GTX 960 2gb, Nätaggregat?

Permalänk
Avstängd

GTX 960 2gb, Nätaggregat?

Jag har köpt ett GTX 960 och behöver ett nytt nätaggregat, kommer detta fungera? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/209162-netzte...

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem

Nej, det kommer det inte. Är du säker på att du behöver ett nytt nätaggregat? Vad har du för ett nu?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Funka, tja. Rekommenderat, nej!

Skulle absolut rekommendera dig att lägga några hundralappar extra för ett 80+ aggregat. Ca 400-500W är troligen optimalt. Det blir billigare så, jag lovar. Inte så kul när ett dåligt nätagg tar med sig resten av systemet till döden. Det blir dyrt då.

Permalänk
Avstängd

Jag har ett på 300W nu, vad tycker ni jag ska köpa?

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem

Det är inte bara "watt" som räknas. Finns kvalités agg som leverar de watt som de marknadsför och har bra skydd.
Medans skit agg brukar inte leverar de watt som marknadsför, finns stor risk att skada kompenenter och till och med medföra bränder.

Om du vill snåla på nättagget men ändå ha något med lite kvalité rekommenderar jag denna, http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/213252-evga_4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Jag har ett på 300W nu, vad tycker ni jag ska köpa?

Inget. Sweclockers testdator som kör på en överklockad monster i7a tog som mest 245-270w beroende på 960 kort.
Så om du inte kör en överklockad monster i7a utan en "vanlig" processor så tror jag inte din dator kommer över 200w ens. Dvs kör vidare på ditt 300w nätagg.
960 är ett riktigt strömsnålt kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Inaktiv

Borde absolut inte vara några problem med det nätagg du har. Som andra säger är 960 ett väldigt snålt kort.

Dessutom om är många på detta forum väldigt sugna på att rekommendera otroligt överdimensionerade nätdelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Borde absolut inte vara några problem med det nätagg du har. Som andra säger är 960 ett väldigt snålt kort.

Dessutom om är många på detta forum väldigt sugna på att rekommendera otroligt överdimensionerade nätdelar

Overkill is underrated! / Col. John 'Hannibal' Smith:

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Jag har ett på 300W nu, vad tycker ni jag ska köpa?

Vilken modell har du nu? Nätagg är mer invecklat än "antal watt".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johannes_N:

Japp. Kolla istället upp hur mycket det egentligen drar, så ser du att det är en bra bit under 300W, sweclocers testar rigoröst!

Ställer du dig också upp efter 45 minuter och sträcker på dig i en kvart när du sitter vid datorn? Det är också rekommenderat!

Permalänk
Avstängd

Kommer inte på sidan med surfplattan men här är länk till datorn http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

CPU, RAM och GPU är uppgraderat så dem som står där stämmer inte

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

De siffrorna är alltid grovt överdrivna och de rek sådana effekter för att där absolut inte ska finnas ngn chans att du köper kortet och har för svagt nätagg. De skall tas med en gigantisk nypa salt.

Som sagt kommer sweclockers monsterdator upp i max 270w beroende på kort så lär din inte orka över 200w ens. Så god marginal till 300w.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en märkesdator så tror jag inte nätaggregatet är något att hurra för, fd:s nya för runt 5-600 kr borde fungera. Inget sämre iallafall du vill inte att ett skit agg slaktar datorn.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Okej, då behåller jag det jag har. Undrar också om det är stor skillnad mellan GTX 960 gaming LE 100ME och GTX 960 gaming 2gb LE?

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Okej, då behåller jag det jag har. Undrar också om det är stor skillnad mellan GTX 960 gaming LE 100ME och GTX 960 gaming 2gb LE?

Är båda 2gb 960 kort då lär skillnaden vara minimal.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Okej, då behåller jag det jag har. Undrar också om det är stor skillnad mellan GTX 960 gaming LE 100ME och GTX 960 gaming 2gb LE?

Lyssna du inte? Watt spelar ingen roll om man inte vet vad det är för nätaggrega, öppna datorn och kolla va det står. Vad har det suttit för grafikkort i tidigare?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Eftersom det är en märkesdator så tror jag inte nätaggregatet är något att hurra för, fd:s nya för runt 5-600 kr borde fungera. Inget sämre iallafall du vill inte att ett skit agg slaktar datorn.

Tror du inte mitt nätagg kommer fungera då?

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Lyssna du inte? Watt spelar ingen roll om man inte vet vad det är för nätaggrega, öppna datorn och kolla va det står. Vad har det suttit för grafikkort i tidigare?

Har just nu ett GT 610 2 gb.

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Lyssna du inte? Watt spelar ingen roll om man inte vet vad det är för nätaggrega, öppna datorn och kolla va det står. Vad har det suttit för grafikkort i tidigare?

Tur han inte lyssnar för den här nätaggshysterin är helt otrolig. Ett 300w agg även om det är ett sämre lär klara en belastning på 150w. Så dåliga är de inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Tror du inte mitt nätagg kommer fungera då?

Jag kan inte säga det eftersom jag inte vet vad det är för något. Ett nätaggregat är så mycket mer än bara wat, märkesdatorer har ofta ett nätaggregat som inte är så bra. Det kan sitta ett helt okej i den men omöjligt att säga om du inte öppnar upp datorn och kollar vad som står på det.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Tror du inte mitt nätagg kommer fungera då?

Jag tror ditt nätagg kommer funka till 100%. Är så överdrivet här på swec ang nätagget. Du kommer ligga på en belastning på ca 50%. Det ska klara det utan ngn som helst problem.
Jag hade aldrig ngnsin bytat agg om jag var du.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Tur han inte lyssnar för den här nätaggshysterin är helt otrolig. Ett 300w agg även om det är ett sämre lär klara en belastning på 150w. Så dåliga är de inte.

Är det inte då bättre att han öppnar och tittar på det först? Vi har ingen aning om vad det kan vara för nätaggregat i datorn, är det ett okej så går det att köra på men tycker det är bäst att veta vad det är för något. Ace of sweden lärde oss den läxan..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Är det inte då bättre att han öppnar och tittar på det först? Vi har ingen aning om vad det kan vara för nätaggregat i datorn, är det ett okej så går det att köra på men tycker det är bäst att veta vad det är för något. Ace of sweden lärde oss den läxan..

Jo det kan jag hålla med om att han kan göra.

Men vilket skitagg han än nämner kommer jag anse att det lugnt klarar en belastning på 150-200w om det är ett 300w agg.
De är inte så dåliga och HP sätter inte in så dåliga saker. Skulle bli för mycket reklamationer om aggen låg på gränsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Har inte riktigt tid just nu men jag kan öppna och titta vad som sitter i den imorgon.

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Jo det kan jag hålla med om att han kan göra.

Men vilket skitagg han än nämner kommer jag anse att det lugnt klarar en belastning på 150-200w om det är ett 300w agg.
De är inte så dåliga och HP sätter inte in så dåliga saker. Skulle bli för mycket reklamationer om aggen låg på gränsen.

Sitter det ett Ace of sweden i ber jag honom kasta ut datorn genom fönstret. Men förstår hur du menar men att titta efter bara innan kan vara vettigt så det absolut inte sitter det värsta bottenskrapet i. godnatt!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Där är en bild på nätagget, är inte så bra bild men behöver jag montera lös det för att se mer information? Vad jag ser står det bara HP.

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Avstängd

Har också ett till helt nytt nätagg, här är bild på det. Vilket av de borde jag använda?

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem

Nättagg i märkesburkar håller ändå en viss kvalite, helt säkert bättre än tex det nätagg som TS länka till än i första posten och senare i nedan post, dock högkvalitativt är det inte, men kommer säkert räcka till.

Däremot kanske det inte har PCIe kontakter så TS kommer tvingas att använda adapter, alternativt skaffa ett skapligt nytt nätagg.

Skrivet av Johannes_N:

Har också ett till helt nytt nätagg, här är bild på det. Vilket av de borde jag använda?

http://imgur.com/pwH7Yae

Använd HP agget, och släng det andra i soptunnan där det hör hemma!!
Alternativt skaffa ett bra agg!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Nättagg i märkesburkar håller ändå en viss kvalite, helt säkert bättre än tex det nätagg som TS länka till än i första posten och senare i nedan post, dock högkvalitativt är det inte, men kommer säkert räcka till.

Däremot kanske det inte har PCIe kontakter så TS kommer tvingas att använda adapter, alternativt skaffa ett skapligt nytt nätagg.

Använd HP agget, och släng det andra i soptunnan där det hör hemma!!
Alternativt skaffa ett bra agg!

Ser nu att HP agget inte har PCIe kontakt, finns adapter på kjell o company? Om inte, kan du hitta ett bra nätagg där?

Visa signatur

Yoo, Friendly!