roll.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=5208#sp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChristofferW:

Finns det någon här med ett Gigabyte GTX 980 G1 som är vänlig och kan mäta bara kortets längd? Har inte lyckats hitta någon som helst information på PCB längden..

29.8cm har jag för mig

nvidia 980 är 26.7cm

Permalänk
Skrivet av milo_:

Kortet mäter 312 mm enligt produkthemsidan. Eller är du ute efter PCB:n specifikt? Inte för att det direkt spelar någon roll.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=5208#sp

Söker efter PCB:n specifikt då kortet ska vattenkylas.

Permalänk
Skrivet av makn:

29.8cm har jag för mig

nvidia 980 är 26.7cm

Tack så hemskt mycket. Då vet jag att den inte får plats.. *suck*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChristofferW:

Tack så hemskt mycket. Då vet jag att den inte får plats.. *suck*

Är inte helt 100 på det dock. Men det låter vettigt

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att PCB är cirka 24 mm från slutet av kylaren, så den borde vara runt 288 mm ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Skulle gissa att PCB är cirka 24 mm från slutet av kylaren, så den borde vara runt 288 mm ?

Har ca 283mm i chassit att jobba med

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferW:

Söker efter PCB:n specifikt då kortet ska vattenkylas.

Aha. Lade in en bild i PS och enligt den var PCB:n ~247 mm. Är osäker på vilka mått du behöver exakt så jag lämnar det åt någon annan.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Aha. Lade in en bild i PS och enligt den var PCB:n ~247 mm. Är osäker på vilka mått du behöver exakt så jag lämnar det åt någon annan.

247mm är den inte då 970:n är 250-260mm enligt Zoya och 980:n är längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferW:

247mm är den inte då 970:n är 250-260mm enligt Zyoa och 980:n är längre.

Well, då måste jag ha mätt någonting annat, för måtten skall stämma rätt bra.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa EVGA om du ska ha vattenkylning? Enda tillverkaren som inte bryter garantin om du byter kylare har jag för mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Varför inte köpa EVGA om du ska ha vattenkylning? Enda tillverkaren som inte bryter garantin om du byter kylare har jag för mig.

Har läst mycket om att EVGAs 980 lider av coil whine. En annan sak är att vattenblocken är snyggare till Gigabytes kort