Permalänk
Medlem

Mus för Linux

Jag vill ha en bra mus till Linux men utan all julgransbelysning. Min nuvaranade Corsair går att stänga av i Windows men återställs sedan vid reboot. Någon som vet ifall det går att stänga av (led)ljusen på Mionix NAOS 7000 eller Logitech g402 fullkomligt, dvs stänga av i Windows och att inställningarna sparas i musens minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leaveit:

Jag vill ha en bra mus till Linux men utan all julgransbelysning. Min nuvaranade Corsair går att stänga av i Windows men återställs sedan vid reboot. Någon som vet ifall det går att stänga av (led)ljusen på Mionix NAOS 7000 eller Logitech g402 fullkomligt, dvs stänga av i Windows och att inställningarna sparas i musens minne?

Jag undrar samma. Har dock en Mionix som jag inte klarat av att tämja. Den är extremt högkänslig och jag har testat lite script för att tagga nere hastigheten, men det hjälper inte. Döm om min förvåning när jag satte i en billig 59:- Lenovomus i datorn. Fungerade kalas out of the box. Men det är väl ingen option för dig kanske. Själv önskar jag jag kunde använda Minoix-musen, då den handen ligger bekvämt i den.

Inställningarna är på "lägsta" och höjer jag där är Mionix-musen obrukbar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K