Byte av OS version på LG g3

Permalänk

Byte av OS version på LG g3

Hallå,
Är det möjligt att byta OS version från LG´s till ex Nexus utseende?
Är nykomling gällande Android, min önskan är helt enkelt att få ett lättare/snyggare utseende i telefonen.

Permalänk
Skrivet av haffenman:

Hallå,
Är det möjligt att byta OS version från LG´s till ex Nexus utseende?
Är nykomling gällande Android, min önskan är helt enkelt att få ett lättare/snyggare utseende i telefonen.

Det är fullt möjligt att lägga in en custum ROM, Det du behöver göra är att ROOTa telefonen för att sedan lägga in den rom du vill ha.
Du kan även vara tvungen att "nergradera" till en äldre version först, då de inte finns root till Android 5.0 ->
Glöm inte ta reda på exakt vilken modell du har, leta efter ett nummer i stil med "d855" eller liknande. Man anpassar ROMen efter en specifik modell.

Ett tips är att läsa runt på detta forum http://forum.xda-developers.com/lg-g3#romList där finns information om allt du behöver göra.
Ett alternativ är om det skulle finnas någon typ av launcher som ger dig ett annat utseende bara.

Tänk på att telefonen KAN bli obrukbar om du gör alldeles fel!

Jag har genomfört ROM byte på min LG G3 så hör av dig i PM om du skulle behöva någon specifik hjälp.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Installera GO launcher eller liknande?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Apex launcher med Voxel-ikoner är ganska rent och minimalt, själv kör jag med smart launcher till min G3 och det rullar på bra med lollipop.

edit: Det är alltså appar du laddar ner från google play.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

Har testat Apex/ Nova & GO launcher saken är den att jag inte gillar LG grund upplägg i systemet.
Funderar starkt på att roota den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haffenman:

Har testat Apex/ Nova & GO launcher saken är den att jag inte gillar LG grund upplägg i systemet.
Funderar starkt på att roota den.

Varför då införskaffa en LG?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Varför då införskaffa en LG?

Tveklöst bäst hårdvara, display, servicerutiner och en bra sammansatt produkt med vissa svagheter i sin mjukvara som jag nu i detta forum försöker få hjälp med och även fått.

Permalänk
Skrivet av haffenman:

Tveklöst bäst hårdvara, display, servicerutiner och en bra sammansatt produkt med vissa svagheter i sin mjukvara som jag nu i detta forum försöker få hjälp med och även fått.

Har allt gått bra med rooten / ny Rom efter mitt pm?

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Skrivet av WillBjorG:

Har allt gått bra med rooten / ny Rom efter mitt pm?

Inte hunnit genomföra det ännu, jobbar för mycket. Skall ta mig tid i helgen.

Skickades från m.sweclockers.com