Google Hangouts missplacerad på skrivbordet

Permalänk
Medlem

Google Hangouts missplacerad på skrivbordet

Har ett par små problem med Google Hangouts (stand alone) som jag inte riktigt får rätt på

Första problemet:
Jag har nämligen lyckats dragit fönstret till nederkanten istället för högra sidan där den är som standard (sen bilder här hur det ska se ut: http://www.omgchrome.com/new-google-hangouts-chrome-app/ )
Så här har den fastnat i nederkant:

Andra problemet:
Har lyckats maximera chatfönstret, d.v.s. nu går den över halva skärmen, jag misstänker att det har att göra med fönsterhanteraren som automatiskt pinnar den mot sidan och maximerar den över halva skärmen så att säga

Jag har samma problem på både Fedora 21 med Gnome och Ubuntu med Unity (jag ville ju givetvis testa hur vida samma problem fanns på båda, vilket det gjorde och ej är återställbart på något sätt jag hittat än så länge )

Däremot har jag inte problemet på arbetsstationen som jag kör Fluxbox på, vilket jag antar beror på att den gör precis det jag säger till den och inte en massa annat hokus pokus av sig själv.

Någon kluring person som har nån lösning eller idé på detta?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Avstängd

Kolla om det finns någon konfigurationsfil som du kan ta bort eller ändra i.
Kanske i /home/alice/.config/ (dold katalog, Ctrl+H för att visa)

Permalänk
Medlem

ctrl+h? :ls -a, jag är en consolemänniska

Jag har kollat runt och det enda jag har hittat är en sqlite-databas men inte hittat något vettigt i den heller, det lär ju finnas där någonstans i strukturen men hittills inte lyckats hitta åt det tyvärr.

Helst hade jag velat finna ett "normalt" sätt att återställa det hela på

Men tack ändå!

Visa signatur

Hej