Köra ett grafikkort på svagt nätaggregat (GTS 450 på 300w)

Permalänk
Medlem

Köra ett grafikkort på svagt nätaggregat (GTS 450 på 300w)

Tjena!

Jag behöver göra en liten felsökning på min brors dator, och då behöver jag testa med mitt grafikkort. Jag har ett Nvidia GTS 450 512 MB som jag ska testa i hans dator, men vad jag vet så kräver det en del ström. Jag har 400w i min dator och det flyter på fint. Men jag är rätt osäker hurvida det kommer funka med 300w eller inte.

Jag ska bara testa den i någon timme eller så, men kan datorn ta någon skada? Vad är det som händer ifall nätaggregatet inte pallar strömförsörja kortet?

Permalänk

Prova bara Skulle mot förmodan nätagget inte räcka till så skulle du nog bara uppleva en krasch.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Inaktiv

Nätagget skall bli varmt och slå ifrån om det inte orkar.

Däremot så har du väldigt goda marginaler med det kortet, så det är absolut inget du behöver oroa dig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiletteRazor:

Prova bara Skulle mot förmodan nätagget inte räcka till så skulle du nog bara uppleva en krasch.

Skrivet av anon81912:

Nätagget skall bli varmt och slå ifrån om det inte orkar.

Däremot så har du väldigt goda marginaler med det kortet, så det är absolut inget du behöver oroa dig för.

Tack för era svar! Då kör jag på att pröva kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiletteRazor:

Prova bara Skulle mot förmodan nätagget inte räcka till så skulle du nog bara uppleva en krasch.

Det beror på!
Är det ett skräp nätagg som även kanske även är ett par år gammalt så finns alltid risken att detta nätagg skulle dö av att belastas för mycket är det ett extremt BRA nätagg så minskas risken att det skulle dö till nästan noll.

Och när ett nätagg dör så finns det ALLTID en risk att det kan ta med sig annat i datorn i döden som tex MB/CPU/GPU/MINNE/SSD/HD/ETC och detta gäller även med ett extremt bra nätagg men då med betydligt mindre risk.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av GiletteRazor:

Prova bara Skulle mot förmodan nätagget inte räcka till så skulle du nog bara uppleva en krasch.

har du kunskaper i elektronik ? denna form av tips är ju helt fel

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644