Google nära få Android Wear att fungera med Apple Iphone

Permalänk
Melding Plague

Google nära få Android Wear att fungera med Apple Iphone

Enligt en ny rapport är Google nära att kunna erbjuda stöd för smarta klockor med Android Wear till Apples Iphone. Planerna kan dock gå i stöpet då det är oklart om Apple skulle godkänna den tillhörande IOS-applikationen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, det vore väl synd om Apple skulle tillåta deras produkter att blir mer användbara.

Permalänk
Medlem

Jailbreak och ladda ner appen på Play?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Ja, det vore väl synd om Apple skulle tillåta deras produkter att blir mer användbara.

haha, precis min tanke... typiskt apple att göra allt krångligt, byta kontakt, krav med iTunes osv

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju hoppas att detta kommer funka i framtiden, Apple tar ju fantasi priser för deras klocka så detta kanske kan få dom att tänka efter en gång extra.
Man kan ju få en "Moto 360" eller en "LG G Watch R" för lite över 2k medans dom kommer släppa dom billiga "Apple watch" för ca 4900kr vilket är rätt mycket mer, denna klockan är även den billigaste av Apple klockarna det finns ju en modell för över 100.000 kr.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

haha, precis min tanke... typiskt apple att göra allt krångligt, byta kontakt, krav med iTunes osv

Din nästa Android telefon kommer säkert att ha den nya usb-kontakten som går att sätta åt båda hållen ska du se.

iTunes krav.. precis lika dumt som att påstå att Android kräver Google Music, vet du hur många miljoner appar det finns för att spela upp musik på iOS?

Kan förövrigt inte ens köra iTunes då jag är Linux-användare och det går alldeles utmärkt ändå.

Permalänk
Skäggig legend

Jag tycker det låter som en bra idé. Lika så gäller ju Windows kommande smarta klocka, ska fungera på alla smarta telefoner.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Din nästa Android telefon kommer säkert att ha den nya usb-kontakten som går att sätta åt båda hållen ska du se.

iTunes krav.. precis lika dumt som att påstå att Android kräver Google Music, vet du hur många miljoner appar det finns för att spela upp musik på iOS?

Kan förövrigt inte ens köra iTunes då jag är Linux-användare och det går alldeles utmärkt ändå.

Jag tror han syftade på att om du vill tex uppdatera o hantera telefonen över datorn så behövs iTunes.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Nu är det här ju en bra mycket mer "farlig" produkt för Apple, men de tillåter ju Pebble i dagsläget.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Apple lär knappast tillåta detta, de gillar att ta överpriser och att låsa fast sina kunder.
Vore kul om valfri smart klocka kunde användas med valfri mobil.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Kan ju hoppas att detta kommer funka i framtiden, Apple tar ju fantasi priser för deras klocka så detta kanske kan få dom att tänka efter en gång extra.
Man kan ju få en "Moto 360" eller en "LG G Watch R" för lite över 2k medans dom kommer släppa dom billiga "Apple watch" för ca 4900kr

Tror detta är ett argument för att det inte kommer tillåtas. De behöver ju tjäna pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

Jag tror han syftade på att om du vill tex uppdatera o hantera telefonen över datorn så behövs iTunes.

Han skrev krav på itunes vilket inte finns, jag har inte itunes installerat och kan uppdatera och hantera telefonen ändå.

Permalänk
Medlem

Apple lär sätta sig på tvären, men en enhet som klarar både IOS och Android är i mina ögon en väldigt intressant produkt. Mac blev ju mer intressant när Apple släppte Bootcamp i samma veva som de gick över till Intel-baserade processorer. Jag tror inte att Apple skulle förlora vare sig pengar eller marknadsandelar på att erbjuda stöd för Android, utan snarare tvärt om. Många vill ju exempelvis ha en Iphone pga dess kvalité men inte IOS. Här finns det potentiella kunder för Apple.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Apple lär sätta sig på tvären, men en enhet som klarar både IOS och Android är i mina ögon en väldigt intressant produkt. Mac blev ju mer intressant när Apple släppte Bootcamp i samma veva som de gick över till Intel-baserade processorer. Jag tror inte att Apple skulle förlora vare sig pengar eller marknadsandelar på att erbjuda stöd för Android, utan snarare tvärt om. Många vill ju exempelvis ha en Iphone pga dess kvalité men inte IOS. Här finns det potentiella kunder för Apple.

Varför tror du att Apple skulle sätta sig på tvären? Apple är väldigt liberala när det kommer till tillbehör, och sålänge det fungerar med dagens API:s så lär det inte blo några problem.

Permalänk
Avstängd

Det borde finnas en lag som förbjuder dom (Apple i det här fallet) från att avvisa appar för konkurrerande plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det borde finnas en lag som förbjuder dom (Apple i det här fallet) från att avvisa appar för konkurrerande plattformar.

Absolut inte, det är väl klart att Apple får bestämma över sitt egna operativsystem och ekosystem. Om ni inte gillar deras sätt så får ni titta på alternativen istället.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det borde finnas en lag som förbjuder dom (Apple i det här fallet) från att avvisa appar för konkurrerande plattformar.

Apple bestämmer vilka appar som ska få finnas i App Store, det är självklart.
Om google släpper den här appen så bör den gå att installera om man jailbreakar och installerar från annan källa.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Ja tack!

Om det fanns readan nu hade jag köpt en android-wear klocka idag.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Din nästa Android telefon kommer säkert att ha den nya usb-kontakten som går att sätta åt båda hållen ska du se. :).

Det där förstod jag inte riktigt... tror du iPhone har det eller?

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Din nästa Android telefon kommer säkert att ha den nya usb-kontakten som går att sätta åt båda hållen ska du se.

iTunes krav.. precis lika dumt som att påstå att Android kräver Google Music, vet du hur många miljoner appar det finns för att spela upp musik på iOS?

Kan förövrigt inte ens köra iTunes då jag är Linux-användare och det går alldeles utmärkt ändå.

jasså? men man slipper itunes på datorn iaf. men hur som helst, tur man inte kör något av det utan använder Windows Phone, bara koppla in och lägga filer osv precis där man vill utan program

Tycker dock den nya USB kontakten är en bra uppgradering, och längtar tills den kommer

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

haha, precis min tanke... typiskt apple att göra allt krångligt, byta kontakt, krav med iTunes osv

Vadå krångligt? Och vad har dina exempel med artikeln att göra?

Varför i hela fritdens namn skulle Apple godkänna Googles app för? Den kan ju potentiellt hota deras egna klockprodukt. Tänk efter lite, det är inte välgörenhet vi snackar om här utan vinstdrivande företag med aktieägare att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vadå krångligt? Och vad har dina exempel med artikeln att göra?

Varför i hela fritdens namn skulle Apple godkänna Googles app för? Den kan ju potentiellt hota deras egna klockprodukt. Tänk efter lite, det är inte välgörenhet vi snackar om här utan vinstdrivande företag med aktieägare att tänka på.

iTunes är en nagel i mitt öga, hjärndött med ett program som inte gör något vettigt och varför gör man dyra tillbehör som bara passar till en modell av sina telefoner och varför riskerar man att folk köper android när det är så enkelt att se till att android ware fungerar till iOS också? Om de gör sin klocka bättre eller tar betalt för appen så förlorar de inte kunder.

Jag tycker en telefon ska fungera som "flyttbar disk" i windows där man bara kan lägga in sina saker i respektiva mapp och inget jäkla automatisk sync där hälften av sina saker försvinner osv.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

iPhone är Apples kassako, om android wear hjälper till att driva på iPhone försäljningen så är ingen gladare än Apple. Av samma anledning fungerar Apple Watch bara på iPhone, just för att driva på iPhone försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Tror detta är ett argument för att det inte kommer tillåtas. De behöver ju tjäna pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av xpanterx:

Apple lär knappast tillåta detta, de gillar att ta överpriser och att låsa fast sina kunder.
Vore kul om valfri smart klocka kunde användas med valfri mobil.

Frågan jag ställer då är, om inte (iaf EUs) monopol lagar bör slå dem på fan.
Att inte google eller pepples klocka skulle fungera, pga klockornas mjukvara inte kan fungera är en sak.
Men om Apple "nekar dem", när det teknisk sätt fungerar, är detta konkurrens brott i mina ögon.

På samma sätt ska så klart pebble och iWatch (eller vad de döpt den till), naturligtvis tillåtas på samma sätt inom Android, bara de gör en app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Din nästa Android telefon kommer säkert att ha den nya usb-kontakten som går att sätta åt båda hållen ska du se.

iTunes krav.. precis lika dumt som att påstå att Android kräver Google Music, vet du hur många miljoner appar det finns för att spela upp musik på iOS?

Kan förövrigt inte ens köra iTunes då jag är Linux-användare och det går alldeles utmärkt ändå.

Att Google Music inte går att ta bort utan root är inte samma sak som att Apple inte tillåter andra omnämnanden av konkurrenter. På Android kan du i alla fall installera konkurrentens app, och enda Google Music gör är att ta upp lite utrymme. Google serverar dig en lösning som standard och gör det svårt/omöjligt att ta bort möjligheten till valet, medan Apple inte ens tillåter dig göra ditt eget val.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Frågan jag ställer då är, om inte (iaf EUs) monopol lagar bör slå dem på fan.
Att inte google eller pepples klocka skulle fungera, pga klockornas mjukvara inte kan fungera är en sak.
Men om Apple "nekar dem", när det teknisk sätt fungerar, är detta konkurrens brott i mina ögon.

På samma sätt ska så klart pebble och iWatch (eller vad de döpt den till), naturligtvis tillåtas på samma sätt inom Android, bara de gör en app.

Monopol lagar gäller bara företag som har monopol, inte mindre aktörer (sett till marknadsandelar) som Apple.

Permalänk
Medlem

Men Googel tillät inte Microsoft att ha en Youtube-app.

Permalänk
Medlem

Istället för att de ska apa sig kan de fixa sina egna appar och göra de användbara. Ett ex är Google Drive som suger. man kan inte ens välja subfolder synk, har funnits i evigheter i Dropbox. Samma sak med historiken, de kan inte ens besvära sig att lägga till en knapp som rensar historiken. Alla vill inte ha historiken kvar. Finns tusentals poster om det på deras så kallade forum som ingen från google bryr sig att titta på eller kommentera.

Google är ett stort skämt idag!

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara göra en Android-app för integration med Apple Watch och sluta kriga över allt för en gångs skull? Är inte som det lär finnas några API-bekymmer här. Det är ju också en "Appliance" och det finns ju t.ex. Google TV-remote för iOS i App-Store. Även sånt som konkurrerande Play Music och Play Books finns ju i App-Store, det finns också appar för Google Glass och Google Wallet. Kan inte tänka mig att detta skulle vara värre. Att en fristående enhet kan fungera ihop och samarbeta med andra prylar är hela grejen. Apple skulle tjäna på det, precis som de tjänade på att ta bort iTuneskravet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Monopol lagar gäller bara företag som har monopol, inte mindre aktörer (sett till marknadsandelar) som Apple.

Är många lagar, både gällande patent och gällande konopol/konkurrens som skulle behöva göras om. Men det jag syftade på var min åsikt om det hela, något som tyvärr troligen inte kommer ske.
Är lite som att Volvo säger nej till att montera en tomtom navigator i sina bilar. Eller som att AMD skulle säga nej till att Nvidia kort skulle fungera med deras chipset och CPU.

Om Tomtom eller Nvidia anpassar sin programvara och hårdvara att fungera med det andra bolagets produkt, ska detta aldrig kunna nekas av Volvo eller AMD, då det är direkt konkurrens hämmande. Sen att Volvo och AMD inte kan garantera funktionen, är en helt annan sak.