Permalänk
Medlem

Sony experia z

Har en xperia z som är 2år.
I bland när ja ska ringa nån så hör jag inga signaler som går fram.
Men den ja ringer svarar och hör mej,men ja hör inte dom.
Då startar ja om telefonen
O ringer igen,o då funkar det.
Va kan de bero på,för ja brukar starta om den en gång i veckan i förebyggande,eller har hört att man ska göra de för att slippa ev problem

Permalänk
Skrivet av ottoj:

Har en xperia z som är 2år.
I bland när ja ska ringa nån så hör jag inga signaler som går fram.
Men den ja ringer svarar och hör mej,men ja hör inte dom.
Då startar ja om telefonen
O ringer igen,o då funkar det.
Va kan de bero på,för ja brukar starta om den en gång i veckan i förebyggande,eller har hört att man ska göra de för att slippa ev problem

du har inte råkat bada med din telefon för att bevisa att den är vattentät ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ne aldrig utsatt den för väta.
Eller tappat den.
Retar mej på en annan sak me,o de e att volymen är väldigt låg på högtalaren när man vill lyssna på musik tex

Permalänk
Medlem

har samma problem

jag har kört sonys diagnostics app o då har den kommit igång igen men man får göra det ibland.
funkar för mig

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem..

Visa signatur

i5-2500K @ 4.3 GHz with CM Hyper 212 EVO | EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 @ 1367/7010 MHz
16 GB Corsair Vengance @ 1600 MHz | ASRock P67 Pro3 ATX | Samsung 840 EVO 250 GB | WD Black 1 TB
EVGA G2 850W | Fractal Design Define XL R2 | AOC q2770Pqu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

Ne aldrig utsatt den för väta.
Eller tappat den.
Retar mej på en annan sak me,o de e att volymen är väldigt låg på högtalaren när man vill lyssna på musik tex

Angående volymen har det blivit nya regler för några år sedan som begränsar det om jag inte minns fel. Tror man får roota den om du vill ha fullt ljud.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Angående volymen har det blivit nya regler för några år sedan som begränsar det om jag inte minns fel. Tror man får roota den om du vill ha fullt ljud.

Jo fast begränsningen är inte så låg att man knappt hör något. Den sänker totala volymen men också att en varning kommer i intervaller när man når de högre volymnivåerna med hörlurar inkopplade.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av ottoj:

Har en xperia z som är 2år.
I bland när ja ska ringa nån så hör jag inga signaler som går fram.
Men den ja ringer svarar och hör mej,men ja hör inte dom.
Då startar ja om telefonen
O ringer igen,o då funkar det.
Va kan de bero på,för ja brukar starta om den en gång i veckan i förebyggande,eller har hört att man ska göra de för att slippa ev problem

vilken version av Android har du? kolla innan du uppdaterar det finns telefoner vissa Samsung som blir värre med nyaste uppdateringen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är ett vanligt fel att öronhögtalaren går sönder på xperia z. Det låter som att den har börjat glappa iaf. Du kan kolla det genom att trycka på öronhögtalaren högst upp medan du snackar i telefon, då brukar den komma igång igen. Sony har två års garanti så det är bara att skicka in för lagning. Lättast är att göra detta via xperia care.

http://support.sonymobile.com/se/

edit. bättre länk
http://mysupport.sonymobile.com/se/repair.htm#/