Permalänk

Fläkt anstränger sig vid start av CSGO

Gör om denna nu för den hade tydligen inte tillräckligt med info.
Min dator lät bra tills jag ominstallerade den då fläktarna började jobba hårdare när jag starta Csgo men har testat med andra och det funkar utan att fläktarna anstränger sig mer.
Så jag undrar om någon haft samma sak? När man ominstallerar datorn och haft problem att fläktarna börjar anstränga sig när du startar spelet,
och om ni fixat det i sånna fall hur? Har testat med settings i spelet men inget värkar hjälpa.
Kanske det kan vara någon annan setting?

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator delar då?
Vad är det som låter en fläkt?
Är det ljudet i spelet?

Omöjligt att ge ett vettigt svar med en den svaga infon.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

"låter högt" tolkar jag som att fläktarna jobbar hårdare?

Permalänk
Skrivet av Burks:

"låter högt" tolkar jag som att fläktarna jobbar hårdare?

Aa,precis

Permalänk

Vad är det för andra spel? Kan vara att CsGo är det mest krävande av de spel du spelar?
Ju mer datorn får jobba ju mer får kylningen jobba...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag sätter fps_max 122 i konsollen (120hz skärm) för att dumburken inte ska anstränga sig för att pumpa ut 300fps. Fläktarna snurrar betydligt långsammare för min del iaf.

Annars kan det ju vara så att du inte ominstallerat de verktyg som moderkortstillverkaren tillhandahåller, t.ex. AISuite, MSI command center etc. som har inställningar för fläktprofiler.