Bedrägeri försök Blocket.

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Mitt tips för framtida affärer är att använda sig av Blocket Paket, fungerar mycket bra!

https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm

Jag föreslog detta och postförskott, men det var inget säljaren kunde tänka sig.

Permalänk
Skrivet av Truddelutte:

När grisar kan flyga.

Säljare såsom köpare har lika stort ansvar. Polisen ska egentligen inte behöva slösa resurser på sådant här.

Väldigt stor del av bedrägeri är förtjänade. Folk måste lära sig vara mer försiktiga, egoistiska, inte lita på någon, tycka synd om någon eller vara allmänt korkade.

Senare i vårat mail så begärdes ID kort av mig, jag tänkte då att vad i helvete är det personen faktiskt frågar. Ska jag ta en bild på mitt ID och skicka till denna, är det så han skriver?

Jag har fått väldigt mycket erbjudanden om att få bild på ID kort för att skicka varan först.

Att skicka en bild på sitt ID kort är det absolut dummaste man kan göra och man förtjänar absolut att bli bedragen ifall man får för sig att göra detta. Det är så många tjänster i dagens läger som skiter fullständigt i säkerhet och kräver bara en ful bild på ID kort. Några exempel är smslån och andra otäcka tjänster som sätter folk i skuld på ett få klick. Eftersom man kan få tag i fullständig information om vem som helst när man vill så är ett synligt ID kort att komplettera med en nyckel till alla dörrar.

Att folk skickar bilder på sitt ID kort som vissa folk slänger pengar omkring sig är helt ofattbart för mig.

När man väl sitter i skiten, vad gör man då? Inte får man hjälpa av Blocket iallafall :).

PayPal är något alla bör använda vid affärer.

Det jag ville ha var ett sätt att identifiera att säljaren var den person som påståtts. Men då mobil nummer inte fanns, uppgifterna inte fanns på hitta.se men någon hade fått fram namnet på slumpanamn sidan, så förslog jag ett bild på id där personen kunde täcka över allting utom sitt för och efternamn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Jag föreslog detta och postförskott, men det var inget säljaren kunde tänka sig.

Blocketpaket och postförskott är både två korkade alternativ.
Du kunde inte tänka dig PayPal, varför ska jag gå med på något sämre då.
Du som verkar vara smått kåt i att få reda på namn osv, via PayPal delas den informationen.
Tänka sig, då hade du fått all information du suktar efter.

Skrivet av hermanlange:

Det jag ville ha var ett sätt att identifiera att säljaren var den person som påståtts. Men då mobil nummer inte fanns, uppgifterna inte fanns på hitta.se men någon hade fått fram namnet på slumpanamn sidan, så förslog jag ett bild på id där personen kunde täcka över allting utom sitt för och efternamn.

Låter läskigt som en stalker. Precis som när du skrev i ditt första inlägg att du ljög om att du satt in för kunna ringa Nordea. Nice beteende :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Tänkte bara berätta att jag lade upp en köpes annons här på swec marknaden och att jag blev kontaktad via mail av en kille som ville få betalt just via paysafecard han med. Efter en del utfrågning om produkt, och betalsätt för den delen, så verkade allt bara förjävla wierd och jag drog mig ur.

Nu kan jag inte svära på att det handlar om samma person eller om mitt ärende ens var en fråga om bedrägeri men säljare ville ha betalt med just €100 paysafecard och han hetsade på om att affären skulle göras direkt (att han skulle gå och skicka fler grejer och att han då kunde skicka mitt moderkort samtidigt, men att han behövde paysafecard pengarna så att han kunde betala frakten; då han tydligen hade minus på sitt konto just nu efter att ha "köpt för mycket mat").

Han kunde inte skicka bilder på produkten eftersom hans mobil var rootad vilket då hade förstört kameran tydligen. Han var heller ingen "kameraperson" och kunde inte under några omständigheter lösa ett annat sätt att skicka någon bild på produkten.

Dock blev det inget tjafs när jag sade att jag inte betalar förrän jag sett bilder på vad jag skall köpa, av principskäl, utan han önskade mig bara lycka till.

Detta skedde under gårdagen och jag tyckte det lät almänt likt ändå, säljaren slingrade sig även ur frågor om vart han bodde osv. även om jag bidragit med hela min adress utan snack.

Fick en dålig magkänsla helt enkelt.

Mvh. Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Hade precis som du en köpers annons ute här på Sweclockers. Blev även jag kontaktad av en viss "Rasmus Taggtråd" (taggtråd, kom igen!) som även han ville ha betalt via paysafecard. Är som alltid lite skeptiskt och började även jag fråga ut honom lite. Han sa att han sålt till andra personer men då jag bad om referenser från dem skyllde han på dåligt minne. Han kunde absolut inte söka igenom inkorgen... När jag sa att jag var osäker på att köpa sa han; "Ibland måste man chansa lite".

Anade från start ugglor i mossen då han från start sålde allt för billigt samt att han ville ha betalt via paysafecard (eftersom han inte hade kreditkort).

Konstig typ, drog mig självklart ur efter lite utfrågning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nex3r:

"Rasmus Taggtråd"

Låter legit, du skulle gjort affären.

Permalänk
Medlem

Du behöver med största sannolikhet inte vara orolig för att bli stämd för att du inte ville köpa eller ångrade dig.

Att få ett mobilnummer eller vad som helst ger en trygghet när det gäller att köpa saker, särskild dyra grejer, på nätet. Att kolla upp ett telefonnummer är verkligen inte att vara en stalker. Vem vill inte veta vem man gör affärer med!

Vid köp på nätet, överför aldrig mer pengar än du har råd att bli av med. Nu var det här helskumt, men allt kan verka perfekt, ändå är det en bedragare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Du behöver med största sannolikhet inte vara orolig för att bli stämd för att du inte ville köpa eller ångrade dig.

Det är inte riktigt det, det är mer att drar en lögn genom att påstå att man fört över pengar, få säljaren att vänta 24 timmar för att sedan på ett "överföringen skedde aldrig lololololol"

Hade Helge sagt direkt att han inte längre var intresserad hade jag inte blivit arg. Vem vill vänta 24 timmar för att få ett trollande svar tillbaka?

Man blir ju ännu mer irriterad när man får veta genom denna tråden att Helge ljög för att köpa tid så han kunde ringa Nordea för spana in uppgifter, sjukt.

Skrivet av saturday_sun:

Vid köp på nätet, överför aldrig mer pengar än du har råd att bli av med

Överför aldrig pengar att börja med, låt tjänster som PayPal ta smällen då dom finns där för den sakens skull.

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Två stycken 780 Ti för 100 euro? "inget bedrägeriförsök" )))))))

Skrivet av saturday_sun:

Du behöver med största sannolikhet inte vara orolig för att bli stämd för att du inte ville köpa eller ångrade dig.

Att få ett mobilnummer eller vad som helst ger en trygghet när det gäller att köpa saker, särskild dyra grejer, på nätet. Att kolla upp ett telefonnummer är verkligen inte att vara en stalker. Vem vill inte veta vem man gör affärer med!

Vid köp på nätet, överför aldrig mer pengar än du har råd att bli av med. Nu var det här helskumt, men allt kan verka perfekt, ändå är det en bedragare.

Självklart inte. Affärer via internet där man inte kan kontrollera varan man köper, har man 14 dagars ångerrätt. Så även om jag hade ångrat mig efter överföringen var gjord, så hade jag haft lagligt stöd att avbryta avtalet i ytterligare två veckor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Självklart inte. Affärer via internet där man inte kan kontrollera varan man köper, har man 14 dagars ångerrätt. Så även om jag hade ångrat mig efter överföringen var gjord, så hade jag haft lagligt stöd att avbryta avtalet i ytterligare två veckor.

Nej.

http://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/olika-kopsitu...

Skrivet av hallakonsument:

Kan jag ångra köp från en privatperson?

Fråga:
Jag köpte en cykel via en annons på blocket. Det var inte ett företag som sålde cykeln utan en privatperson. Nu har jag ändrat mig och vill inte ha cykeln längre. Kan jag ångra köpet?

Svar:

Nej, när du köper en vara på nätet från en annan privatperson har du ingen rätt att ångra köpet. Den konsumentskyddande lagstiftningen gäller inte vid köp mellan privatpersoner. Det är givetvis fritt fram att komma överens om att det ska vara möjligt att ångra köpet, men det förutsätter att säljaren går med på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Hade precis som du en köpers annons ute här på Sweclockers. Blev även jag kontaktad av en viss "Rasmus Taggtråd" (taggtråd, kom igen!) som även han ville ha betalt via paysafecard. Är som alltid lite skeptiskt och började även jag fråga ut honom lite. Han sa att han sålt till andra personer men då jag bad om referenser från dem skyllde han på dåligt minne. Han kunde absolut inte söka igenom inkorgen... När jag sa att jag var osäker på att köpa sa han; "Ibland måste man chansa lite".

Anade från start ugglor i mossen då han från start sålde allt för billigt samt att han ville ha betalt via paysafecard (eftersom han inte hade kreditkort).

Konstig typ, drog mig självklart ur efter lite utfrågning.

Stötte på samma snubbe, riktigt skoj men blir ju riktigt irriterad på att dom finns.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Två stycken 780 Ti för 100 euro? "inget bedrägeriförsök" )))))))

Skrivet av Truddelutte:

Skulle det vara det som var erbjudandet så visst, men det var det inte.

2000kr per kort var det som gällde.

Bifogar här en bild på 2 mail, som bevisar att det var två kort som skulle säljes för 100 euro. Ljug nu inte här. Har endast censurerat den misstänktes namn, då det känns fel då han anser sig oskyldig att hänga ut namn innan polisutredningen visat att förövaren är skyldig.

http://m.imgur.com/AXYPzTH

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

Tjena kära sweclockare!

Inledning Jag skulle köpa grafikkort på blocket, anade oråd mitt i affären efter att jag skrivit att jag skulle fixa överföringen, men säljaren hade absolut inte skickat eller något. Efter det så skrev säljaren att jag skulle bli skadeståndsanmäld och att han och hans advokat skulle dra händelsen till tingsrätt, såvida jag inte gick med på att köpa 2 780ti begagnat för 100euro paysafecard.

Sammanfattning: Jag skulle köpa ett 780ti på blocket, men var tveksamma då informationen jag fått om köparen hade stora brister. Tvekade men blev övertygad när han tillslut gav med sig och da att vi kunde göra betalningen via överföring istället för paypal. Detta ävertygade mig till att göra köpet då jag alltid brukar få veta personen jag ska föra över pengar tills namn innan på min bank. Så jag sa att jag fixar överföringen, men när jag kom till Nordea så hade de sekretess, och plötslgt kändes affären olustig och jag ville inte genomföra den längre. Så jag medelar detta till honom, han blir rasande och skriver att han kommer dra detta till tingsrätten, vilket jag verkligen intr förstår, då jag inte har en aning om vilket brott jag skulle begått. Samtidigt skriver han att jag kan få köpa 2 780ti men nu endast för 100euro paysafe card, annars kommer han skadeståndsanmäla mig på 10 000.

Längre versionen: Jag skulle köpa ett 780ti av en person (känns fel att hänga ut namn då det antagligen är fake) på blocket. Men när jag ville bli säker innan jag betalade på att jag inte skulle bli lurad så hade han inga trovärdiga uppgifter att lämna ut. (Han sa att han använde skype så ingen telefon, samt att han tagit bort sina uppgifter från hitta.se). Med andra ord började det lukta fisk men samtidigt skickade han bild på grafikkorten när han skrivit sitt namn på en lapp bredvid till mig, så jag var fortfarande inte bestämt på att strunta i affären. Tillslut gick han med på att fixa betalningen med vanlig banköverföring, vilket lugnade mig då banken brukar berätta namnet av motagaren innan överföring. Jag tänkte att om namnet banken säger stämmer med säljaren och såvida han inte beter dig konstigt från det att jag skriver jag fixar överföringen tills det att jag gått till banken ( från 8på kvällen till lunchtid) så gör jag överföringen. Så jag skrev till personen att jag fixar det, men nät jag kommer till nordea istället för min bank, då han villr ha pengarna snabbt, så visar det sig att de har sekretess. Samtidigt ser jag att han tog bort annons trots att en mängd andra saker också såldes i annonsen, bara minuter efter jag skrivit att jag överföringen. Så jag får kalla fötter och skriver till honom som det är, och då möts jag av mail där han skriver att han kommer anmäla mig till tingsrätt med skadeståndskrav på de två grafikkorten (istället för ett övertygade han mig till 2 efter en tids mail konversation) nypris ca 10 000, om jag inte vill bli dömd i tingsrätten skriver han att jag nu kan köpa båda grafikkorten för 100 euro paysafecard, och då lägger han ner sitt "åtal"
Självklart oroar jag mig inte för något åtal men vill inte att sådana här svin ska förstöra för oss som vill köpa och sälja begagnat.

Nu äntligen till frågan Har personen inte begått utpresning iochmed detta? Jag har inte förlorat något på detta och skulle kunna glömma det, men hatar scammers som förstör den begagnade marknaden och skulle verkligen vilja lära personen en läxa. Har jag grund för att anmäla honom för utpressning, eller ska jag glömma det hela och gå vidare?

Avslutning vill jag tacka er för att ni läst, och ber om ursäkt på förhand för möjloga stavfel, men jag hoppas ni ändå förstår helheten av mit dilemma. Och ifall ni undrar något får ni gärna kommentera eller skicka ett Pm så svarar jag direkt! Tack på förhand!

Har du en aning om vad han heter eller har någon info.. skicka PM, känner på mig det är samma som lurat mig och minst 2-3st till här bara på SweC.. Sett han har blocket annonser och tradera med!!!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Bifogar här en bild på 2 mail, som bevisar att det var två kort som skulle säljes för 100 euro. Ljug nu inte här. Har endast censurerat den misstänktes namn, då det känns fel då han anser sig oskyldig att hänga ut namn innan polisutredningen visat att förövaren är skyldig.

Nej, det var inte var erbjudandet var när du kontaktade mig.

PSC var ett erbjudande jag erbjöd endast i slutet.

Skrivet av hermanlange:

polisutredningen visat att förövaren är skyldig.

Jag är så otrolig sugen på att veta hur Polisen skulle lyckas med detta. Hur skulle någon någonsin kunna veta mina intentioner?

Skrivet av hznn:

Har du en aning om vad han heter eller har någon info.. skicka PM, känner på mig det är samma som lurat mig och minst 2-3st till här bara på SweC.. Sett han har blocket annonser och tradera med!!!

Nej, Helge har ingen som helst info om mig. Nej, jag har aldrig lurat någon vare sig på blocket eller SC :).

Så, du känner fel.

Åh det är du, den galna wannabe polisen, haha! Har sett dina galna trådar där du skriker scam åt allt :).

Tror du Sevelin är i farten igen alltså?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1333863-har...

Haha.

Permalänk
Skrivet av Truddelutte:

Nej, det var inte var erbjudandet var när du kontaktade mig.

PSC var ett erbjudande jag erbjöd endast i slutet.

Jag är så otrolig sugen på att veta hur Polisen skulle lyckas med detta. Hur skulle någon någonsin kunna veta mina intentioner?

Nej, Helge har ingen som helst info om mig. Nej, jag har aldrig lurat någon vare sig på blocket eller SC :).

Så, du känner fel.

Åh det är du, den galna wannabe polisen, haha! Har sett dina galna trådar där du skriker scam åt allt :).

Tror du Sevelin är i farten igen alltså?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1333863-har...

Haha.

Skulle det spela någon roll när i vår konversation erbjudandet kom? Det tror jag verkligen inte, men det är sant det erbjöd du mig i mitten ungefär.

http://m.imgur.com/5FldhHS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Skulle det spela någon roll när i vår konversation erbjudandet kom? Det tror jag verkligen inte, men det är sant det erbjöd du mig i mitten ungefär.

http://m.imgur.com/5FldhHS

Ja, då jag menade med mitt inlägg att det annonsens erbjudande var 2000kr per kort, inte PSC. Det är inte mitten, det är i slutet.

Sen hördes vi inte mer och tråkig nog hörde du av dig igår, men när man tänker på trollen så kommer dom... antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

Bifogar här en bild på 2 mail, som bevisar att det var två kort som skulle säljes för 100 euro. Ljug nu inte här. Har endast censurerat den misstänktes namn, då det känns fel då han anser sig oskyldig att hänga ut namn innan polisutredningen visat att förövaren är skyldig.

http://m.imgur.com/AXYPzTH

Förlåt Herman, men vart vill du komma med det här? Jag tycker det är jättebra att du tar upp diskussionen kring köp över internet, då det allt för ofta köps stöldgods eller att oskyldiga vilseleds. Men i ditt/erat fall så råder jag till att läsa inlägg #10 en gång till. Tror knappast ni kommer längre i er diskussion kring detta icke-köp av varorna här på forumet.

Ni båda söker bekräftelse för er respektive tes utifrån era egna föreställningar om hur diskussionen er emellan gått till. Googla konfirmeringsbias

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabbe_1:

Förlåt Herman, men vart vill du komma med det här? Jag tycker det är jättebra att du tar upp diskussionen kring köp över internet, då det allt för ofta köps stöldgods eller att oskyldiga vilseleds. Men i ditt/erat fall så råder jag till att läsa inlägg #10 en gång till. Tror knappast ni kommer längre i er diskussion kring detta icke-köp av varorna här på forumet.

Ni båda söker bekräftelse för er respektive tes utifrån era egna föreställningar om hur diskussionen er emellan gått till. Googla konfirmeringsbias

Jag är bara här för att försvara mig i princip.

Detta är inte ett ärende för SC då det aldrig skedde här, men Helge ville väl ha en diskussion här.

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Förlåt Herman, men vart vill du komma med det här? Jag tycker det är jättebra att du tar upp diskussionen kring köp över internet, då det allt för ofta köps stöldgods eller att oskyldiga vilseleds. Men i ditt/erat fall så råder jag till att läsa inlägg #10 en gång till. Tror knappast ni kommer längre i er diskussion kring detta icke-köp av varorna här på forumet.

Ni båda söker bekräftelse för er respektive tes utifrån era egna föreställningar om hur diskussionen er emellan gått till. Googla konfirmeringsbias

Du har helt rätt, ska inte föra detta vidare på swec längre. Men det är svårt när andra parten påstår något som inte stämmer att inte skriva det. Men mem var försiktiga där ute iallafall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Du har helt rätt, ska inte föra detta vidare på swec längre. Men det är svårt när andra parten påstår något som inte stämmer att inte skriva det. Men mem var försiktiga där ute iallafall.

Gött, betyder det att du går vidare med ditt liv nu då?

Sen får du läsa mitt inlägg igen, jag påstod inte att jag inte erbjöd PSC, bara att annonsen erbjudande inte var det :).

Men jag måste få tacka dig ändå på något sätt. Du har fått mig att vara mer aktsam inför framtiden.
Jag tyckte denna diskussionen var rolig och den tillförde mig något.

Så nästa gång någon drar en Helge så ska jag agera lugnt för annars vet vi vad som sker, HelgeV2 skapar tråd på SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Nej, det var inte var erbjudandet var när du kontaktade mig.

PSC var ett erbjudande jag erbjöd endast i slutet.

Jag är så otrolig sugen på att veta hur Polisen skulle lyckas med detta. Hur skulle någon någonsin kunna veta mina intentioner?

Nej, Helge har ingen som helst info om mig. Nej, jag har aldrig lurat någon vare sig på blocket eller SC :).

Så, du känner fel.

Åh det är du, den galna wannabe polisen, haha! Har sett dina galna trådar där du skriker scam åt allt :).

Tror du Sevelin är i farten igen alltså?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1333863-har...

Haha.

Är det du Truddeludde som försökt sälja? En känsla jag får när jag läser dina inlägg i denna tråd.
Är osäker här och bommar kanske något uppenbart? Ja jag har läst tråden hela vägen och flera gånger för att försöka föstå.

Edit: tydligen var det så.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackis:

Är det du Truddeludde som försökt sälja? En känsla jag får när jag läser dina inlägg i denna tråd.
Är osäker här och bommar kanske något uppenbart? Ja jag har läst tråden hela vägen och flera gånger för att försöka föstå.

Jo det är jag Helge ville varna för.

Permalänk
Skrivet av Truddelutte:

Jo det är jag Helge ville varna för.

Försöker du vara rolig, eller vem skulle Helge vara? Herman heter jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hermanlange:

Försöker du vara rolig, eller vem skulle Helge vara? Herman heter jag.

Herman Dressman?

Har ju kallat dig Helge genom hela tråden, kan ju inte sluta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Jo det är jag Helge ville varna för.

Så har du korten kvar? Antar att du inte har det. En sak är då säker, jag skulle endast handla av dig om vi var i samma rum och korten satt i en dator så man såg att dom fungerade. 100€ sa du va?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackis:

Så har du korten kvar? Antar att du inte har det. En sak är då säker, jag skulle endast handla av dig om vi var i samma rum och korten satt i en dator så man såg att dom fungerade. 100€ sa du va?

Jodå, korten finns här.

Jodå, du får gärna komma förbi och titta på korten, 2000kr styck.

Sätt dig i bilen nu så sätter jag på kaffe, du har en bit att åka.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju aldrig i mitt liv få för mig att handla av Truddelutte. Maken till oseriös köpare har jag aldrig stött på. Vad spelar det dig för roll hur du får betalt, att du inte vill ha betalt via banken gör att det ringer många varningsklockor. PayPal är enligt mig inte alls ett bra alternativ för köp mellan privatpersoner.

Att du sedan inte har en mobiltelefon, men du har däremot en dator, är för mig helt otänkbart. Det ringer många varningsklockor.
Du har tagit bort dig från hitta.se/ger inte ut personlig information. Det ringer många varningsklockor.
Du vägrar Blocket-Paket med motiveringen "vad kan de göra?". Det ringer många varningsklockor.
Du vill istället ha betalt via Paysafekort. Det finns inte en enda varningsklocka som inte ringer...

I min egen mening så står det klart att du är en bedragare. Det är helt enkelt det som Ockhams rakkniv säger.

Du skulle eventuellt kunna vara en otroligt paranoid människa, men vore det fallet så skulle jag fortfarande inte vilja handla av dig. Du har inte sagt någonting någonstans som skulle lugna mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Jag skulle ju aldrig i mitt liv få för mig att handla av Truddelutte. Maken till oseriös köpare har jag aldrig stött på. Vad spelar det dig för roll hur du får betalt, att du inte vill ha betalt via banken gör att det ringer många varningsklockor. PayPal är enligt mig inte alls ett bra alternativ för köp mellan privatpersoner.

Att du sedan inte har en mobiltelefon, men du har däremot en dator, är för mig helt otänkbart. Det ringer många varningsklockor.
Du har tagit bort dig från hitta.se/ger inte ut personlig information. Det ringer många varningsklockor.
Du vägrar Blocket-Paket med motiveringen "vad kan de göra?". Det ringer många varningsklockor.
Du vill istället ha betalt via Paysafekort. Det finns inte en enda varningsklocka som inte ringer...

I min egen mening så står det klart att du är en bedragare. Det är helt enkelt det som Ockhams rakkniv säger.

Du skulle eventuellt kunna vara en otroligt paranoid människa, men vore det fallet så skulle jag fortfarande inte vilja handla av dig. Du har inte sagt någonting någonstans som skulle lugna mig.

Att ta emot pengar via banköverföring är osäkert.

Ja, Helge är ingen seriös köpare, det är en sak som är säkert.

Spelar jättestor roll hur man jag får betalt.

PayPal är det bästa alternativet, vad du tycker har ingen betydelse.

Jag har en mobil, varför tror du jag inte har det?

Självklart har jag tagit bort det från hitta/inte ger ut min info, sådant ska man inte göra ser du.

Blocketpaketet är skräp

PSC var sista lösningen ser du.

Man är en bedragare om man har begått bedrägeri

Ja, jag är paranoid och litar inte på en endaste stolle, det ska man inte i dagens samhälle. Folk som är godtrogna blir bedragna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Jodå, korten finns här.

Jodå, du får gärna komma förbi och titta på korten, 2000kr styck.

Sätt dig i bilen nu så sätter jag på kaffe, du har en bit att åka.

Avstånd är inga problem men tänkte mig mer 100€ isf som ditt sista erbjudande var. Gör affärer i dom flesta städer dagligen men kanske inte din stad. Var bor du?

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

Att ta emot pengar via banköverföring är osäkert.

Blocketpaketet är skräp

Utan att ta ställning för säljare eller köpare undrar jag varför Paypal skulle vara säkrare än Blocketpaketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jag skulle ju aldrig i mitt liv få för mig att handla av Truddelutte. Maken till oseriös köpare har jag aldrig stött på. Vad spelar det dig för roll hur du får betalt, att du inte vill ha betalt via banken gör att det ringer många varningsklockor. PayPal är enligt mig inte alls ett bra alternativ för köp mellan privatpersoner.

Att du sedan inte har en mobiltelefon, men du har däremot en dator, är för mig helt otänkbart. Det ringer många varningsklockor.
Du har tagit bort dig från hitta.se/ger inte ut personlig information. Det ringer många varningsklockor.
Du vägrar Blocket-Paket med motiveringen "vad kan de göra?". Det ringer många varningsklockor.
Du vill istället ha betalt via Paysafekort. Det finns inte en enda varningsklocka som inte ringer...

I min egen mening så står det klart att du är en bedragare. Det är helt enkelt det som Ockhams rakkniv säger.

Du skulle eventuellt kunna vara en otroligt paranoid människa, men vore det fallet så skulle jag fortfarande inte vilja handla av dig. Du har inte sagt någonting någonstans som skulle lugna mig.

Om man handlar av Truddelutte så blir man blåst, alla varningar om bedrägeri finns där.