Tveksam firma för upplåsning av operatörsbundna telefoner

Permalänk

Tveksam firma för upplåsning av operatörsbundna telefoner

Letade runt lite för att hitta någon prisvärd firma att kuna få en kod att låsa upp min telefon som är bunden till Tre. Hittade låsupp.net. Domännamnet kändes tveksam men sidan såg riktigt seriös ut. Provade inte att ringa eller göra några större utforskningar utan beställde en kod som skulle kosta 150 kr. Betalning skulle ske via paypal. Kändes tveksamt men när jag väl skulle betala så blev det faktiska beloppet att betala endast 21.08 SEK.
Mottagare är Unlockstar Hongkong Limited.

Företagsnamn:
Unlockstar Hongkong Limited (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
unlockstar.hk@gmail.com

Anar såklart oråd men för 21 kr kan jag ta risken.

Någon annan som handlat av dessa som vet vad som brukar ske?

MVH Daniel

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att låsa upp den själv innan du köper nån kod ? Vilken telefon är det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

En Galaxy S3 med android 4.3. Ska vara mer eller mindre komplicerat från version 4.3 på Galaxy.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av danielsan123:

En Galaxy S3 med android 4.3. Ska vara mer eller mindre komplicerat från version 4.3 på Galaxy.

Har du provat denna och misslyckats ?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spocky.gala...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Letade runt lite för att hitta någon prisvärd firma att kuna få en kod att låsa upp min telefon som är bunden till Tre. Hittade låsupp.net. Domännamnet kändes tveksam men sidan såg riktigt seriös ut. Provade inte att ringa eller göra några större utforskningar utan beställde en kod som skulle kosta 150 kr. Betalning skulle ske via paypal. Kändes tveksamt men när jag väl skulle betala så blev det faktiska beloppet att betala endast 21.08 SEK.
Mottagare är Unlockstar Hongkong Limited.

Företagsnamn:
Unlockstar Hongkong Limited (Betalningsmottagaren är utanför USA – verifierad)
E-post:
unlockstar.hk@gmail.com

Anar såklart oråd men för 21 kr kan jag ta risken.

Någon annan som handlat av dessa som vet vad som brukar ske?

MVH Daniel

Har använt Låsupp.net ganska många gånger. både gjort det på företagstelefoner och privata. Mycket snabbt och enkelt.
Inte haft några problem alls. Står att koden kommer inom 24 timmar men man får den oftast efter ca 30 min.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

Ok. ska bli intressant att följa. Inte mottagit något ännu. Mobilnumret till kundtjänst existerar inte. Får avvakta och se.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Japp. Den säger något i stil med att den inte har stöd för denna modell och version. Your device contains a new locking system which is not supported yet......."

Permalänk

Fortfarande inte fått någon kod från nämnda företag.

Permalänk
Medlem

denna sida funkar.. http://www.unlocksamsungonline.nl/

jag har använt den flera gånger..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

låsupp.net

@danielsan123: Även jag beställde kod från dom. Har inte i dagsläget hört av dom. Betalade med MasterCard. Vid kontakt med banken visade sig att betalning har tagits, koder har inte kommit. Det går inte att kontakta företaget via deras kontaktformulär ej heller via tel. vilken är avstängd.
Helt klart en bluff firma med säte utomlands. Polisen i Sverige tar inte emot anmälningar då det saknas person som kan åtalas.
Var försiktiga! Beställ inget från låsupp.net.
MVH
R Hietalahti
rauno645@gmail.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rauno h:

@danielsan123: Även jag beställde kod från dom. Har inte i dagsläget hört av dom. Betalade med MasterCard. Vid kontakt med banken visade sig att betalning har tagits, koder har inte kommit. Det går inte att kontakta företaget via deras kontaktformulär ej heller via tel. vilken är avstängd.
Helt klart en bluff firma med säte utomlands. Polisen i Sverige tar inte emot anmälningar då det saknas person som kan åtalas.
Var försiktiga! Beställ inget från låsupp.net.
MVH
R Hietalahti
rauno645@gmail.com

Du kan alltid reklamera kortköpet via din bank, då du inte fått den vara du beställt. Så får du dina pengar åter.

Permalänk
Medlem

Fifflare på nätet

Tack "JLidbäck" jag har nu erhållit blankett för att få åter mina kostnader av fiffel företaget.
ännu ett varningens ord: Handla inte på "låsupp.net" detta är ett bluff företag.
MVH
R Hietalahti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rauno h:

Tack "JLidbäck" jag har nu erhållit blankett för att få åter mina kostnader av fiffel företaget.
ännu ett varningens ord: Handla inte på "låsupp.net" detta är ett bluff företag.
MVH
R Hietalahti

Ingen fara. Lycka till med blanketten och hoppas du hittar någon bra upplåsningsfirma.
Får man fråga vilken mobiltelefon du tänkt låsa upp och vilken operatör den är låst till? Så kan jag hänvisa dig till någon sida som jag vet är legit.

Permalänk
Skrivet av anon226320:

Du kan alltid reklamera kortköpet via din bank, då du inte fått den vara du beställt. Så får du dina pengar åter.

tror du måste kunna visa upp en polisanmälan på företaget för detta men osäker.

men om det nu stämmer så blir det ju svårt om inte polisen äns vill ta i ärendet med tång...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror du måste kunna visa upp en polisanmälan på företaget för detta men osäker.

men om det nu stämmer så blir det ju svårt om inte polisen äns vill ta i ärendet med tång...

Nu kan jag inte svara för alla banker.
Men Swedbank som jag har, har reklamation gått igenom när jag ansökt om det när jag inte fått det jag köpt med kort.

Edit:
Även om man leker med tanken hypotetiskt att en polisanmälan krävs, så är polisen skyldig att upprätta en anmälan.
Sen om den läggs ner spelar ingen roll. En anmälan är en anmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Även om man leker med tanken hypotetiskt att en polisanmälan krävs, så är polisen skyldig att upprätta en anmälan.
Sen om den läggs ner spelar ingen roll. En anmälan är en anmälan.

Japp så var det när jag reklamerade ett olovligt uttag från mitt konto. En polisanmälan krävdes och polisen som tog emot anmälan sa att det inte skulle leda till något. Men banken kräver att det finns en officiell anmälan, troligen för att de i sin tur får kompensation från Visa/Mastercard och de kräver att sådan har gjorts. Gissningsvis för OM scenariot skulle visa sig att den kund som anmäler i själva verket är en bluffare, så har banken då rätt att återkräva eventuell ersättning som betalats ut till kunden samt kan åtala kunden för uppsåtligt bedrägeriförsök.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)