Star Wars: Battlefront släpps en vecka innan filmen Episode VII: The Force Awakens

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Ett företag har aktieägare att göra nöjda och anställda att betala. Man kan inte släppa allt "när det är klart". Man släpper det på ett rimligt och satt datum.

Sedan är det upp till konsumenten att avgöra om det är värt att köpa direkt vid släpp.

Jahaja. Det är så det fungerar i din värld. Om detta nu är fallet kan du ju komma med en rimlig förklaring hur företag som Rockstar och Valve endast släpper sina spel när dessa är färdiga och lyckas sälja mer än några andra företag på marknaden. Jag skulle vilja säga att jag skulle vara väldigt nöjd som aktieägare och/eller anställd på ett av dessa företag som har en sund relation med sina kunder och som inte försurar sagda relation med varje produktsläpp.

Företags rykten är väldigt viktiga i deras marknadsföring, deras försäljning och i allmänhet när företagen talas om bland eventuella kunder. Och där spårade jag ur kontext litegrann, men nåväl.

Om fler utvecklare fick göra klart sina spel kanske vi inte skulle ha 2-3 företag som gör klart sina spel och inte släpper en sjuhevletes massa silvertejpsfixar efter release och spelen kanske har alla funktioner speldesignerna ville ha från början.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Ett företag har aktieägare att göra nöjda och anställda att betala. Man kan inte släppa allt "när det är klart". Man släpper det på ett rimligt och satt datum.

Sedan är det upp till konsumenten att avgöra om det är värt att köpa direkt vid släpp.

Jo, men aktieägare ska ju också kunna ha möten med sina "företag" och få en bra och fin redovisning, på att spelet inte är redo och, och acceptera en försening, vilket de flesta företag och utgivare gör, förutom EA och DICE..

Har en vän som jobbar uppe i DICE, och han sa att de flertalet gånger sagt åt EA att spel inte vart redo, men att de blivit påtvingade o släppa skiten. Därefter jobba både natt och dag för att patcha upp de efter release. Så som BF3 när de släpptes, var ju offline i 2dagar efter release.

Permalänk
Skrivet av Zizoor:

Jahaja. Det är så det fungerar i din värld. Om detta nu är fallet kan du ju komma med en rimlig förklaring hur företag som Rockstar och Valve endast släpper sina spel när dessa är färdiga och lyckas sälja mer än några andra företag på marknaden. Jag skulle vilja säga att jag skulle vara väldigt nöjd som aktieägare och/eller anställd på ett av dessa företag som har en sund relation med sina kunder och som inte försurar sagda relation med varje produktsläpp.

Företags rykten är väldigt viktiga i deras marknadsföring, deras försäljning och i allmänhet när företagen talas om bland eventuella kunder. Och där spårade jag ur kontext litegrann, men nåväl.

Om fler utvecklare fick göra klart sina spel kanske vi inte skulle ha 2-3 företag som gör klart sina spel och inte släpper en sjuhevletes massa silvertejpsfixar efter release och spelen kanske har alla funktioner speldesignerna ville ha från början.

Har ju med bolagets attityd att göra också. EA och Ubisoft har ju stressat upp spel rätt ordentligt på senaste år för att tjäna mer pengar, det fick ju EA:s aktieägare att stämma dem i domstol pga att varumärkets smutskastas när dåliga produkter kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ...väldigt glad att se DICE som utvecklare av spelet! Hoppas bara att det får bli det spelet många vill ha och med stöd för modds och helst alternativa sätt att spela spelet på. Kan tänka mig att spela spelet som ett mmorpg eller ett sandbox spel utöver fps generan. Förstår absolut om detta inte händer, men man får väl drömma

Dessutom var det gamla battlefront spelet rikigt roligt imo!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

LITE rushat? vi kommer ju ihåg vad som hände med bf4 och då körde de alfa och beta innan lansering...

Tänkte samma sak. Man fick ju knappt se nånting från spelet senast. Kommer vänta ett bra tag innan jag köper det här.