GTA 5 PC Steam eller affär?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Verminator:

Priset såklart... enda anledningen.

Jag köper själv spel ifrån g2play... skulle aldrig få för mig att betala flera hundra extra för samma spel.

Det om något är idiotiskt.

Då får du helt enkelt fortsätta spendera mer pengar på samma spel pga att steam\valve kommitnpå dig. Känns inte det lite onödigt?

Permalänk
Medlem

Köper via Steam. Det kostar mindre än 400 spänn här i Thailand

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Då får du helt enkelt fortsätta spendera mer pengar på samma spel pga att steam\valve kommitnpå dig. Känns inte det lite onödigt?

Va? Varför skulle jag spendera mer på spelen när jag köper dem billigare?

Fick en ersättningsnyckel när ett spel hade försvunnit ifrån STEAM.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Verminator:

Va? Varför skulle jag spendera mer på spelen när jag köper dem billigare?

Fick en ersättningsnyckel när ett spel hade försvunnit ifrån STEAM.

För att du vlir av med spelen/t? Tvingas du inte köpa ny myckel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

För att du vlir av med spelen/t? Tvingas du inte köpa ny myckel då?

Uppenbarligen inte eftersom han fick en ersättsnyckel.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Fysisk kopia för mig, billigare och jag är inte så modern som alla andra och vill ha allt digitalt, det är ett litet fodral som inte tar mycket plats alls i min hylla med min andra pc-spel.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk

Jag brukar köpa de flesta spelen på Steam men i det här fallet så blir det fysisk kopia för mig. Mest på grund av storleken på spelet, det skulle ta några dygn för mig att ladda ner, men också för att jag gillar att ha något att ställa på hyllan. Sedan är det ju också billigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

För att du vlir av med spelen/t? Tvingas du inte köpa ny myckel då?

Skrivet av Rawrgasm:

Uppenbarligen inte eftersom han fick en ersättsnyckel.

Precis.

Har säkert köpt runt hundra spel nu... svårt o hålla koll exakt när det blivit en del paket o så också. Än så länge är det bara ett spel som har försvunnit från STEAM-biblioteket. Det var Half-Life 2 för övrigt... som jag då fick en ny nyckel till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Fysisk kopia för mig, billigare och jag är inte så modern som alla andra och vill ha allt digitalt, det är ett litet fodral som inte tar mycket plats alls i min hylla med min andra pc-spel.

Och om man inte vill ha fodralet kan man ju alltid skänka vidare det eller kasta det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Blir Steam/G2play eller annan valfri nyckelsida. Vill ha det på steam för achievements etc samt att jag gillar att samla spelen där.
Osäker om det blir annat än Steam dock, då min Evolve nyckel från G2A blev "revoked" av Steam. Inte fått en ny nyckel än, men de "jobbar" på det.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Köper man via Kinguin G2A osv kan man aldrig vara säker på att just den nyckeln man köper inte är stulen. Men det är lätt att vara dumsnål tills det biter en i arslet.

Jag har alltid trott att kinguin ska vara bra. Detta mest för att typ alla streamers är sponsrade av kinguin.

I csgo har även de på något sätt en stor del av ett lag också - TSM Kinguin.

Jag kan ju dock självklart ha fel - men känns bara så konstigt att så många skulle samarbeta med dessa om så var fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Alltid nice att ha en fyskisk kopia i bokhyllan, dock har man ingen dvd-rom längre så för min del får nog steam köp.

Vem minns inte dessa tjocka papkartongerna som pc-spel levererades i på 90-talat.

Skrivet av Oneone:

haha mmm de var fina... hade mina i mitt rum , synd bara att de tar sån jäkla platts...

LÄNGE LEVE BIG BOX!!!!!

Jag köper helst av allt fysisk kopia med nyckel som går att regga i steam. Det bästa av bägge världar enligt mig, fysisk kopia om något skulle hända men samtidigt digital kopia för enkel åtkomst.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Jag har alltid trott att kinguin ska vara bra. Detta mest för att typ alla streamers är sponsrade av kinguin.

I csgo har även de på något sätt en stor del av ett lag också - TSM Kinguin.

Jag kan ju dock självklart ha fel - men känns bara så konstigt att så många skulle samarbeta med dessa om så var fallet.

Det är inte alls konstigt. Pengar går oftast före moral.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då får du helt enkelt fortsätta spendera mer pengar på samma spel pga att steam\valve kommitnpå dig. Känns inte det lite onödigt?

Vad snackar du om, utgår du från egen erfarenhet?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Jag skaffa de från Steam, hade massa wallet cash i Steam.
För övrigt, så handlar jag hellre i Steam än någon annan sida, oberoende om hur mycket billigare det blir. Haft mitt steam konto i över 10 år. Och har massa minnen i de.. Tänker inte bränna bort skiten för att jag snålar med något spel. Köper ändå inte så ofta när det kommer till spel, så 2-3spel /år just nu, på senaste tid kan man slänga 5-600 på.

Får de i Steam, snabbt o enkelt.

För övrigt har jag en vän som köper från dessa hemsidor man köper nycklar ifrån. Flera av hans nycklar har blivit återkallade. Han fick ingen ersättningsnyckel, utan de sa att det är hans fel att han köpt från en sida där de säljer stulna eller "penningtvättade" nycklar.

Folk snor konton, eller skins till typ CS, eller annat, säljer i market, får massa wallet, köper nycklar o så, för något spel som ska släppas snart, för de säljs ju snabbare än skins för riktiga pengar. Lägger upp de på typ G2play eller något, för 2-300 mindre än STEAM priset, och får sina pengar. Vilket går från stulna pengar till "lagliga" pengar igen, aka pennintvätt. Även om de nu handlar om "steam".

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är inte alls konstigt. Pengar går oftast före moral.

Skickades från m.sweclockers.com

Vems moral menar du? Steam som tar 600:- spänn för ett spel som går att köpa på Siba, GMG m.fl för 420-449:- vart är moralen i den prissättningen undrar jag?

Jag väljer att vara Ekonomisk och köper mitt GTA V på Fast2Play för 400 spänn har handlat där i flera år utan några problem, senast Battlefield Hardline Premium Edition för 650 spänn och det funkar hur fint som helst.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår att en del vill chansa och få spelet billigare även om det kan bli problem med nycklar. Inte konstigare än att en del piratar spelen kan man tycka. Och steam tar ju ut onödigt höga priser.
Men det ser jag som en sekundär grej. Det stora problemet är snarare att om folk köper från de där siterna som säljer stulna nycklar så ger man näring åt de som hackar våra spelkonton. Köper man nycklar på de halvskumma siterna så bidrar man direkt till att fler konton hackas.
Den delen är inge vidare rolig och just därför tycker jag folk ska fundera en gång extra innan ni väljer att handla skumrasksiterna före andra billiga men legitima siter som gamersgate eller greenmangaming.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Vems moral menar du? Steam som tar 600:- spänn för ett spel som går att köpa på Siba, GMG m.fl för 420-449:- vart är moralen i den prissättningen undrar jag?

Jag väljer att vara Ekonomisk och köper mitt GTA V på Fast2Play för 400 spänn har handlat där i flera år utan några problem, senast Battlefield Hardline Premium Edition för 650 spänn och det funkar hur fint som helst.

Använd istället din konsumentmakt genom att köpa produkten legitimt på annat håll än Steam eller låt bli produkten innan priset gått ned. Att köpa produkten hos säljare som genom historien köpt stulna nycklar och utnyttjar legala gråzoner och på kuppen riskera din egen framtida tillgång till produkten du köpt är ju knappast rättfärdigat genom att de större distributörerna tar mer betalt för en riktig produkt.

Söderbäck beskriver situationen på ett bra sätt. Sedan kan det vara värt att ha i åtanke att varje krona folk lägger på skumma sidor så kommer utgivare och distributörer att försöka ta till större medel att begränsa de skumma sidornas existens, vilket i tur riskerar din tillgång till produkten du köpt.

Den digitala prissättningen är vansinnig. Men att mata digitala distributörer som bevisligen säljer stulet gods är knappast mindre vansinnigt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blackie:

Vad snackar du om, utgår du från egen erfarenhet?

Nej. Jag köper in te sdtöldgods.

Permalänk
Medlem

Jag köpte från steam mest på grund av att jag hellre betalar 100 kr mer än att riskera några problem. Den andra anledningen är att jag tycker Rockstar förtjänar mina pengar på detta spel (i hopp på att det verkligen är omskrivet till PC och inte portat och att mods kommer fungera problemfritt). Tror inte Rockstar kommer dra en Ubisoft och bara kasta ut spelet med tanke på deras 2 förseningar, men man vet ju aldrig 100% tills spelet släpps. Taggar nästa tisdag i vilket fall som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nej. Jag köper in te sdtöldgods.

Alltså det du säger är hörsägen med andra ord...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet på Steam så måste man väl ända använda sig av Rockstars egna tjänst när man ska spela?
Men man får väl GTA SA på köpet om man köper det på Steam men då igen så är det en speciell version (Steam version) av spelet som jag personligen tycker är sämre än originalet.

Tycker inte heller att Steam är så bra när jag själv har 2 spel köpta därifrån som inte funkar, och även ett tredje som var en del problem med. Och värst av allt är att Steam inte verkar bry sig att fixa eller betala tillbaka för något som inte funkar.

Köper GTA 5 från CDON för 49,95€ istället och dessutom får spelet i handen och inte bara på ett konto.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackie:

Vems moral menar du? Steam som tar 600:- spänn för ett spel som går att köpa på Siba, GMG m.fl för 420-449:- vart är moralen i den prissättningen undrar jag?

GMG är en auktoriserad återförsäljare, så inget konstigt med deras priser.

Skrivet av Blackie:

Jag väljer att vara Ekonomisk och köper mitt GTA V på Fast2Play för 400 spänn har handlat där i flera år utan några problem, senast Battlefield Hardline Premium Edition för 650 spänn och det funkar hur fint som helst.

Fast2Play är inte ett legitimt ställe att handla på.
Utan några problem, visst. Även stulna cyklar går utmärkt att cykla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Använd istället din konsumentmakt genom att köpa produkten legitimt på annat håll än Steam eller låt bli produkten innan priset gått ned. Att köpa produkten hos säljare som genom historien köpt stulna nycklar och utnyttjar legala gråzoner och på kuppen riskera din egen framtida tillgång till produkten du köpt är ju knappast rättfärdigat genom att de större distributörerna tar mer betalt för en riktig produkt.

Söderbäck beskriver situationen på ett bra sätt. Sedan kan det vara värt att ha i åtanke att varje krona folk lägger på skumma sidor så kommer utgivare och distributörer att försöka ta till större medel att begränsa de skumma sidornas existens, vilket i tur riskerar din tillgång till produkten du köpt.

Den digitala prissättningen är vansinnig. Men att mata digitala distributörer som bevisligen säljer stulet gods är knappast mindre vansinnigt.

Anledningen att man inte kan stoppa Fast2Play/Kinguin är för att de är en förmedlingstjänst typ som butiken Games som säljer 2:nd hand spel och de flesta här som har erfarenhet av butiken Games vet att de inte betalar speciellt bra sedan bestämmer de hur mycket vinst de vill göra på den inköpta produkten. Att någon är oärlig och köper 10 oregistrerade nycklar med ett stulet kort och säljer detta till Fast2play/Kinguin visar upp ett kvitto eftersom det krävs och allt ser korrekt ut, köparen med det stulna kortet får hälften av vad han "betalat" för. Att någon är oärlig och utnyttjar ett system kan inte F2P/King hållas ansvarig för däremot så kan de kompensera de som blivit drabbade vilket dom gjort. Om vi skall gå på ditt resonemang kan vi ju lika gärna kräva att Games butikerna också skall stängas då de med 100% säkerhet säljer stulna spel då de knappt kräver kvitto på spelen man byter/säjer in, Games fördel är att de håller allt inhouse dvs att du får med största sannolikhet ett tillgodo kvitto som bara gäller på deras butiker.

Men det är ingen som reflekterar på att Steam och Ubisoft m.fl har helt skev prissättning och dessutom inte tillåter folk att sälja sina spel till andra, det verkar vara helt ok och så länge folk köper så kommer dom att hållas. Jag hoppas det kommer fler butiker som F2P/Kinguin så de stora jättarna inser att de inte kan ha den nuvarande prissättningen!

*Edit: F2p/kinguin handlar inte med konton så jag fattar inte vad det inlägget har med saken att göra, stulna konton har egna forum som t.ex Flashback, Reddit eller Blocket samt andra undergroundforum som man kan googla fram som t.ex: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp... och det har ingenting att göra med F2P/Kinguin

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

GMG är en auktoriserad återförsäljare, så inget konstigt med deras priser.

Fast2Play är inte ett legitimt ställe att handla på.
Utan några problem, visst. Även stulna cyklar går utmärkt att cykla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste lära dig att se skillnad på en återförsäljare och en förmedlare, att sälja 2:nd hand behöver man inte vara auktoriserad för..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa i en butik. Steam blev det för mig för några månader sen.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackie:

Anledningen att man inte kan stoppa Fast2Play/Kinguin är för att de är en förmedlingstjänst typ som butiken Games som säljer 2:nd hand spel och de flesta här som har erfarenhet av butiken Games vet att de inte betalar speciellt bra sedan bestämmer de hur mycket vinst de vill göra på den inköpta produkten. Att någon är oärlig och köper 10 oregistrerade nycklar med ett stulet kort och säljer detta till Fast2play/Kinguin visar upp ett kvitto eftersom det krävs och allt ser korrekt ut, köparen med det stulna kortet får hälften av vad han "betalat" för. Att någon är oärlig och utnyttjar ett system kan inte F2P/King hållas ansvarig för däremot så kan de kompensera de som blivit drabbade vilket dom gjort. Om vi skall gå på ditt resonemang kan vi ju lika gärna kräva att Games butikerna också skall stängas då de med 100% säkerhet säljer stulna spel då de knappt kräver kvitto på spelen man byter/säjer in, Games fördel är att de håller allt inhouse dvs att du får med största sannolikhet ett tillgodo kvitto som bara gäller på deras butiker.

Ja, det är ett rimligt resonemang. Är det så att inbrott sker enkom för att komma åt spel till försäljning till Games-butikerna och det sker systematiserat så är det läge att även ifrågasätta Games begagnatmarknad. Men nog bör man ta sig en funderare över vilka som driver på och möjliggör systematiskt norpande. Så jag håller inte med om att man inte kan hålla de där återförsäljarna till svars för att affärsmodellen driver på kontostölder.

Skrivet av Blackie:

Men det är ingen som reflekterar på att Steam och Ubisoft m.fl har helt skev prissättning och dessutom inte tillåter folk att sälja sina spel till andra, det verkar vara helt ok och så länge folk köper så kommer dom att hållas. Jag hoppas det kommer fler butiker som F2P/Kinguin så de stora jättarna inser att de inte kan ha den nuvarande prissättningen!

Johoo då! Det pratas det visst om. Men det är inte ett likamedtecken mellan höga priser på just steam och att man måste välja häleritjänster. Visst har du rätt i att priserna på steam är väldigt höga. Tanken är väl att reorna ska se billigare ut. Men du pratar ju om det som att det inte fanns alternativ. Det finns ju massor av alternativ som inte behöver involvera häleri. Jag köper spel i butik och hos gamersgate/greenmangaming/amazon/humble bundle vilket sparat mig massa slantar ;). Alternativen och utbudet är ju fantastiskt bra i dagsläget!

Skrivet av Blackie:

*Edit: F2p/kinguin handlar inte med konton så jag fattar inte vad det inlägget har med saken att göra, stulna konton har egna forum som t.ex Flashback, Reddit eller Blocket samt andra undergroundforum som man kan googla fram som t.ex: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp... och det har ingenting att göra med F2P/Kinguin

Näe, de handlar inte med konton. Det har du rätt i. Däremot handlar de affärerna med nycklar. Och nycklarna som de köper upp får de bland annat från folk som hackar andras konton på löpande band. Hade de här butikerna inte köpt in den typen av nycklar så hade de varit mer OK, men så verkar ju inte vara fallet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

GMG är en auktoriserad återförsäljare, så inget konstigt med deras priser.

Det konstiga är ju att priserna oftast är högre i STEAM's butik jämfört med i de andra legitima butikerna.

Skrivet av xcluzive:

Skulle aldrig få för mig att köpa i en butik. Steam blev det för mig för några månader sen.

Varför betalar man extra för att slippa skivor och fodral?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det konstiga är ju att priserna oftast är högre i STEAM's butik jämfört med i de andra legitima butikerna.

Varför betalar man extra för att slippa skivor och fodral?

Håller med, t.o.m GameStop har många titlar för lägre pris än Steam

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Det konstiga är ju att priserna oftast är högre i STEAM's butik jämfört med i de andra legitima butikerna.

Varför betalar man extra för att slippa skivor och fodral?

Har inte haft optisk läsare på flera år, steam workshop, starta utan skiva, integrationen i steam så man kan streama och joina games på enkelt sätt. Gör det värt den extra hundralappen för mig.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/