Permalänk
Medlem

Rekommenderad processorkylning till...

Moderkort ASUS ROG MAXIMUS VII FORMULA
processor: 4790k
chassi Fractal Design Define R5

Har funderat lite i banorna att skaffa en Noctua NH-D15 men är lite osäker över storleken... om det fungerar på Moderkortet. Även kollat på Corsairs Hydro kylningar. Men vet inte hur högt jag kan gå, som får plats i det chassit.

Tips och idéer tack!!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lartiquz:

Moderkort ASUS ROG MAXIMUS VII FORMULA
processor: 4790k
chassi Fractal Design Define R5

Har funderat lite i banorna att skaffa en Noctua NH-D15 men är lite osäker över storleken... om det fungerar på Moderkortet. Även kollat på Corsairs Hydro kylningar. Men vet inte hur högt jag kan gå, som får plats i det chassit.

Tips och idéer tack!!

Mvh

Man googlar FD Define R5 går in på doms hemsida och kollar specs då får man fram detta : Water cooling compatibility

Front – 360, 280, 240, 140 and 120 mm radiators of all thicknesses (requires removal of drive bays)
Top – 420, 360, 280, 240, 140 and 120 mm radiators. (A thickness limitation of 55mm for both radiator + fan applies on 420, 280 and 140 mm radiators) (420 and 360 mm radiators require removal of the ODD bay)
Bottom – 120 or 240 mm radiator (Use of radiators in the bottom position limits the PSU length to 165 mm)
Rear – 120 or 140 mm radiator

Permalänk
Medlem

Fractal Design:s Kelvin serie lät ju passa som handen i handsken. Annars om du går Noctua så "CPU coolers up to 180mm in height"

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lartiquz:

Moderkort ASUS ROG MAXIMUS VII FORMULA
processor: 4790k
chassi Fractal Design Define R5

Har funderat lite i banorna att skaffa en Noctua NH-D15 men är lite osäker över storleken... om det fungerar på Moderkortet. Även kollat på Corsairs Hydro kylningar. Men vet inte hur högt jag kan gå, som får plats i det chassit.

Tips och idéer tack!!

Mvh

tja har samma CPU och troligen samma mobo
och sitter och försöker mig bestämma mig mellan Be Quiet dark rock pro 3 och Phanteks PH-TC14PE (med pwm 4 pins fläktar)

valde bort nocturan för att den är så stor och ful
dom har lite att lära sig om snygga kylare man vill ju ha båda

Permalänk
Medlem

Enligt noctua ska ditt moderkort och D15 fungera tillsammans.
http://noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products_id=...