[Q] Trådlöst nätverk + laptop problem.

Permalänk
Medlem

[Q] Trådlöst nätverk + laptop problem.

Skulle behöva lite hjälp. Har min laptop ganska långt ifrån routern och signalen är svag. Men det fungerar oftast.

Men så fort min vanliga stationära dator är på/inkopplad i routern så vägrar trådlösa nätverket till laptopen att fungera. Den hittar inte ens nätverket. Routern är en cisco linksys e2000. Det verkar ju som att routern är full eller liknande.
Men den har 4 portar och det är bara max 1-2 inkopplade när jag testat.

Det jag gjort är att resetta till fabriksinställningar, uppdaterat firmware och startat om. Men fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem

Är den stationära kopplad på tråd eller trådlöst? Hur långt bort från din e2000 är du med laptopen/ vad är i vägen?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Är den stationära kopplad på tråd eller trådlöst? Hur långt bort från din e2000 är du med laptopen/ vad är i vägen?

Stationära är inkopplad med tråd. e2000 är ganska långt bort. Routern är i huset och laptopen i ett rum utanför själva huset, 2-3 väggar imellan (kanske 10 meter fågelvägen), trä-väggar tror jag det är.

Det är ingen bra signal. men det fungerar ändå att streama från twitch på medel/low utan större problem. (oftast), om inte stationära är på.