Lösning för höjdskillnad med flera skärmar?

Permalänk
Medlem

Lösning för höjdskillnad med flera skärmar?

Hejsan!

Äger en https://www.komplett.se/product/477710 och funderar på att köpa mig en http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/197798-s... att ha som main. Däremot har jag räknar ut att det är en höjdskillnad från skärmens startpunkt nere vid kanten, med ungefär 2-3 centimeter. Detta innebär att jag måste höja min nuvarande skärm upp med den längden!

Tyvärr gillar jag inte att lägga något under stativet som en ful bok och tyvärr har inte heller skärmarna justerbart ställ. Så då är frågan:

Finns det någon snygg lösning på att höja min nuvarande skärm, så att det ser snyggt och cleant ut undertill? Finns det företag som säljer en slags produkt ämnat för sådant här? Är tacksam för tips!

Tack på förhand och ha en trevlig kväll!

Permalänk
Medlem

Här inte till din fråga. Jag har erfarenhet av den Samsung-skärmen fast i 27"-format och inget jag rekommenderar. På ett lite ostadigt bord gungar skärmen i sidled för att skärmfoten är för svag. Kan inte vinka skärmen på något vis alls. Fick höja den med att lägga något under skärmfoten för att vinkla den. 24"-modellen kanske är fixad.

Kapa till och sanpappra en träbit för att sedan lacka den mörkt eller matt-svart för att ha under skärmen?

Permalänk
Bildexpert 📺

Alternativet om möjligt är att ersätta skärmarnas stativ med något som baseras på VESA-fäset men det förutsätter att det finns VESA-fästen i skärmarna. Det kan också kosta en slant för separata fästen. Skärmarna i den prisklassen brukar inte ha VESA-fästen.

Vatten är inne på ett vettig lösning. Bauhaus och liknande ställen brukar ha en sågmaskin och sälja billiga spillbitar från bänkskivor och liknande. Där kan du be personalen såga till en bit i rätt mått som du sedan sandpapprar, lackar eller oljar in beroende på. Även IKEA har en del färdiga skivor avsedda för smala skåp som kan fungera och kräver minimal insats och kostnad. Betydligt snyggare än en bok.