Köpråd ang multifunktionsskrivare(skrivare o scanner)

Permalänk
Medlem

Köpråd ang multifunktionsskrivare(skrivare o scanner)

Tjena, jag är på jakt efter en skrivare med scanner och blir inte riktigt klok på detta träsket av maskiner, blir nästan bara mer förvirrad ju mer jag läser.

Jag söker en skrivare med god kvalitet på bilder och vettig text med hög dpi(kommer antagligen skriva ut mer text än bilder, men uppskattar bra bilder när tillfälle väl kommer)
Finns det någon här inne som kan rekommendera någon skrivare för under 1000-lappen som skriver och scannar som duger till så är jag oerhört tacksam för hjälpen!

Tre skrivare jag kikat lite på är
*canon pixma mg2950
*HP Envy 5530
*Epson WorkForce WF-2650DWF

///Tobbe

Permalänk
Medlem

Ingen som kan rekommendera en skrivare?
Kanske lade tråden i fel avdelning.

Permalänk
Medlem

alla dom du länkar är bläckstråleskrivare. du borde satsa på laser istället.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du delar upp det. Annars kan det bli problem med att skrivaren dör och att man då måste skaffa ny scanner. Även rekommenderar jag laser skrivare. Det är billigare i längden.

Vet dock inga specifika skrivare så det får du leta på själv. Våran samsung clp-320 går bra här hemma. Det är det enda jag vet. Vet inte ens vad den kostade

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag tänkte satsa på en multifunktionskrivare är att det är smidigt att ha tillgång till funktionerna även om jag inte vet när och om jag kommer använda dessa funktioner nå vidare ofta, jag kommer endast skriva några dokument med text och kanske att sambon tar någon bild som hon kanske vill ha ut ett exemplar av.

Så jag har svårt att se mig skriva ut särskilt regelbundet, men vet att man förlänger livslängden på bläckstrålepatronerna avsevärt om man försöker skriva ut lite text en gång i veckan eller dylikt intervall.

Och kan jag då hålla liv i patronerna 5mån eller mer då så kommer det ta lång tid innan jag faktiskt tjänat igen pengarna i en laserskrivare då patronerna till vissa bläckstråleskrivare är så billiga. så jag hinner byta många ggr innan vi är uppe i samma summa, och sedan kan ju faktiskt trummorna på en laserskrivare tappa egenskaperna om den står för länge även den och en trumma är ju 900:- och uppåt.

Jag tror personligen att för mitt bruk så är en bläckstråleskrivare bättre, dessutom hävdar många att en bläckstråle skriver bättre foton än en laser för den delen.

Men jag är glad för responsen

Permalänk
Medlem

En scanner är ju bra att ha. Då har man ju en kopieringsapparat hemma. Men väljer Du bläckskrivare så köp separata enheter. Min erfarenhet av bläckskrivare är att man tröttnar på dom. Är det bråttom så är bläcket slut eller stopp i munstycket. Är pulvret slut i en laserskrivare tar man ut patronen och skakar på den så går det ett tag till. Är det viktigt att skriva ut i färg blir det problem. Köper man färglaser så måste man snart köpa nya patroner och det blir 4 stycken. Är det inte så mycket färgutskrifter kunde man ju ha en bläckskrivare bara till det och sedan en svartvit laser till det mesta.