Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Tips på var man köper GTA V billigast?

Greenmangaming hade spelet i sin VIP rea för 31£

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Nu är det nära mina vänner. Har inte varit såhär taggad sen dagarna före julafton när man var liten pöjk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Tror knappast nvidia's nya drivrutin kommer göra någon märkbar skillnad.

Nä, det är mycket möjligt. Men det visar ändå att nVidia är med i matchen så att säga.
Detta är en av de största titlarna under 2015, är inte AMD med nu, så kommer de aldrig vara med i matchen igen.

Permalänk
Medlem

fan, jag kommer inte få hem mitt gta v exemplar tills imorgon säkert runt 16, suuurt:P

Permalänk
Medlem

Finns det nån fördel med att ha spelet på steam istället för Rockstar social club? 60 Euro på Steam och 40 Euro på GreenManGaming.

Från GMG:

Citat:

This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nä, det är mycket möjligt. Men det visar ändå att nVidia är med i matchen så att säga.
Detta är en av de största titlarna under 2015, är inte AMD med nu, så kommer de aldrig vara med i matchen igen.

Är inte GTA V ett "nvidia the way it's meant to be played"? I så fall kan det vara förklaringen till att Nvidia är först ut.
Kan även minnas fel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av fimp3n:

Finns det nån fördel med att ha spelet på steam istället för Rockstar social club? 60 Euro på Steam och 40 Euro på GreenManGaming.

Om du vill ha achievements på Steam måste du köpa det där. Alla andra versioner löses in och spelas helt och hållet via Rockstars egna klient och kan ej länkas med Steam.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att social club har mindre problem än steam kommer ha.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

föredrar steam, man måste gå via rockstars klient också ändå för att starta spelet.

Permalänk
Avstängd

Jag förbeställde på Discshop och nu har de iallafall skickat iväg det så jag kommer ha det imorgon. Blev dessutom lite ändrade planer så man blir hemma imorgon och risken är att det kommer bli en sen kväll för man måste ju bara prova "lite". Kanske blir att man jobbar lite kortare dag imorgon. Sen åker man bort onsdag till torsdag och är hemma sent på kvällen så kan nog bli någon timme där också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Och In Home Streaming kommer självklart inte fungera för oss som köpt från GMG men NVIDIA SHIELD bör nog fungera och finns en app så man kan använda vilken Android-platta man vill. Finns till datorn med men har inte haft lust att prova.

Skrivet av Stefflo:

Jag förbeställde på Discshop och nu har de iallafall skickat iväg det så jag kommer ha det imorgon. Blev dessutom lite ändrade planer så man blir hemma imorgon och risken är att det kommer bli en sen kväll för man måste ju bara prova "lite". Kanske blir att man jobbar lite kortare dag imorgon. Sen åker man bort onsdag till torsdag och är hemma sent på kvällen så kan nog bli någon timme där också.

Avbokade läkartid så jag ska komma hem runt halv tre och ändå hinna testa grafiken i spelet. Man är nog lite knäpp

Tro inte på bilden nedan: 7 timmar och 18 minuter kvar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Har förberett med ett kg chicken nuggets i frysen samt 6-pack Redbull. It's time boyz

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kan man spela tidigt via vpn?

Permalänk
Medlem

The hype is real!
Laddat med snickers och monster, hoppas man orkar med skolan imorgon. Men GTA är ju viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

Nej, global release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

VPN kommer inte funka. Ska tydligen vara en global release så det låses upp för alla samtidigt.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har läst tips om Greenmangaming och Nuuvem som billiga sidor, finns det fler sidor där man kan få spelet för max 400kr? Och gärna som är pålitliga och bra också

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen GTA V som gåva till en vän på Steam. För han är så generös och bjuder på nästa Bio på snacks och biljett osv.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Har läst tips om Greenmangaming och Nuuvem som billiga sidor, finns det fler sidor där man kan få spelet för max 400kr? Och gärna som är pålitliga och bra också

GreenManGaming är så pålitligt du kan få det. Det är en auktoriserad återförsäljare för massvis av utgivare.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurawn:

Tack så mycket :), Vet du hur det är med Online släpps det i samband med spelet kl 01.00 eller senare?

Online borde släppas inatt... men om servrarna kommer orka miljontals spelare som försöker koppla upp samtidigt är tveksamt

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

GreenManGaming är så pålitligt du kan få det. Det är en auktoriserad återförsäljare för massvis av utgivare.

Åh se där ja Lyckades även hitta en rabattkod på 22% men som inte vill fungera :/
EDIT: fick det att fungera nu ^^

Permalänk
Medlem

Känner på mig att online kommer krascha lös inatt... börjar jobba 7.30 imorrn också så blir nog bara att snabbtesta singelplayer en stund.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

Frågan är ju om inte drivrutinerna redan lär vara ganska optimerade redan. Spelet har ju skjutits upp ett par gånger och jag förmodar att både AMD och Nvidia förberett redan till första datumet, 27e januari.

Permalänk
Medlem

Blir att längta hem lite extra från jobbet imorn. Skulle lagt pappaledigt nu istället

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Blir att längta hem lite extra från jobbet imorn. Skulle lagt pappaledigt nu istället

Ring jobbet och säg att storken hade varit och lämnat ännu ett barn under natten.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om man köpt spelet via Steam, måste man då aktivera det på Rockstars sida eller löser det sig självt vad gäller nedladdning av social club-klienten osv? Förmodligen en dum fråga eftersom jag inte ens kan komma åt nyckeln i Steam-klienten, men man vill ju vara så förberedd man kan inför releasen, så jag laddade ned Social club ifall att

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Avstängd

Förstår att Online antagligen kommer vara överbelastat i början men släpps det sammtidigt som spelet? Var ju så t.e.x på PS3 att Online släpptes någon dag efter *Kmr inte ihåg om det just var 1dag men en stund efter var det iallafall".

Permalänk

Köpte för 403kr hos Greenmangaming med deras kod på hemsidan! dock så går det sjukt segt att ladda ner det? Börjar på 30mb/s droppar ner till 1mb/s, har 250/50 internet

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Köpte för 403kr hos Greenmangaming med deras kod på hemsidan! dock så går det sjukt segt att ladda ner det? Börjar på 30mb/s droppar ner till 1mb/s, har 250/50 internet

Tog också lite långt tid att få ner installern. Den var ju inte särskilt stor heller :S

Permalänk
Medlem

För er som vill ha spelet för ca 400kr, gå in på greenmangaming och använd denna kod:
SAVE22-OVERHO-LIDAYS