Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk

Kan någon rekommendera en sida man kan köpa key som funkar att använda på steam? Självklart ska det vara billigare än steams 59.99 pris

tack på förhand

Permalänk

Bara jag som tycker att körkänslan är sämre på pc än på xbox/ps?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Skrivet av in a bodybag:

Bara jag som tycker att körkänslan är sämre på pc än på xbox/ps?

Tycker den varit kass ända sen det släpptes på PS3, men ja, det är ju bekvämare att spela med handkontroll imo, fast kopplar ändå inte in min Xbox-kontroll, för jag föredrar att kunna sikta när jag skjuter Att bilarna är i princip oförstörbara ökar inte direkt känslan av att köra bil tyvärr, det var klart bättre i GTA 4.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av knugenwtf:

Kan någon rekommendera en sida man kan köpa key som funkar att använda på steam? Självklart ska det vara billigare än steams 59.99 pris

tack på förhand

Elgiganten säljer download för 449

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av knugenwtf:

tack på förhand

Har samma fråga. Måste man köpa på steam för att få det på steam...?

Permalänk

Kör med X360-kontroll så den är det ingen skillnad på.

Ska slänga in skivan i min 360 och se om det är någon skillnad.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Elgiganten säljer download för 449

Inte steam key skulle jag tro. Utan man måste använda social club.

Permalänk
Skrivet av carll:

oh läste fel

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av knugenwtf:

tack på förhand

Jag köpte härifrån för 266kr. då är det iofs inte steam.
Eftersom att spelet ej är regionslåst så ska det fungera utmärkt, självklart måste du dock använda en vpn om du köper från nuuvem. Jag använde Hola och valde sedan Argentina, vilket funkade kanon.

Vill också berätta för er som tycker att jag är snål, jag har spelet på ps3 och kände inte för att betala fullpris igen.

Permalänk
Medlem

men gud vilken tid det tar:P, massa patchande installationen har pågått i iaf 4 H nu:P

Permalänk
Medlem

Jag kämpar med att försöka igång min Simraceway Steelseries SRW-S1 någon som försökt något eller har haft problem/lösningar till användning av ratt. Simracen är ju lite speciell så är inte säker på att den ens kan eller kommer funka, men de vore ett prefekt komplement till tangentbordet i soffan. Vore glad för idéer eller input.

Permalänk
Skrivet av carll:

Tror endast att det funkar på steam då du köper det därifrån. Får man fråga varför det är ett krav att det funkar på steam? Du kommer fortfarande kunna spela med dina vänner via Social Club såvitt jag vet.

Permalänk

En gång i tiden var Steam rena pesten och nu skriker alla om att få spelet via Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sirme:

men gud vilken tid det tar:P, massa patchande installationen har pågått i iaf 4 H nu:P

Har hållit på att ladda och installera sen 11:40 idag. Köpte skivorna men var tydligen lite kvar. Nu är det någon liten patch på 350 mb som måste hem också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Tror endast att det funkar på steam då du köper det därifrån. Får man fråga varför det är ett krav att det funkar på steam? Du kommer fortfarande kunna spela med dina vänner via Social Club såvitt jag vet.

Fick för mig att man laddar ner spelet via steam då. Snabbare?
Kanske inte stämmer.

Permalänk

Min 256 ssd fick svettas rejält igår när jag installerade, det krävde mycket mer än de 60 gb för att aktiveras efter ett. Tömde typ hela disken.

Permalänk

Någon annan som fått blåskärm p.g.a processorklocken? Fick precis en 124-kod och det verkar som om CPUn belastas hårt i det här spelet. BF4, Skyrim och andra open world-spel har hittills inte varit några problem för min 4770K@4,5Ghz@1.27 V. Nu provar jag istället 4,3@1.2 V och ser om strulet fortsätter.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Jävlar.
Social Club nerladdningsapplikationen har stått på sedan 8.00 imorse och är fortfarande inte klar. Fiber 100/100.
Nice...

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av carll:

Fick för mig att man laddar ner spelet via steam då. Snabbare?
Kanske inte stämmer.

Du får endast spelet via steam om du köper det där, vill man ha det på steam får man punga upp 600kr. Nedladdningen vet jag inget om då mitt nätverk ändå är så långsamt

Permalänk
Medlem

Köpte mitt precis på greenmangaming med en rabattkod. Kom inte ihåg vilken rabattkod jag använde men blev lite billigare alla fall. Kostade ungefär 400:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jävlar.
Social Club nerladdningsapplikationen har stått på sedan 8.00 imorse och är fortfarande inte klar. Fiber 100/100.
Nice...

Får 20Kbps med en 100/10 fiber, skönt att det bara är patchen och inte hela spelet då jag förbokade på GameStop

Edit: Fick nyss en "Connection to download server lost. Reconnecting"

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Du får endast spelet via steam om du köper det där, vill man ha det på steam får man punga upp 600kr. Nedladdningen vet jag inget om då mitt nätverk ändå är så långsamt

Vafaaan. Social club verkar ju vara lika dött som när gta 4 släpptes...

Jävla steamjäfel.. Pungen är lagom tung nu ändå.. Så får bli att punga. Pung.

Permalänk
Skrivet av carll:

Man måste ALLTID använda social club, there's no way around it. Skillnaden blir att med Steam så klickar man på att starta spelet i Steam, Social club startar, och sen spelet, och i annat fall måste man klicka på att starta spelet i Social club, och så startas spelet. Ingen skillnad man egentligen borde låta avgöra var man köper spelet Det skulle vara om det var så att nerladdningen från Social club var extremt långsam, men inte på Steam, fast jag gissar på att nerladdningen just nu är rätt seg oavsett.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Man måste ALLTID använda social club, there's no way around it. Skillnaden blir att med Steam så klickar man på att starta spelet i Steam, Social club startar, och sen spelet, och i annat fall måste man klicka på att starta spelet i Social club, och så startas spelet. Ingen skillnad man egentligen borde låta avgöra var man köper spelet

Fast... Ladda ner spelet via social club vs steam... Det är ju där skon klämmer

Permalänk
Medlem

Hjälp mig fatta online - läget i GTA. Jag joinar en server och ser andra spelares pluttar men när jag kör till dom o försöker prata i mic så kör alla alltid iväg . Hur kan jag istället då lira med andra på olika missions och så, eftersom ingen verkar vilja lira ihop.. random spelare.. känns som man lika gärna kan köra SP om man inte vill lira med en annan . eller?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Hjälp mig fatta online - läget i GTA. Jag joinar en server och ser andra spelares pluttar men när jag kör till dom o försöker prata i mic så kör alla alltid iväg . Hur kan jag istället då lira med andra på olika missions och så, eftersom ingen verkar vilja lira ihop.. random spelare.. känns som man lika gärna kan köra SP om man inte vill lira med en annan . eller?

Folk är muppar.. Och många testar bara nu.
Tips är att skaffa sig en vän att spela med

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Har samma fråga. Måste man köpa på steam för att få det på steam...?

Ja. Annars är det att lägga till som "non-steam game" som gäller.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

En gång i tiden var Steam rena pesten och nu skriker alla om att få spelet via Steam.

Förut var Steam rena pesten.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Finns ju i menyn online "Jobs", då kan du göra missions och allt, där hittar jag alltid folk som ska lira missions eller nåt annat. Eller det va inte det du sökte?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Klickat på den länken själv på sistone?

Jag håller dock ett vakande öga efter eventuella problem på mina projekt. Vadårå?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.