2 skärmar till ett grafikkort (gtx 970)

Permalänk
Medlem

2 skärmar till ett grafikkort (gtx 970)

funderar på att använda 2 skärmar till mitt gtx 970, jag har redan en full hd 120hz skärm och ska i så fall skaffa en full hd 60hz skärm för att se på twitch, film mm, men hur krävande är det för ett grafikkort när man använder 2 skärmar samtidigt för kommer man inte förlora några frames i spelen även om man bara kör själva spelet på en skärm och sen borde det bli högre temperatur på grafikkortet också antar jag, eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnsn:

funderar på att använda 2 skärmar till mitt gtx 970, jag har redan en full hd 120hz skärm och ska i så fall skaffa en full hd 60hz skärm för att se på twitch, film mm, men hur krävande är det för ett grafikkort när man använder 2 skärmar samtidigt för kommer man inte förlora några frames i spelen även om man bara kör själva spelet på en skärm och sen borde det bli högre temperatur på grafikkortet också antar jag, eller?

Gör ingen märkbar skillnad.

Permalänk
Medlem

I princip ingen skillnad i temperatur eller FPS med två skärmar så länge man inte spelar på båda.
Dock kan flashplayer förstöra FPS:en om man har det i andra skärmen. Jag får FPS drops ibland när jag har youtube på andra skärmen samtidigt som ett spel på första skärmen.

Källa: Jag har kört två/tre skärmar i 4år med flera olika Nvidia grafikkort.

Visa signatur

Citera för svar!