Permalänk
Inaktivt företagskonto

Månadens galleri, april 2015

Hej alla SweClockare!

Nu är det dags för Månadens Galleri igen! Åtta nya gallerier är utvalda och det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen "Månadens Galleri". Så rösta på eran favorit nu!

Omröstningen pågår i en vecka.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2015-02-12 – 2015-04-01)

Blueberry
Ett otroligt stilrent vattenkylt bygge!

Oakbox MK1
Hemmabyggt chassi i trä med väldigt snygg design.

Frozen 540
Vattenkyld dator med en 1080 radiator?!

Wooden Cube
Trähemmabygge nr 2, otroligt häftig!

Corsair C70 Blood Red
Ännu ett vattenkylt bygge med en hel del custombyggda delar.

Simply the Black Metis
Litet och stilrent, nuff said!

Laine's Clarity MKII
Otroligt genomtänkt med alla detaljer samt väldigt bra foton.

BitFenix Pandora Copper Edition
Vattenkylning med kopparrör, mums!

Permalänk
Medlem

Wooden Cube fick min röst, men fanns några riktigt fina saker här!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Svårt mellan Wooden Cube och BP Copper... får bli Cube, nog för att Copper är skitsnygg, men eget bygge > det mesta ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Oakbox får min röst i denna, kanske inte världens snyggaste insida, men gillar lite nytänkande och trä är riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Laine's Clarity MKII utan tvekan

Permalänk
Medlem

Det är något speciellt med trä, Oakbox!

Permalänk
Avstängd

Vad är det med folk och deras usla presentationer på bygget? Första bilden i galleriet bör alltid representera det färdiga bygget/nuvarande stadiet därefter är det okej enligt mig att lägga upp bilder efter byggets gång. Sen vad är det med att ha flera ointressanta bilder på smådelar e.t.c. Blood Red, en bild med tre kablar och en annan med några "snygga fittings" som man dessutom inte kan se för att de ligger i en påse, ser gärna en hel samlingsbild med alla tillbehör istället.

Gör om gör rätt.

För mig går det inte ihop att lägga ett flertal timmar på utförandet för att sedan spendera ynka tio minuter på en presentation, speciellt när det är ett lovande bygge.

Permalänk
Medlem

jobbar med trä så det blir helt klart oakbox

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Alla var unika med jag gilla Wooden Cube mest

Visa signatur

| POPOS 22.04 LTS (DELL XPS 13 9380) - Intel i7-8564U, Intel UHD 620, 15GB RAM, 512GB NVMe Micron |
| Win10 - PRIME Z270-A, i7-7700K, Kraken x63, ASUS ROG STRIX 3080 12Gb, Samsung 960/850 EVO, 32GB DDR4 3400MHz |
| Ubuntu Server 20.04 LTS (HP Z640) - 2x4-Core E5-2637v3, 64GB SK Hynix ECC RAM, 4x10TB, 970 EVO P 1TB M.2, Quadro K2200 |
| Win11 - PRIME Z690-A , i5 13600K, Lian Li Galahad SL Edition 360, ROG STRIX 3080 12Gb, Samsung 990 PRO 1TB, 32GB DDR5 5200MHz CL36

Permalänk
Medlem

Oakbox, annat existerar inte för min del!
Stilrent, elegant och skulle smälta in i vilket vardagsrum som helst, det gör inget av de andra på samma sätt.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Vad är det med folk och deras usla presentationer på bygget? Första bilden i galleriet bör alltid representera det färdiga bygget/nuvarande stadiet därefter är det okej enligt mig att lägga upp bilder efter byggets gång. Sen vad är det med att ha flera ointressanta bilder på smådelar e.t.c. Blood Red, en bild med tre kablar och en annan med några "snygga fittings" som man dessutom inte kan se för att de ligger i en påse, ser gärna en hel samlingsbild med alla tillbehör istället.

Gör om gör rätt.

Du får gärna lägga upp ett eget galleri

Skämt åsido. Riktigt fina byggen allihopa! (även om jag hoppas jag vinner...)

Permalänk
Medlem

Bitfenix-bygget med kopparrör fick min röst. Jag gillade iden med pumpen försänkt i plexit bla.
Laines bygge var snyggt som vanligt, men han borde bli diskad då han spelar i en helt annan liga

Skrivet av Cav.:

Vad är det med folk och deras usla presentationer på bygget? Första bilden i galleriet bör alltid representera det färdiga bygget/nuvarande stadiet därefter är det okej enligt mig att lägga upp bilder efter byggets gång. Sen vad är det med att ha flera ointressanta bilder på smådelar e.t.c. Blood Red, en bild med tre kablar och en annan med några "snygga fittings" som man dessutom inte kan se för att de ligger i en påse, ser gärna en hel samlingsbild med alla tillbehör istället.

Gör om gör rätt.

Haha eller när folk visar deras häftiga grafikkort dom ska sätta i och har bilder ur fem olika vinklar. Jag kan googla själv liksom

Permalänk
Medlem

Clarity<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Laine's Clarity MKII är min röst då jag älskar stilrent.

BitFenix Pandora Copper Edition var lite ball, det blir andra platsen...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

BitFenix Pandora copper edition får min röst.

Permalänk
Medlem

Wooden cube var min favorit! Älskar looken av en högtalare!

Vissa byggare måste även sluta särskriva!

Permalänk
Medlem

Wooden Cube får det bli. Den stod ut från mängden denna gång

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Tyckte att som låda var Eklådan det snyggaste men funktionellast och proffsigast kändes Clarity II , så blev en röst där.

Tyckte den kändes mest clean också och något jag gärna skulle vilja ha.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jäkla vad läckra träbyggena är! Gav lätt min röst på Wooden Cube.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

wooden cube tyckte jag var väldigt estetiskt tilltalande:D så den får min röst^^

Permalänk
Snusfri

BitFenix Pandora Copper Edition fick min röst, de andra föll mig tyvärr inte i smaken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Oakbox, givet val.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Proffsmobbare

Många fina bidrag, Oakbox drar längsta strået denna gång. Ser riktigt rolig ut att bygga i.

Permalänk
Medlem

Tung lineup svårt att välja.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Oakbox, givetvis! 5/5

Permalänk
Medlem

wooden cube får min röst tycker det är för dålig precision på oakbox annars var det en bra design på den.

Permalänk

Wooden Cube helt klart. Snyggt och faller mig i smaken.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Avstängd

Blood Red får min röst nu efter galleriuppdateringen!

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Roligt att se att så många röstat och kommenterat!

Hoppas fler blir inspirerade att bygga fräna saker och lägga upp i galleriet.

Skrivet av zazuki:

Wooden cube var min favorit! Älskar looken av en högtalare!

Vissa byggare måste även sluta särskriva!

Jag tycker man kan ha lite överseende med särskrivningar och felstavningar på nätet då man inte vet vad alla har för förutsättningar, dyslexi blir ju bara mer och mer vanligt nu för tiden.

Permalänk

Wow! Tack alla som har röstat och för de fina kommentarerna. Det här gjorde min dag!

Nu är jag ett steg närmare att faktiskt få en fungerande dator

Visa signatur