Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Permalänk
Medlem

Om det kostar max 10kr per månad så kan jag tänka mig att betala. De videos som finns på YouTube värderar jag inte lika högt som exempelvis de på ViaPlay eller Netflix.

För tillfället använder jag AdBlock Plus, men om en liten summa pengar per månad även kan ta bort annonserna på min mobil/surfplatta så skulle det kanske vara värt det.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

För att stödja dem som lever på att leverera material att titta på?

Dem får väl hitta något annat att göra. Eller finansiera sina inspelningar på annat sätt. Blir ju som en sorts beskattning där du hjälper till och betalar för skit du inte tittar på.

Som den där jävla pewdipie. Avskum.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det roliga är att det (än så länge finns gott om sätt att komma runt reklamen) och då använder inte jag adblock plus eller någon annan addon. Det kanske är anledningen jag använder youtube alls, om de prackar på mig reklam som är kanske 5 inslag på ett halvtimmesklipp och jag måste se det kommer jag förmodligen minska mitt tittande. (Det är inte alltid man retar sig på reklam och i princip har väl inte youtube mer reklamtid än exempelvis tv3/tv5 på bästa sändningstid men "dåliga dagar" vill jag bara ge fingret och knäppa av dumburken och därför är inte youtube annorlunda.)

Sen fattar jag inte det här med svt. Är problemet att man måste betala tvavgift eller är det att 90% av svts program inte är intressanta för en skara av svenska folket?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av LPG:

Adblock, plz

Lol tänkte precis säga det...Men visst jag är beredd att betala för att se på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Fast det är ju en lösning som artikeln skrevs om? Antingen så kan folk kolla på reklam eller betala för att slippa reklamen?

Fast lönt för folk att betala om man bara kan blockera reklamen?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av tozz:

Fast idag används ju pengarna för att driva partipolitisk propaganda, det är värre än att sakna granskning helt och hållet.

NEO finansieras primärt av prenumerationer, det är en av få tidningar där dom ser ökat antal betalande kunder. Jag använde det som exempel på hur en kommersiell aktör (dom beskriver sig själv som borgerliga, därav citattecknen, något oklart, my bad) gör ett bättre jobb på att täcka en större politisk arena trots deras specifika målgrupp än vad public service gör i Sverige, som har ett uppdrag att vara opartiska. NEO får dessutom inte miljarder varje år i bidrag utan motprestationskrav.

Till ämnet så undrar jag varför folk dömer efter det som är dåligt, man betalar väl för vad som är bra? Ingen tvingar ju någon att titta på dåliga videos lika lite som någon tvingar er att lyssna på dålig musik på Spotify. Argumentet är väl inte att Spotify är för dyrt för att där finns några tusen ljudklipp från porrfilmsinspelningar?

Tackar för bra svar Har inget att säga emot ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Fast lönt för folk att betala om man bara kan blockera reklamen?

Som sagt, jag är för att folk skall få lön för sitt arbete. Du kanske gillar att jobba gratis men jag gör det inte så då tycker jag inte att andra skall tvingas till det bara för att jag vill ha något men är för bortskämd för att vilja se en reklamsnutt för att få det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Känns bara lite konstigt att somliga tittar på "skräpet". Tycker du det är material som inte förtjänar inkomst så är väl det logiska att faktiskt avstå helt?

Skickades från m.sweclockers.com

Säg det till radiotjänst

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Som sagt, jag är för att folk skall få lön för sitt arbete. Du kanske gillar att jobba gratis men jag gör det inte så då tycker jag inte att andra skall tvingas till det bara för att jag vill ha något men är för bortskämd för att vilja se en reklamsnutt för att få det.

Vem har sagt att jag gillar jobba gratis? Jag har en avtalad lön med min arbetsgivare.

Varken du eller jag har en skyldighet att se till att det går bra för företag eller folk som laddar upp något på nätet - vi kan ha ett intresse i att det går bra för dem så att de kan fortsätta men det är inte riktigt samma sak.

Vill de ha lön för sitt arbete kanske de ska testa sälja sin produkt istället för att lägga ut det på Youtube...
Folk tvingas inte till någonting - inom ramarna för avtalet med Youtube är det väl ändå ett helt fritt val för folk att ladda upp grejer eller så kan de låta bli. Visar det sig att de inte kan finansiera sina alster eftersom folk blockerar reklamsnuttarna så får de hitta ett annat sätt. Att låta folk betala för att slippa reklamen riskerar ju dock bli ganska verkningslöst om folk nu ändå kan slippa reklamen gratis... Går folks kanaler i stöpet pga av detta - synd för dem att de inte kunde hitta en lösning som passar deras publik bättre i så fall.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Vem har sagt att jag gillar jobba gratis? Jag har en avtalad lön med min arbetsgivare.

Varken du eller jag har en skyldighet att se till att det går bra för företag eller folk som laddar upp något på nätet - vi kan ha ett intresse i att det går bra för dem så att de kan fortsätta men det är inte riktigt samma sak.

Vill de ha lön för sitt arbete kanske de ska testa sälja sin produkt istället för att lägga ut det på Youtube...
Folk tvingas inte till någonting - inom ramarna för avtalet med Youtube är det väl ändå ett helt fritt val för folk att ladda upp grejer eller så kan de låta bli. Visar det sig att de inte kan finansiera sina alster eftersom folk blockerar reklamsnuttarna så får de hitta ett annat sätt. Att låta folk betala för att slippa reklamen riskerar ju dock bli ganska verkningslöst om folk nu ändå kan slippa reklamen gratis... Går folks kanaler i stöpet pga av detta - synd för dem att de inte kunde hitta en lösning som passar deras publik bättre i så fall.

Det handlar inte om en skyldighet. Det handlar om att jag tittar ju på sakerna för att jag vill se dem, om jag blockerar reklamen så får uppladdaren inte betalt för sitt arbete och kan tvingas lägga ned. Många teknikintresserade vill ju se ett system som inte fungerar så att du skall betala X kronor för 1 kopia av någonting, då är ju det som krävs att antingen se reklamen eller betala något abonnemang för att få titta.

För övrigt känns det intressant att du tycker det är deras fel om de inte får reklamintäkter när det är så lätt att blockera reklamen. Så det är mer okej om de kommer på en lösning där man inte kan blockera reklamen? Vilket de garanterat kommer få till om tillräckligt många blockerar reklamen.

Det är mycket jag gör mot andra som inte är skyldigheter, världen brukar bli trevligare om folk inte bara gör det som de är skyldiga att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det handlar inte om en skyldighet. Det handlar om att jag tittar ju på sakerna för att jag vill se dem, om jag blockerar reklamen så får uppladdaren inte betalt för sitt arbete och kan tvingas lägga ned. Många teknikintresserade vill ju se ett system som inte fungerar så att du skall betala X kronor för 1 kopia av någonting, då är ju det som krävs att antingen se reklamen eller betala något abonnemang för att få titta.

Ja? Skulle det visa sig att snubben inte kan fortsätta ladda upp grejer för denna inte har råd är nog det bästa valet för snubben i fråga att lägga ned - det är ju precis så verkligheten är?
Missförstå mig rätt... Jag ser gärna också ett system där man slipper betala en massa för att se det man vill av någonting enda skillnaden mot dig är att jag gärna ser ett reklamfritt sådant system - eftersom jag av diverse, tidigare i tråden nämnda, anledningar ogillar reklam och det allra mesta det för med sig runtikring. Om det nu dessutom är så som vissa tycks påtalat att det är en växande trend att folk blockerar reklam så innebär ju det att folk med verksamhet på nätet inte längre kan försörja sig på detta viset - alltså får de ju lösa intäkterna på annat vis. Anpassa sig till marknaden eller lägg ner - precis som de allra flesta verksamheter...

Citat:

För övrigt känns det intressant att du tycker det är deras fel om de inte får reklamintäkter när det är så lätt att blockera reklamen. Så det är mer okej om de kommer på en lösning där man inte kan blockera reklamen? Vilket de garanterat kommer få till om tillräckligt många blockerar reklamen.

Om de skulle utforma tjänsten på det viset så ser jag inga problem med det. Det är ju helt upp till dem vilken väg de väljer att gå. Skulle det nu hända så står väl i så fall jag inför två alternativ, så som jag ser det; Antingen betalar jag för att slippa reklamen (vilket jag kanske kommer göra om nu priset är rimligt mot innehållet) eller så får jag helt enkelt göra som jag gjorde med reklamkanalerna på TV - sluta titta och ägna mig åt annat. Behöver inte vara svårare än så.

Citat:

Det är mycket jag gör mot andra som inte är skyldigheter, världen brukar bli trevligare om folk inte bara gör det som de är skyldiga att göra.

Vet inte om du försöker vädja till någon form av medkänsla eller medmänsklighet här... Hur som helst, om det nu är till någon tröst, så kan jag ju berätta att även jag gör en hel del saker för andra (som jag inte ens känner!) helt utan egen gagn och absolut skulle världen vara trevligare om folk vore schysstare mot varandra. Världen vore också mycket trevligare om vi sluppit bli uppstressade och än mer hagalna pga av all reklam i tid och otid - framförallt i ens eget hem.
Att gå och vara snäll hela tiden helt utan motkrav är tämligen naivt och kommer till sist leda en person i fördärvet, man måste oavsett värderingar förhålla sig till verkligheten också och även se till sig själv samt sitt eget välmående emellanåt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Generation Gratis visar sig igen!

Hade fanimej betalat för att få se deras reaktioner när de kommer ut i verkligheten!

Själv hade jag inte betalat för jag står ut med reklamen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Hade Valde släppt Steam idag så hade det låtit såhär:

"Varför skulle jag vilja ha en onlinetjänst där jag kan betala för att få spel? Det får jag ju redan gratis via Piratebay. Jättedumt koncept."

Jao för man lirar ju spel via steam för att köra singelplayer

Skrivet av Shockwave:

Om det kostar max 10kr per månad så kan jag tänka mig att betala. De videos som finns på YouTube värderar jag inte lika högt som exempelvis de på ViaPlay eller Netflix.

För tillfället använder jag AdBlock Plus, men om en liten summa pengar per månad även kan ta bort annonserna på min mobil/surfplatta så skulle det kanske vara värt det.

Helt rätt man! Skulle kunna betala för att få bort reklam de enstaka gångerna jag använder youtube - för max 20kr i månaden. Helt ärligt så finns det inte speciellt mycket som får mig att vilja använda youtube i närheten llka mycket som Netflix eller andra streamingtjänster, därav förtjänar de knappast lika mycket pengar, kanske när de också erbjuder lika påkostat material som netflix och inte bara hemvideos. Mer är det inte värt för mig personligen att få reklamfritt.

Permalänk

Jag slutar använda adblock då youtube fixar sitt copyright system och att dom slutar med ostoppbara annonser!

En annons skall inte vara före videon. Inte ens under, bara på sidan av hemsidan!

Permalänk
Medlem

Själv använder jag "ProTube for youtube"
På min iPhone, ingen reklam där.

Skickades från m.sweclockers.com