Bästa Sweclockers-läsare!
Jag heter Erik och har varit med sedan starten av Inet för 15 år sedan, nu jobbar jag som vd och är även delägare. Ni som höll på med datorer i slutet på 90-talet känner kanske till att ”Inet” fanns redan tidigare men gick i konkurs år 2000 och då började nuvarande företaget sin historia.
Själv är jag och kommer alltid att vara en ”datanörd” och älskar produkterna vi säljer, finns det något bättre än doften när man öppnar kartongen till en ny dator eller teknikprodukt?
När vi startade företaget fanns en hel del missnöjda kunder från ”gamla Inet”. Vi märkte snabbt att kunderna vi lyckades vända från missnöjda till nöjda blev våra mest trogna kunder, kundservice har sedan dess varit det absolut viktigaste för oss. Inets motto är att ge personlig service i världsklass och se våra kunder som våra vänner.
Jag vill försöka förtydliga vad som hänt och kommer hända med Inet, först och främst nej det var inget 1:a aprilskämt utan nyheten var tvungen att släppas just då.
Creades som numera är vår huvudägare ser jag väldigt mycket fram emot att få jobba tillsammans med, dom tror på samma saker som vi gör. Vi strävar hela tiden efter att förbättra för våra kunder; det kan vara allt från snabbare leveranser, bättre emballage, smartare funktioner på hemsidan, bredare produktutbud, bättre öppettider på kundtjänst, fler roliga event o.s.v.
Inet är ett litet företag, eller nåja vi har sakta vuxit sedan start men jämfört med våra kollegor i branschen är vi små. Det är en tuff konkurrens med enorm prispress och mycket handlar om just pris och då är det svårt att erbjuda det där lilla extra som vi gillar så mycket. Inet kommer nog aldrig vara billigast på allt men vi ska alltid vara konkurrenskraftiga och ha ett brett utbud av datorer/tillbehör och naturligtvis kompetent och trevlig personal.
Jag är väldigt mån om att Inet ska fortsätta finnas kvar och otroligt stolt över alla våra duktiga medarbetare som gör ett fantastiskt jobb så att våra kunder blir nöjda. Vi vill fortsätta växa och öppna fler butiker, anställa fler och bli bättre helt enkelt.
Nu har vi fått en ny ägare med mycket stor erfarenhet av att driva företag och dessutom är dom finansiellt starka vilket borgar för att vi kommer finnas kvar, växa och fortsätta skapa fler arbetstillfällen. Med andra ord inget kortsiktigt ”riskkapitalbolag” som trådskaparen skriver utan tillsammans med Creades kommer allt vara som vanligt men gå lite snabbare framåt!
För att summera det hela så kommer det inte märkas några förändringar utan Inet kommer fortsätta växa med fler butiker runt om i landet och hela tiden med kunden i fokus.
Är det några ytterligare funderingar, tveka inte att fråga!
Vänliga hälsingar
Erik Wickman