Logitech skickar ett helt nytt tangentbord utan krav.. För ett fel "jag" orsakat

Permalänk
Medlem

Logitech skickar ett helt nytt tangentbord utan krav.. För ett fel "jag" orsakat

Jag har ett Logitech K740 tangentbord och min dotter rykte bort "pil" neråt knappen.

Då kollade jag upp vad en ny knapp kostar och det var cirka 100 kr med frakt på en webbsida för reservdelar. Jag testade istället att kontakta Logitech support och frågade om vad dom ville ha för en ny knapp.

Jag skrev. "på engelska"

----

Hej, min dotter råkade pilla upp en tangent på mitt Logitech K740 och jag undrar lite vad det skulle kosta att köpa en ny tangent av er.

"Down" arrow är det som är trasig, här skickar jag med en bild.

---

2 dagar senare skrev dom,

Hej, kan du skicka en bild på hela tangentbordet och en bild på lappen under tangentbordet med en handskriven lapp med detta nummer xxxxxxxxxxxxx
Skicka även med din adress.
..

Skickade bilder och min adress, nu 1 vecka senare

Jag förstår inte, de kräver inte ens att jag skickar tillbaka den gamla..

Permalänk
Medlem

Det kanske inte ska gå att plocka bort dom så felet beror på tillverkarfel eller så tyckte dom väl bara synd om dig

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Haha. Ja inte går det ju att klaga på servicen i alla fall?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Logitech är att de har väldigt bra kundtjänst, har alltid blivit bra bemött och fått mer tillbaka än vad jag haft rätt att kräva.

Tummen upp för Logitech.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Logitech kan vara riktigt trevliga att göra med. Jag kollade med deras support för nåt år sedan angående nya batterier till min G7 mus. Fick en ny MX1100 istället. Farsan tappade bort mottagaren till sin mus, Logitech skickade en ny mus bara. Förmodligen så är det ingen större kostnad för dem, och de får en massa goodwill av att vara hyggliga.

Permalänk
Medlem

Snacka om kundservice

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Min grabbs Steel Series hörlurar gick sönder, även de skickade ut par nya. Inget kvitto ,ingen retur av de gamla. Inte ens ett foto av de trasiga ville de ha tyvärr var de nya trasiga även de. Då fick vi faktiskt skicka in en retur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Permalänk

Själv har jag bara hört talas om dom där händelserna. Har ett G19 som tappar kontakten med datorn när det själv tycker att det är dags. Va i kontakt med KService och fick bara till svar att det är inget känt fel så vänd dig till inköpsstället. Det finns dock väldigt många trådar ang. just detta problem på nätet så min erfarenhet är inte lika bra tyvärr :-/

Kul dock att det gick smidigt för dig

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Om man säljer 1000 prylar per person som reklamerar, så har man inte förlorat speciellt mycket på den där enstaka rekllamationen. Allt handlar om volym. Men naturligtvis är priset satt så alla leden har marginal. Annars hade företaget inte funnits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Eller så vet de innebörden av nöjda kunder.

När TS skall införskaffa ett tillbehör nästa gång, vilket märker kommer han med största sannolikhet att välja? Logitech såklart.

Råkade ut för samma sak, hade en bekants hund över som åt upp högra musknappen på min.. tror den heter MX510. Trodde att jag skulle kunna lyckas pilla dit en ny knapp om de skickade en, men de skickade en hel mus.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit så med Logitech, dom begär aldrig att folk skickar tillbaks nåt som är trasig och endast bild på att produkten är trasig. Så skickar dom en ny, om det är fortfarande inom garanti. Dom anser väl är det är billigare än laga en trasig produkt?

Har fått 3 nya möss, vars 2 som jag själv har orsakat och bild på jag klippt av USB sladden, för få en ny skickad till mig.
En MX Revolution med dåligt tracking (gammal modell som utgått) och fick en nyare version av MX Revolution (med tumknapp). Som jag inte hade kvitto på, då Datorbutiken gick i konkurs den tiden.

Därför köper jag endast Logitech tangentbord/mus, då jag bara haft bra erfarenheter med deras support.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vänsterklick kukade ur på min Logitech G500. Fick en ny utan kostnad när jag mailat in kvitto. Ingen retur av den gamla eller annat krångel, samt personlig leverans med kvitens. Logitech är hyvens!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Samma för mig (nästan) jag hade ett Logitech DiNovo Edge där det tappade kontakt ibland - detta hände efter cirka 4-5 år (garantin är 2-3 år) och de skickade ut en ny bluetoothadapter från Holland helt utan kostnad.

Mycket bra service enligt mig, tar ansvar trots att garantin har gått ut - goodwill. Köpte sedan ett nytt tangentbord - självklart blev det Logitech!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Fan då, borde kanske hört av mig till logitech när min mus slutade registrera musklick :/ Kastade den åt helvete och köpte en ny mus från logitech

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Har alltid varit så med Logitech, dom begär aldrig att folk skickar tillbaks nåt som är trasig och endast bild på att produkten är trasig. Så skickar dom en ny, om det är fortfarande inom garanti.

Jag var lov att skicka mottagaren för min mus till dem, men den var å andra sidan trådlös, så ingen kabel att klippa av. Däremot så hade garantin gått ut på min G7:a, men de skickade en ny ändå. Så jag köpte en G7:a runt 2005 nån gång och fick en gratis MX1100 runt 2009 som jag använde tills nyligen när den tyvärr blivit lite väl sunkig. MX1100 är för övrigt den bästa musen som gjorts, men nu har jag lite motvilligt bytt ut den mot en Performance MX som nästan är lika bra. Logitech verkar tyvärr vara det enda företag som åtminstone försöker göra bra trådlösa möss.

Permalänk
Medlem

Har haft två ärenden med Logitech tidigare. En mus som började dubbelklicka, inga problem vi skickar en nyare modell. Sen på mitt G35 headset så började "konstlädret" på öronmuffen lossna men hade ingen garanti kvar. Inga problem, här får du en rabattkod på 50% på valfri artikel så kan du välja något nytt. Köpte en fjärr istället och levde med problemet.

Köper bara Logitech tillbehör tack vare detta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Logitech är skitbra att ha o göra med.

Hade en G600 mus av första tillverkningen som jag var skitnöjd med, hade den i 2-3 år. Sen började jag spela LoL och märkte hur den bara "ryckte" hela tiden och inte alls befann sig på sin plats. skitkonstigt tyckte jag och fick testa en annan G600 som jag hade ouppackad från komplett när dem reade ut dem och den fungerade felfritt.

Mejlade Logitech och frågade om dem visste vad det kunde bero på. 2 dagar senare fick jag som svar att den modellen hade problem då, samt det inte gick att uppdatera firmware. Så dem skickade en ny till mig, fastän den var 2-3 år gammal och utan kvitto.

Riktigt snällt!

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Priset på produkter är ju inget! Tänk på vad det kostar i tid för de som sitter i supporten. Det är stora pengar. Många företag skulle rent av hjärna på att skicka ut nya produkter istället gör att reda ut varje fel då arbeyslönerna är högre.

Det är därför vi har ett slit och släng samhälle, produkter och material är de små kostnaderna!

Hur som helst är det trevligt att Logitech bryr sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Samma sak hände mig med mitt likadana tangentbord och jag slängde det precis

Skrivet av downup:

Jag har ett Logitech K740 tangentbord och min dotter rykte bort "pil" neråt knappen.
http://i59.tinypic.com/fks0w6.jpg

Då kollade jag upp vad en ny knapp kostar och det var cirka 100 kr med frakt på en webbsida för reservdelar. Jag testade istället att kontakta Logitech support och frågade om vad dom ville ha för en ny knapp.

Jag skrev. "på engelska"

----

Hej, min dotter råkade pilla upp en tangent på mitt Logitech K740 och jag undrar lite vad det skulle kosta att köpa en ny tangent av er.

"Down" arrow är det som är trasig, här skickar jag med en bild.

---

2 dagar senare skrev dom,

Hej, kan du skicka en bild på hela tangentbordet och en bild på lappen under tangentbordet med en handskriven lapp med detta nummer xxxxxxxxxxxxx
Skicka även med din adress.
..

Skickade bilder och min adress, nu 1 vecka senare

http://i58.tinypic.com/mn0z84.jpg

Jag förstår inte, de kräver inte ens att jag skickar tillbaka den gamla..

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Har exakt samma erfarenhet som dig av Logitechs kundsupport, det var ett litet fel på mitt Logitech G19 tangentbord. Logitech valde att ersätta mig med ett helt nytt och jag fick behålla det gamla.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Frågade Logitech om de ville ha det gamla tangentbordet i retur. Men de sa bara

Dear Downup,

We care about your experience with Logitech. Our records show your case has been resolved.

. Jag är skita nöjd, slänger upp det "trasiga" på tradera och se om jag kan få några hundra för det, För tangentbordet fungerar ju utan problem, även Pil-ner men det är bara att själva gungbrädan under som är av.

Jag har varit med om detta förr, men då bad de mig att borra sönder min mus och skicka bildbevis Det var en Mx 1000, var värd då 1000kr Skicka en ny direkt när bilden var mailad.

Permalänk
Medlem

Logitech har alltid haft extremt bra och speciell support.

Mitt gamla Z5500 set strulade med kontrollenheten, trodde dom skulle skicka ny kontrollenhet för dom var exakt samma.
Men jag fick ett helt nytt set istället

Dom gamla kunde jag behålla, allting fungerade liksom förutom själva kontrollenheten.
Så helt plötsligt hade jag 8 högtalare och 2 subbaser som fungerade

Permalänk
Medlem

På tal om värdet av kundservice - hittils har jag tvekat att köpa LOGITECH möss framförallt även om de nyaste tilltalar mig - men har haft en massa problem med dersas drivrutiner. Bra kundservice och bemötande gör att jag kan tänka mig överväga i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag var lov att skicka mottagaren för min mus till dem, men den var å andra sidan trådlös, så ingen kabel att klippa av. Däremot så hade garantin gått ut på min G7:a, men de skickade en ny ändå. Så jag köpte en G7:a runt 2005 nån gång och fick en gratis MX1100 runt 2009 som jag använde tills nyligen när den tyvärr blivit lite väl sunkig. MX1100 är för övrigt den bästa musen som gjorts, men nu har jag lite motvilligt bytt ut den mot en Performance MX som nästan är lika bra. Logitech verkar tyvärr vara det enda företag som åtminstone försöker göra bra trådlösa möss.

Det var en trådlös också jag hade, MX 1000 som jag kom ihåg nu. Dom bad mig aldrig skicka in mottagaren. Utan bara bild på jag klippt av USB sladden på mottagare sidan och jag förstört MX 1000 musen. Testade med hammaren först och bankade på den, men den var så solid byggd och böjde istället vänster/höger musklick knapparna uppåt. Fick en helt ny MX Revolution , då MX 1000 hade utgått den tiden och är osäker om den var fortfarande inom garantiperiod.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om att Logitech's support troligtvis är den bäste jag stött på. När min G400 började glappa lite då och då, fick jag en G402 skickad till mig utan minsta tvekan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

känns bra att sitta på en g600 just nu. ingen av logitechs produkter som jag har köpt har gått sönder så jag har aldrig kontaktat deras kundtjänst men det är skönt att höra att den är bra. min trådlösa logitech g7 från 2005 eller 2006 eller något sådant fungerar fortfarande.