Ska köpa ny skärm. Funderar på Acer XB240HA

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny skärm. Funderar på Acer XB240HA

Hej! Det var ett tag sen jag senast funderade på ny skärm och en del verkar ha hänt sen dess. Jag har tittat på olika skärmar i Inets butiker och bestämt mig för en 144hz 24".

De jag tittat på var följande:
Acer XB240HA Predator [Inet]

alternativt

ASUS VG248QE [Inet]

Några tankar? Har inte hittat några tester på Acer skärmen, dock är det den jag helst vill ha.

/Vincent

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Jag har ASUS VG248QE. Riktigt trevlig skärm. Köpte den dock för kraftigt reducerat pris på rea. runt 1700 om jag minns rätt. Tycker det är lite i överkant som den ligger nu.
Men absolut en bra skärm, även om man får sitta o pilla med färginställningarn ett tag innan man blir nöjd.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Jag har ASUS VG248QE. Riktigt trevlig skärm. Köpte den dock för kraftigt reducerat pris på rea. runt 1700 om jag minns rätt. Tycker det är lite i överkant som den ligger nu.
Men absolut en bra skärm, även om man får sitta o pilla med färginställningarn ett tag innan man blir nöjd.

Den verkar otroligt populär. Har en i klassen som har en och sa precis samma sak, att den är bra om man pillar lite. Enda egentliga skillnaden mot acer:n är väl G-Sync. Jag vet att priset varierar stort på Asus:en, många kampanjer osv.

Ingen på Swec som äger en Acer XB240HA?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Den verkar otroligt populär. Har en i klassen som har en och sa precis samma sak, att den är bra om man pillar lite. Enda egentliga skillnaden mot acer:n är väl G-Sync. Jag vet att priset varierar stort på Asus:en, många kampanjer osv.

Ingen på Swec som äger en Acer XB240HA?

Läs sista inläggen i den här tråden. Har inte hört efter men det är möjligt att Stöldmärkt har införskaffat en. Även jag är nyfiken på skärmen, hör jag inget mer om den slår jag nog ändå till på Inet innan den är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytt:

Läs sista inläggen i den här tråden. Har inte hört efter men det är möjligt att Stöldmärkt har införskaffat en. Även jag är nyfiken på skärmen, hör jag inget mer om den slår jag nog ändå till på Inet innan den är slut.

Äntligen nån som äger den!! Kommer nog köpa Acer:n om inget negativt sägs om den.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Acer XB240HA beställd på Inet för 3990kr. Hoppas den hinner komma den här veckan kan inte vänta!!!!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Acer XB240HA beställd på Inet för 3990kr. Hoppas den hinner komma den här veckan kan inte vänta!!!!

Har du hunnit testa skärmen?
Hur känns den vid första anblick, plastig? snabb? färger? hur fungerar g-sync?

// Mauritz

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAUR:

Har du hunnit testa skärmen?
Hur känns den vid första anblick, plastig? snabb? färger? hur fungerar g-sync?

// Mauritz

Hej! Hämtade den igår och har nu spelat några timmar. Funkar helt perfekt. Kan inte hitta en enda grej jag är besviken med. Färgerna (efter lite mixtrande med inställningarna) är lika bra eller bättre än min gamla skärm. 144hz med G-Sync är bättre än jag väntade mig. Den är plastig precis som alla skärmar men det är inget som stör mig. Kanterna är smala, den är mycket stabil, stora möjligheter gällande upp/ner, höger/vänster, tilt.

Kan varmt rekommendera den

EDIT: Standardinställningen är hemsk, men det enda jag behövde göra var att ändra gamma till gaming och dra ner kontrast och ljuststyrka. Mycket enkelt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate