Google ARC Welder öppnar för Android-appar i Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

BankID på fil annars kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar inte på Windows 10 el. Linux längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du kan använda pidgin till det.

Kollade över det, synd inte gruppchaten fungerade annars såg det trevligt ut

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Intressant! Till de som inte vet så finns det smidiga .apk backup program att ladda ned från Google Play som kan backa upp samtliga Android program.

Till... Till Linux!! Äntligen! Gäller detta Chromium, med?

Ja ARC Welder funkar i Chormium, testade BankID och det startar men har inget login så kan inte prova om det fungerar fullt ut.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Då ska man bara lyckas hitta vettiga APK'er någonstans med då :-S

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Då ska man bara lyckas hitta vettiga APK'er någonstans med då :-S

Som jag skrev, installera ett .apk extraheringsprogram (Finns en hel del på G-Play) och kör det på din telefon.

Går även att använda http://apps.evozi.com/apk-downloader/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Mobilt BankID fungerade utan problem på Windows 10. Hämtade hem APK-filen på http://apps.evozi.com/apk-downloader/?id=com.bankid.bus

Efter att du lagt till APK i ARC och installerat det kan du gå till chrome://extensions/, leta upp BankID och sen klicka på Details och sen Create Shortcuts för att skapa genvägar för att starta upp applikationen med ett simpelt klick.

Permalänk

Får direkt upp "arc welder har kraschat" när jag försöker köra en apk. verkar inte spela någon större roll vilken jag testar. någon som har någon lösning rent spontant? kör W 8.1.

Men det verkar fungera på min W10-dator. vafan är det nu då....

TREDJE EDIT: Okej, efter lite googlade så verkar det som om arc welder inte är kompatibelt med x86 Windows än. Synd då typ alla windows-plattor utom Surface pro är 32-bit.

Så om ni har en T100, Acer switch eller något liknande så är det bara att kasta in handduken och vänta på en uppdatering.

Permalänk
Medlem

Inget av de appar jag testade fungerade. Får vänta tills det är fixat.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel86:

Kollade över det, synd inte gruppchaten fungerade annars såg det trevligt ut

Testa om Trillian fungerar med gruppchatt. Har kört trillian mycket men inte provat i gruppchat.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Som jag skrev, installera ett .apk extraheringsprogram (Finns en hel del på G-Play) och kör det på din telefon.

Går även att använda http://apps.evozi.com/apk-downloader/

Nu är det ju inte alla som kör med Android på telefonen. Har själv 3 st Androider, men eftersom jag inte använder dom dagligdags så var den sista länken du kom med grymt smidig. Tack!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad skall man göra då inga appar funkar? Får bara den ledsna pusselbiten i rutan med vad jag än prövar =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vad skall man göra då inga appar funkar? Får bara den ledsna pusselbiten i rutan med vad jag än prövar =(

Samla in så mycket info som möjligt och:

Citat:

Please file bugs at: http://goo.gl/megdlG

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Någon som fått Spotify att fungera?

Med detta skulle man ju faktiskt kunna köra spotify på sin windows platta med duglig touch...

Permalänk

Hoppas de löser 32-bitarsproblemet förr eller senare. Spotify-appen och Bankid skulle göra mitt liv ungefär 1000 gånger lättare.

Permalänk
Medlem

Använder AndyRoid själv och det fungerar finfint, testade BlueStacks precis innan det och det programmet muppa upp min dator rejält. Nackdelen med att ha detta i webbläsaren är ju ganska uppenbart, vilket är att du måste ha en konstant anslutning till Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban_z:

Någon som fått Spotify att fungera?

Med detta skulle man ju faktiskt kunna köra spotify på sin windows platta med duglig touch...

Man kan ju scrolla nu med touch. Men web-versionen kanske ändå är bättre..

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4