Windows Phone VS IOS apputbud vad saknas?

Permalänk
Medlem

Windows Phone VS IOS apputbud vad saknas?

Hejsan, nu har det blivit dags för en arbetstelefon och chefen nekar Jollan så står jag inför ett val mellan douche&turd.
Android valdes bort direkt då jag inte ser något positivt gentemot apple (DVS (android+apple) VS Winphone).
Vilka appar saknas i Windows phone tycker DU?
Finns det något mer än apputbudet som kan tänkas väga in?
Själv har jag alltid älskat Nokia (men ogillar starkt windows än så länge), mycket pga deras kameror och bildkvalitet samt batteritider och täckning (egna erfarenheter).

Just nu lutar det åt en Iphone 5s /6.

Enlighten me!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vilka appar vi tycker fattas i WP? Är väl ändå du som ska använda telefonen, eller? Det lättaste är för dig att gå in själv och kolla i Windows app-store för att se om de appar du använder finns tillgängliga.

Sedan vet jag inte varför du ska välja WP om du skriver att du ogillar det starkt - köp bara en iPhone, känns som att du redan valt det.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Vad spelar det för roll vilka appar vi tycker fattas i WP? Är väl ändå du som ska använda telefonen, eller? Det lättaste är för dig att gå in själv och kolla i Windows app-store för att se om de appar du använder finns tillgängliga.

Sedan vet jag inte varför du ska välja WP om du skriver att du ogillar det starkt - köp bara en iPhone, känns som att du redan valt det.

Eftersom jag inte använder så många appar eller vet vilka som en vanlig människa kan tänkas använda är det viktigt för mig att kunna kolla upp om jag kan tänkas använda dessa. Har ingen lust att läsa igenom beskrivningen på hundratals appar...

Jag hatar IOS lika mycket som WP vilket jag skriver i första raden *** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknar är en officiell app från swedbank men det finns en tredjepartsapp som funkar bra.

Sen finns det ju sånna personer som använder snapchat o lite sånt skit som inte finns heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

Eftersom jag inte använder så många appar eller vet vilka som en vanlig människa kan tänkas använda är det viktigt för mig att kunna kolla upp om jag kan tänkas använda dessa. Har ingen lust att läsa igenom beskrivningen på hundratals appar...

Jag hatar IOS lika mycket som WP vilket jag skriver i första raden...

Du har ju verkligen rätt inställning när DU ber om hjälp.

Du hatar IOS
Du hatar WP
Hatar du även Android?

Du skriver även att du inte använder så många appar. Då är det ju väldigt enkelt att kolla upp om dom apparna finns till WP

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Du har ju verkligen rätt inställning när DU ber om hjälp.

Du hatar IOS
Du hatar WP
Hatar du även Android?

Du skriver även att du inte använder så många appar. Då är det ju väldigt enkelt att kolla upp om dom apparna finns till WP

Eftersom det inte finns några appar till min telefon så kan det ju vara bra att veta vad man kanske börjar använda i framtiden, android och ios har väl nästintill exakt samma apputbud.
Och ja jag hatar även Android. Vill du veta mer saker jag hatar? syfter var ju att jag skrev "älskar Nokia" (lyft) ogillar WP (negativt), dvs att det är en Nokia produkt lyfter det.
Måste man gilla allt man använder? skrev ju i första inlägget att jag väljer mellan turd&douche.
*** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Det enda jag saknar är en officiell app från swedbank men det finns en tredjepartsapp som funkar bra.

Sen finns det ju sånna personer som använder snapchat o lite sånt skit som inte finns heller.

Tack!
Ska kolla upp om LF har app

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk

LF har en app, den fungerar utmärkt.

Dock är utbudet märkbart mindre för WP än Android och IOS. Dock har jag hittils inte hittat något jag saknar.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

fick bli en Nokia Lumia 930, mycket pga 32GB minne och kameran.
Finns det någon värre Lumia modell i dagsläget?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Jag kan väl bara tillägga av egen erfarenhet (Lumia 930) att apputbudet är väl inte så katastrofalt.

Det jag upplevde var problem var appkvalitén, som är märkbart lägre än hos konkurrenterna.
Spotify ska vi inte ens tala om. Att inte en officiell app till Swedbank finns är ju också katastrof, men där finns det som sagt en bra tredjeparts app.
Avsaknad av officiella Google appar är också katastrof, i alla fall för mig som använder det dagligen.

Det är i alla fall mina 5 cent på det hela

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

fick bli en Nokia Lumia 930, mycket pga 32GB minne och kameran.
Finns det någon värre Lumia modell i dagsläget?

Nej, den är bäst i dagsläget.

Om du fastnar för Instagram rekommenderas tredjepartsappen 6tag. Har du Facebook? Gå i så fall gärna med i gruppen Vi som gillar Windows Phone - finns goda möjligheter att få tips och hjälp där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Bra val. WP är roligare än IOS.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Som ren arbetstelefon tycker jag följande:

iPhone
+bäst appstöd för diverse program som används på jobbdatorn
+bra säkerhet, wifi cert mm

Windows Phone
+fantastisk integration med officepaket
+ruggigt smidig lösning presentation på projektor

Jobbar du mycket med outlook, onenote och powerpoint så kommer du uppskatta en windows phone, har du en mer blandad miljö så finns det garanterat en iphone-app som stödjer detta. You pick your poison.

Trevlig helg

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem

Själv saknar jag snapchat, men det är väl inte direkt nått man ska använda inom jobbet, hehe.
Annars har den allt jag behöver, dock som vissa nämner att kvalitéten på apparna är snäppet sämre till WP, tyvärr.
Förhoppningsvis ska vi få se lite bättre appar när Windows 10 kommer, då många säger att det ska bli lättare att skriva över appar till WP.

Den som lever får se!

Är iaf inte missnöjd med WP men vill du ha de senaste apparna så är det väl IOS som gäller antar jag.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag kan väl bara tillägga av egen erfarenhet (Lumia 930) att apputbudet är väl inte så katastrofalt.

Det jag upplevde var problem var appkvalitén, som är märkbart lägre än hos konkurrenterna.

Spotify ska vi inte ens tala om.

Jag tycker nya Spotify till WP fungerar riktigt bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av popup75:

Som ren arbetstelefon tycker jag följande:

iPhone
+bäst appstöd för diverse program som används på jobbdatorn
+bra säkerhet, wifi cert mm

Windows Phone
+fantastisk integration med officepaket
+ruggigt smidig lösning presentation på projektor

Jobbar du mycket med outlook, onenote och powerpoint så kommer du uppskatta en windows phone, har du en mer blandad miljö så finns det garanterat en iphone-app som stödjer detta. You pick your poison.

Trevlig helg

Jag använder mycket Outlook, Sharepoint, Lync osv. tänkte på det när jag valde Nokian. 32Gb gör även att Spotify inte behöver användas så mycket

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har redigerat vissa inlägg eftersom innehållet stred mot forumreglerna § 1.2:

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Med lite kreativitet och snille går det alldeles utmärkt att diskutera utan att det övergår till personangrepp.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Har väl varit lite klent med appar men nu ska Office och kanske tex Nokia Mix Radio komma till app store så det ordnar sig nog om man vill prova Iphone.

Permalänk

Hearthstone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Hearthstone

Skickades från m.sweclockers.com

Är det jobbigt att skriva vad du menar

Permalänk
Medlem

Det saknas i princip alla vettiga arbets/service/övervakningsapplikationer som inte Microsoft/Nokia själva ligger bakom.
De få företag som utvecklar appar till WP skiter i att uppdatera dem eller lägger ned dem.
De officiella appar som finns är dock riktigt bra, men har ni behov av specifika appar som ingen utvecklar för så är man körd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det saknas i princip alla vettiga arbets/service/övervakningsapplikationer som inte Microsoft/Nokia själva ligger bakom.
De få företag som utvecklar appar till WP skiter i att uppdatera dem eller lägger ned dem.

Jag vet inte i vilket årtionde du lever i, men mina tredjepartsappar tycker jag uppdateras mest hela tiden.

TS ville också ha konkreta exempel och inga allmänna svepande svar. Många, inklusive mig själv, skulle nog tycka det vore intressant att få åtminstone några exempel på "vettiga arbets/service/övervakningsapplikationer".