Nvidia släpper Geforce Drivers 350.12 WHQL inför Grand Theft Auto V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy5547:

Jag undrar varför Nvidia uppdaterar drivrutinerna inför VARJE större spelsläpp. Är det bara optimeringar t.ex "stäng av triple buffering" i Geforce Experience (jag har dålig koll) så känns ju ett nytt driver-paket på över 200Mb ganska korkat.
Byter de ut alla filer och DLL:er så är väl inte drivrutinen särskilt bra alls?

-Det jag menar är egentligen att varför ska en hel drivrutin bytas ut när ett nytt spel kommer? Måste väl gå att göra bättre drivrutin som "håller" när nya spel kommer? Eller använder nya spel alldeles nya och aldrig-använda-tidigare grejer som kräver nya drivrutiner? Om det är DirectX så är det bara ett visst antal funktioner som redan är täckta i föregående drivrutiner?

Ni får ursäkta om jag verkar korkad men jag får inte ihop det.

- OFT: Sen är det ju lustigt när Release Notes ibland säger "up to 2% increase in [spel]". Inte sådär byxtappande mycket ökning direkt. Känns mer som säljsnack.

Handlar nog om marknadsföring.

Titta på oss! Vi har gjort en helt ny drivrutin speciellt för <sätt in hypat nytt spel här>!

Och ja, förutom SLI-profiler och liknande, så är ju tanken med Direct3D och OpenGL att saker bara ska fungera utan att det krävs någon speciell drivrutin för varje nytt spel som släpps. Så länge drivrutinen och spelet följer standarden i API:et så ska det bara vara att köra. Så är det ju också med merparten av de spel som släpps, och som inte är tillräckligt populära för att de ska ta fram en speciell drivrutin just för dem.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Precis. Sen så är det inte värt risken heller. Väldigt liten risk, men den finns där.

Det är absolut inte värt att bli tvungen att pröjsa 16 000 spänn för att ha sett en film på olaglig väg, egentligen. Jag håller med dig.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Drivrutiner har hört att AMDS senaste är Omega...

Jaha, det handlar om att nVidia varit tvungna att programmera om drivrutinerna, bara för att de är bugga eller dåligt optimerade för GTA V. Inte mycket att skryta med tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen stress! Kan lika gärna vänta på att alla buggar är fixade och spelet hunnit gå ner ett par kronor innan man ger sig på det hela. Ja, jag är inte som alla andra här.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

AMDs GTA5 drivers är ute nu. 15.4 Beta

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Day one patch? Börjar fint det här...

...som går rövsegt att ladda ner.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ingen stress! Kan lika gärna vänta på att alla buggar är fixade och spelet hunnit gå ner ett par kronor innan man ger sig på det hela. Ja, jag är inte som alla andra här.

Man ska aldrig köpa spel dagen de släpps. Kan inte minnas någon gång jag gjort det som jag fått en njutbar upplevelse det första dygnet. Alltid massa krångel med buggar och överbelastning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Tack, inte sett. Men jag är en sån där laglig buse och Interstellar finns inte på de lagliga streamingsiterna.

Så finns inte en film på en streamingtjänst kan den bara fås tag på olagligt sätt, eller hur tänkte du nu?

Du tycks ha missat att den finns att köpa helt lagligt, du vet såna där fysiska silvriga skivor.....

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2963256

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Så finns inte en film på en streamingtjänst kan den bara fås tag på olagligt sätt, eller hur tänkte du nu?

Du tycks ha missat att den finns att köpa helt lagligt, du vet såna där fysiska silvriga skivor.....

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2963256

Krux kanske inte vill köpa filmen för 200kr, utan nöjer sig med att hyra den online för kanske 40kr.

För övrigt en mycket bra film. Kan även starkt rekommendera att se extramaterialet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

AMD har ju redan fixat allt med sin OMEGA drivare i det tysta.
Det är bara nVidia som måste skryta med en särskild drivare just för GTA V.

*Host*

http://www.sweclockers.com/nyhet/20344-amd-slapper-catalyst-154-beta-for-grand-theft-auto-v

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Samma här, försöker hitta någon film att kolla på så tiden går snabbare.

Det betyder att jag vid den stunden letade efter en film att kolla på.

Skrivet av Krux:

Tack, inte sett. Men jag är en sån där laglig buse och Interstellar finns inte på de lagliga streamingsiterna.

Skrivet av masse70:

Så finns inte en film på en streamingtjänst kan den bara fås tag på olagligt sätt, eller hur tänkte du nu?

Du tycks ha missat att den finns att köpa helt lagligt, du vet såna där fysiska silvriga skivor.....

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2963256

Har inte bråttom och kan vänta tills filmerna kommer på de lagliga streamingsiterna. Men tack för tipset.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Det betyder att jag vid den stunden letade efter en film att kolla på.

Har inte bråttom och kan vänta tills filmerna kommer på de lagliga streamingsiterna. Men tack för tipset.

Måste bara tillägga att tipset kom lite sent, filmen är 2:49 lång så om du börjat titta på den vid den tipsade tiden hade GTA V släppts innan filmen var slut

(fast kanske bra med lite marginal för nedladdning, nya drivrutiner och patch så klart, i så fall var det ett bra tips..)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att redaktionen/moderatorerna tillåter mig att rapportera här om prestandan i spelet. Kör det med 4670K, GTX 770 och 8GB RAM och det flyter fint på High/Very High, i alla fall för mig. Vet inte om denna drivrutin utförde några mirakel för prestandan, men jag tog det säkra före det och osäkra och installerade den. Riktigt kul spel

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Jag hoppas att redaktionen/moderatorerna tillåter mig att rapportera här om prestandan i spelet. Kör det med 4670K, GTX 770 och 8GB RAM och det flyter fint på High/Very High, i alla fall för mig. Vet inte om denna drivrutin utförde några mirakel för prestandan, men jag tog det säkra före det och osäkra och installerade den. Riktigt kul spel

Trevligt med nya drivrutiner, Jag känner som dig att kommer ladda ned dessa drivare också bara för att va säker på att det förhoppningsvis flyter som det ska.
Tack för att du skrev lite om hur det flyter med din hårdvara också Jag kommer hämta ut mitt exemplar imorgon pga jobb....
Ska bli riktigt skojj, som jag har längtat!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Nya drivrutiner till ett spel som inte var släppt - men det ställde till det (som vanligt) med det oerhört känsliga BF4 i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Trevligt med nya drivrutiner, Jag känner som dig att kommer ladda ned dessa drivare också bara för att va säker på att det förhoppningsvis flyter som det ska.
Tack för att du skrev lite om hur det flyter med din hårdvara också Jag kommer hämta ut mitt exemplar imorgon pga jobb....
Ska bli riktigt skojj, som jag har längtat!

Jag tycker att spelet är oerhört roligt och jag hoppas verkligen att du kommer att gilla det med. Vi kanske kan lira online tillsammans sen?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Ska bli spännande att se hur GTX 670 presterar när man maxxar spelet nu . GTX 660 är ju rekommenderat för 60 fps/ultra så lär ju ligga runt 70 fps. Tror 670 kommer slå rivalen 7950 boost med dessa drivers

Kan vara svårt. 7950 har ju 3GB minne vilket verkligen kommer att hjälpa i GTA V. Sen så har ju AMD släppt den nya Omega drivisen som är optimerad för GTA V.