Inet förvärvas av investmentbolag

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowseerz:

Började undra om mitt minne svek mig, sökte och fann. Fanns en butik då. Gissar att den gick i konkurs och att det startades om med nya ägare i Göteborg flera år senare. Kanske någon som kan fylla i luckorna.

Skickades från m.sweclockers.com

I alla fall runt 94-96 så fanns Inet i en sunkig källarlokal på Parkgatan i Göteborg.

Inget vidare på den tiden (hjälpte som student ett företag att få ordning på en dator som de köpt där, men de tog inget direkt ansvar för problem med trasigt moderkort trots garanti).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Störst på SweClockers. För somliga är det hela världen.

På marknaden tillhör dom småspelarena fortfarande och en 1/10 del av Dustins omsättning t.ex.
Därav det låga priset för kejdan. De har inte direkt något varumärke att sälja, ett varumärke uppskattat varumärke men väldigt dålig kännedom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

På marknaden tillhör dom småspelarena fortfarande och en 1/10 del av Dustins omsättning t.ex.
Därav det låga priset för kejdan. De har inte direkt något varumärke att sälja, ett varumärke uppskattat varumärke men väldigt dålig kännedom.

Jag tror att du missuppfattade mitt inlägg. Jag är inte speciellt förvånad av summan, och om något låter det lite högt. Inet är inte speciella på något sätt. De som var speciella har fått stänga... Det var den där danskt baserade webshoppen som hade alla RMA siffror som underlag på grejerna de sålde. Skitbra info, även om nya grejer aldrig har några RMA'er. Men allt eftersom det kom in reklamationer, så tickade mätaren på, och gav en % av antalet sålda, samt det faktiska antalet. Själv var jag fantastiskt nöjd med bemötandet från SHG.biz, andra var dock inte lika nöjda... Båda butikerna har gått i konkurs, eller åtminstone av-vecklats. Det sista jag hörde var att den danska butiken hade kvar sin ursprungliga verksamhet, i Danmark, men det gjorde inte mig nå gladare... I alla fall. Inet är inte bättre eller sämre än någon annan. Och sticker inte ut med varken tjänster, utbud, eller service. Det som gör att de får vara med och tävla om utmärkelser som årets webshop osv är helt enkelt den där jävla godis-stången.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror att du missuppfattade mitt inlägg. Jag är inte speciellt förvånad av summan, och om något låter det lite högt. Inet är inte speciella på något sätt. De som var speciella har fått stänga... Det var den där danskt baserade webshoppen som hade alla RMA siffror som underlag på grejerna de sålde. Skitbra info, även om nya grejer aldrig har några RMA'er. Men allt eftersom det kom in reklamationer, så tickade mätaren på, och gav en % av antalet sålda, samt det faktiska antalet. Själv var jag fantastiskt nöjd med bemötandet från SHG.biz, andra var dock inte lika nöjda... Båda butikerna har gått i konkurs, eller åtminstone av-vecklats. Det sista jag hörde var att den danska butiken hade kvar sin ursprungliga verksamhet, i Danmark, men det gjorde inte mig nå gladare... I alla fall. Inet är inte bättre eller sämre än någon annan. Och sticker inte ut med varken tjänster, utbud, eller service. Det som gör att de får vara med och tävla om utmärkelser som årets webshop osv är helt enkelt den där jävla godis-stången.
B!

Jadu, att skicka med något som typ alla är beroende utav skadar ju inte sina affärer direkt. Kunde bolag skulle de nog skicka med små doser kokain med allt man köpte...

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

men hallåå. pingvinen är ju en helt underbar nish de har kommit på. sen att säga att de * skall* eller är inte billigast. jo ja tackar.. de är verkligen en av de billigaste dator affärerna vi har i detta land. de bjuder även på frakt. tror att det finns sk småglin i truppen som inte vet bättre än såhär..bortskämda kunder hhahah det är vad ni är..

Permalänk
Medlem

80 mille? Det är ju ingenting eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Investmentbolag känns inget vidare som huvudägare långsiktigt.

Ett investmentbolag är väl aldrig ägare nån längre tid? Dom kommer in och plockar ut så mycket pengar som möjligt sen styckar dom upp företaget och säljer delarna, allt för att maximera vinsten.

Det här kan ju inte vara bra för oss konsumenter.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Ett investmentbolag är väl aldrig ägare nån längre tid? Dom kommer in och plockar ut så mycket pengar som möjligt sen styckar dom upp företaget och säljer delarna, allt för att maximera vinsten.

"Alla" investment bolag har långsiktiga säkra placeringar med avkastningskrav. Det är pengarna från de investeringarna som används som säkerhet i högriskprojekt. Om Inet kommer vara långsiktig investering... Fan vet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Så vad exakt e ett investmentbolag o va e skillnaden mot riskkapitalbolag? Kollade precis det på wikipedia o nån sajt men fatta inte

Har läst så mycket i media om privata skolor som fått stänga för att nån jävel snott alla pengar så min reaktion mot detta var otroligt negativ. Kände att nån jävel kommer tömma bolaget på pengar o sen roffa vidare som rovkapitalister gör.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

De har insett potentialen med Inet och vill göra dem till en av de riktigt stora. Dock brukar det det alltid innebära avkastningskrav mot ägare. Betydligt högre än vad det är idag. Visst om de expanderar och öppnar tio butiker till och det går bra för samtliga så är ett avkastningskrav på 10% av vinsten inte så mycket. Men går en del butiker dåligt så kan det bli dåligt och det med investmentkapital eller riskkapital är ett vågspel.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Riskkapital innebär kapital mot avkastning.
Investment innebär ägande av kapital och aktier i det som förvärvas.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inet

Läs gärna förklaring i vår egen forumdel,

#15338853

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram