Permalänk

Ta bort tråd please

.

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Medlem

Lite bakvänt upplägg på programmet, matematiken ligger inte i början där den behövs utan den påbörjas först år 2.

Jag skulle satsa på ett teknisk lärosäte som är mer känt. Där det finns fler möjlighet till valbara kurser och högre kvalité på utbildningen.

Varför har du fastnat för just den utbildningen, ser inget unikt med den utbildningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allwereoutlaws:

Jag softade genom gymnasiet vilket sänkte mina betyg, de mer kända läroverken t.ex LTH kommer jag inte in på, tänkte mer på att ge utbildningen ett försök och sedan se om den duger, samtidigt göra högskoleprovet och hoppas på det bästa. Kan alternativt tänka flytta lite längre bort för att plugga men inte något som prioriterar.

Du bor alltså i Malmö nu och har din familj där?
Har du kontakter i stan som kan hjälpa dig att få relevanta jobb under din studietid så kommer det att ge ett stor bonus när du är färdig med skolan. Dvs du är både nyutbildad och har erfarenhet inom yrket när du är färdig med utbildningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allwereoutlaws:

Aa jag bor i Malmö och har min familj här. Det du skriver om har jag också fått höra är rätt så viktigt, får väl försöka anstränga mig lite mer på den sidan.
När det gäller utbildningen, alltså efter avslutade studier, tror du min examen kommer vara attraktiv på arbetsmarknaden. Jag vet att ingenjörer i datateknik är attraktiva men just tillägget Mobil it gör mig ifrågasatt.

Mvh

Kollar du på utbildningsplanen så ser man att "mobil it" är något man mest har lagt till för att det skall låta flashigt, i utb-planen finns en kurs som direkt ansluter till det, +2 kurser som angränsar.

Kan du få ett relevant jobb under studietiden så att när du tar examen så är du både nyexad har arbetslivserfarenhet så kommer du att vara attraktiv på arbetsmarknaden då jag tror de flesta tycker att arbetslivserfarenheten som du fått under din studietid uppväger eventuellt sämre studier.

Nu vet jag inte vad det är för valbara kurser du har i programmet, men har möjlighet att läsa någon lågnivå-programmerings-kurs eller PLC-programmering så kommer du få bättre bredd.