Köpa ny telefon - Samsung Galaxy S6, Iphone 6 eller HTC One M9?

Permalänk
Medlem

Köpa ny telefon - Samsung Galaxy S6, Iphone 6 eller HTC One M9?

Står mellan dessa 3. Vilken skulle ni rekommendera i nuläget? Har en S3:a atm men den e riktigt kass, låser sig 24/7 o dålig batteri

Permalänk
Medlem

Du bör först ställa dig frågan: vill jag ha Android eller iOS?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

A storm is coming...

Jag hade valt S6.Men just är ju bara min åsikt. Du kan ju gilla något helt annat.
Alla tre telefoner är väldigt bra, så det är egentligen bara en fråga om smak.

Och till en butik och kläm och känn lite. Prova dig fram vilket du tror du kommer bli mest nöjd med.

Permalänk
Medlem

S6 Edge! Men hade jag fått välja hade jag köpt en Nexus 5, eller Nexus 6 om du gillar storleken.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

S6 Edge! Men hade jag fått välja hade jag köpt en Nexus 5, eller Nexus 6 om du gillar storleken.

Vad är skillnaden mellan S6 och S6 Edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Vad är skillnaden mellan S6 och S6 Edge?

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6849&idPhone2=7...

S6 Edge har rundade hörn. Sjukt snyggt!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Jag hade utan tvivel valt Samsung. Du kan köpa iphone men då betalar du lika mycket för mindre prestanda, ditt val ifall du gillar ios o simpla Svensson mobiler eller android och extra pengar i plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag rekomenderar S6, personligen blir det lättare efter som man slipper icloud, itunes, lösenord o användarnamn hit o dit.
Valde S5 själv nydligen för att den är allmänt enklare att använda för mig

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat Samsung telefoner men även jag ger +1 till Galaxy S6.

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden är att den har rundade hörn? Inget prestandamässigt o så?

Skrivet av oscar230:

Jag hade utan tvivel valt Samsung. Du kan köpa iphone men då betalar du lika mycket för mindre prestanda, ditt val ifall du gillar ios o simpla Svensson mobiler eller android och extra pengar i plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jojjeofc:

Jag rekomenderar S6, personligen blir det lättare efter som man slipper icloud, itunes, lösenord o användarnamn hit o dit.
Valde S5 själv nydligen för att den är allmänt enklare att använda för mig

Skrivet av LeVvE:

Har aldrig gillat Samsung telefoner men även jag ger +1 till Galaxy S6.

Oj lutar verkligen mot S6:an då! Gött för att jag själv har en S3:a atm även fast den e skit just nu men har tappat den några gånger så kan ha med det o göra Btw är det samma touch? Alltså Touchwiz? har hört att det är dåligt men men.

Permalänk
Medlem

S6 Edge är lite vass att hålla i, vanliga är mkt skönare. Men Edge är snyggare.

Vet ej om den finns i Sverige just nu för demo, men i USA finns den på plats och man får klämma och känna på den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benham20:

Enda skillnaden är att den har rundade hörn? Inget prestandamässigt o så?

Oj lutar verkligen mot S6:an då! Gött för att jag själv har en S3:a atm även fast den e skit just nu men har tappat den några gånger så kan ha med det o göra Btw är det samma touch? Alltså Touchwiz? har hört att det är dåligt men men.

Rundande hörn och 50mAh större batteri (spelar ingen roll), ta gärna en titt på Swedroids utmärkta test: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-galaxy...

TW har blivit mycket bättre, se ovanstående test.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

S6 Edge är lite vass att hålla i, vanliga är mkt skönare. Men Edge är snyggare.

Vet ej om den finns i Sverige just nu för demo, men i USA finns den på plats och man får klämma och känna på den.

De har dem på mediamarkt... lite hushhush demo... kännde på S6 Edge idag, ska köpa en på lördag

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Och vad är det för fel på en OnePlus One? Jag har alltid haft toppmodeller av Samsung tidigare. Älskar denna mobil totalt. Och så sparar man ju några tusenlappar...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benham20:

Enda skillnaden är att den har rundade hörn? Inget prestandamässigt o så?

Oj lutar verkligen mot S6:an då! Gött för att jag själv har en S3:a atm även fast den e skit just nu men har tappat den några gånger så kan ha med det o göra Btw är det samma touch? Alltså Touchwiz? har hört att det är dåligt men men.

Antagligen kommer inte ihåg
Men på dem nya mobilerna, tex S5 har jag inte det minsta problem med det

Permalänk
Medlem

Ok tackar för svar alla!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gling:

Och vad är det för fel på en OnePlus One? Jag har alltid haft toppmodeller av Samsung tidigare. Älskar denna mobil totalt. Och så sparar man ju några tusenlappar...

Inget fel på Oneplus One, men den är ju något större vilket kan vara en dealbreaker för många. Den är fortfarande väldig prisvärd, men förra generationens high-end mobiler börjar närma sig, var ju inte länge sedan man kunde köpa en Galaxy S5 för 2400:- och LG G3 32GB ligger ofta på runt 3500:-

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på om man står i valet mellan att välja s6 och s6edge som man inte läst direkt mycket om är att tydligen så finns det ett par riktiga nackdelar med edge. Ett par är att texten på vissa sidor och appar börjar ut i kanten så det ser åt helvete ut. En annan sak är att i solljus och även inomhus osv är att kanten reflekterar ljus så det är ingen behaglig upplevelse med en kant som reflekterar ljus.

Sen verkar s6:an fortfarande lida av hack/lag lite random.

Av telefonerna i topic skulle jag tycka att sony xperia z3 är ett bättre val. Eller nexus 6 om man är ok med storleken.

Permalänk

Om du vill ha bra batteritid så kika på Z3, underbar telefon och kostar en del mindre än dessa nya samt att den ligger i top-notch hårdvarusegmentet.
S6:an har numera varken vattentäthet, sdkort plats eller löstagbart batteri, om det nu är en dealbreaker för dig

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

HTC M9!

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Skulle säga iphone 6

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar230:

Jag hade utan tvivel valt Samsung. Du kan köpa iphone men då betalar du lika mycket för mindre prestanda, ditt val ifall du gillar ios o simpla Svensson mobiler eller android och extra pengar i plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är medveten om vad en Samsung S6 Edge kostar? Den kostar 8500:- Blir knappt några extra pengar i plånboken där inte. iPhone 6 är billigare och iPhone 6 plus är lite dyrare.

Personligen tycker jag att över 8000:- för en telefon är HELT SJUKT. Runt 3000:- tycker jag är rimligt. Har själv en LG G3 och älskar den. Smidig trots stor skärm. Kan lagga lite ibland, pga den höga upplösningen. Har även haft en Oneplus One och den var bra förutom kameran som var värdelös när man filmar.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit ett fan av Slamsug men S6 edge ser seriöst snygg ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

Jag personligen kommer ha svårt att ens vilja ha samsung i framtiden, inte ens minneskort tror tillverkarna man slutat använda minnet? Kan lätt fylla 100Gb bara om jag hade möjligheten.

S3 kan du byta batteri kostar runt 250kr, så är den som ny. Kör custom på min och den är riktigt snabb, men har ju akilleshälen med lite ram och L inte funkar till 100% än i alla fall (men beror på hur du använder telen, sen om du har vanliga s3 eller 4g modellen). S3 har både dugligt snabb cpu och gpu, men ram gör så mobilen inte kan sträcka på sig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Vänta på nya Xperia lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

De har dem på mediamarkt... lite hushhush demo... kännde på S6 Edge idag, ska köpa en på lördag

Jag var inne på elgiganten, tre, siba och mediamarkt igår och på alla ställena var det stoora skyltar "SAMSUNG GALAXY S6 EDGE!!!1!!" så hushhush e det inte här i skåne iallafall.

Permalänk

Min brorsa har en samsung s6 och den gick av på mitten när han hade den i fickan...

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av #Piggelin:

Min brorsa har en samsung s6 och den gick av på mitten när han hade den i fickan...

Hur fick han tag i den redan ?

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Om du gillar iOS ska du välja iPhone 6. Om du gillar Android ska du välja Galaxy S6 edge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ok jag har ju alltid haft Android så det blir nog en Samsung då som det lutar mot. Men men HTC M9 verkar ju också lovande! Z3:an verkar ju inte fel den heller. Får väl kika runt lite till Tack alla so far!