Permalänk
Medlem

LTH, Chalmers eller KTH?

Tjenare.

Jag ber om ursäkt i förväg då det må vara lite fel forum för mina funderingar.

Det är så att jag har planerat att söka Tekniskt Basår till att börja med på någon av dessa högskolor/universitet. Det jag undrar är om det är någon här på SweClockers som gått på någon av dessa universitet/högskolor och kan rekommendera en?

Det är nämligen så att jag söker den bästa tekniska högskolan i Sverige där dom främst har fokus på IT utbildningar. Just nu försöker jag leta så mycket information som möjligt via nätet, polare, nära och kära samt ringa till respektive skolor och göra en bedömning på vilken skola jag vill söka in på. Om det är någon av er som har gått på någon av dessa skolor så dela gärna med er av vad som var bra eller dåligt.

Tack på förhand.

Permalänk
Entusiast

Vill minnas att Linköping har bra utbildningar i Data och IT.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av loeric:

Tjenare.

Jag ber om ursäkt i förväg då det må vara lite fel forum för mina funderingar.

Det är så att jag har planerat att söka Tekniskt Basår till att börja med på någon av dessa högskolor/universitet. Det jag undrar är om det är någon här på SweClockers som gått på någon av dessa universitet/högskolor och kan rekommendera en?

Det är nämligen så att jag söker den bästa tekniska högskolan i Sverige där dom främst har fokus på IT utbildningar. Just nu försöker jag leta så mycket information som möjligt via nätet, polare, nära och kära samt ringa till respektive skolor och göra en bedömning på vilken skola jag vill söka in på. Om det är någon av er som har gått på någon av dessa skolor så dela gärna med er av vad som var bra eller dåligt.

Tack på förhand.

Rekommenderar verkligen att du också överväger Lith (Linköpings universitet). Jag läser industriell ekonomi här och är supernöjd med skolan. Särskilt datautbildningarna Datateknik/informationsteknik/mjukvaruteknik ligger mycket bra till i rankingar. Lith var också först med Datateknik som MSC. Boendesituationen är också myycket bättre här en i t.ex. sthlm eller göteborg.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |