Asus lanserar kompakta ROG GR6 med Intel Broadwell och Geforce Maxwell

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar kompakta ROG GR6 med Intel Broadwell och Geforce Maxwell

Inför Valves lansering av Steam Machines släpper Asus en ny kompakt dator för vardagsrummet, där snarlik prestanda och lägre ljudnivå än föregångaren utlovas.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför inte bara köpa en laptop? Då får man ju en skärm på köpet....

Permalänk
Medlem

Att de överhuvudtaget vågar sälja en sådan hi end dator med bara 4gb ram...

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket pengar för den prestandan, visst kan man betala för ett smidigt format men även det har en gräns, en gräns som i detta fallet är passerad med råge.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

En laptop utan skärm...

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Att de överhuvudtaget vågar sälja en sådan hi end dator med bara 4gb ram...

Även om jag håller med om att det borde vara 8GB ram, jag skulle knappast kalla det en kraftmaskin. 960m och en 5200u är inte mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av bjasih:

Att de överhuvudtaget vågar sälja en sådan hi end dator med bara 4gb ram...

Den är väl tänkt att köra steam os och användas till spel i första hand, Då är 4gb oftast fullt tillräckligt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Soft låda

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

En laptop utan skärm...

Så en smartphone är en laptop utan tangentbord då?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kort sidospår, är det idag någon av de stora tillverkarna som erbjuder små kompakta högpresterande system? Tänker mig i praktiken ett mITX-system i kubformat med standardkomponenter, inte några extremt anpassade saker som Asus ovanstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Så en smartphone är en laptop utan tangentbord då?

Nej.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Varför inte bara köpa en laptop? Då får man ju en skärm på köpet....

Därför att din TV i vardagsrummet är skärmen.

Jag har en laptop i min TV-bänk och den skärmen använder jag aldrig.

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Därför att din TV i vardagsrummet är skärmen.

Jag har en laptop i min TV-bänk och den skärmen använder jag aldrig.

Min poäng var att man inte får så mycket för pengarna. Skärmen och tangentbordet på en laptop skadar ju inte, ger dig bara möjligheten att använda den som en laptop om du önskar! Ser inte poängen med att välja bort det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Min poäng var att man inte får så mycket för pengarna. Skärmen och tangentbordet på en laptop skadar ju inte, ger dig bara möjligheten att använda den som en laptop om du önskar! Ser inte poängen med att välja bort det...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte veva fram en laptop i liknande dimensioner och design med motsvarande hårdvara? Skulle vara intressant att se vad en sån kostar. Du får ta i beaktning att en sån här dator likt en Apple-maskin kostar en del för sin design och formfaktor också - det är inte bara rå prestanda du betalar för.

Permalänk
Snusfri

Trodde faktiskt att den skulle vara dyrare, trevligt med fler mindre prestandadatorer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trodde faktiskt att den skulle vara dyrare, trevligt med fler mindre prestandadatorer.

Problemet är att dess processor alltför ofta är en ordentlig flaskhals. Och det kommer bara bli värre framöver. Vi talar om en processor som bara presterar femtio procent bättre än en gammal Core 2 Duo.

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Kan du inte veva fram en laptop i liknande dimensioner och design med motsvarande hårdvara? Skulle vara intressant att se vad en sån kostar. Du får ta i beaktning att en sån här dator likt en Apple-maskin kostar en del för sin design och formfaktor också - det är inte bara rå prestanda du betalar för.

Efter en snabbsökning... Finns säkert bättre alternativ!
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=3079023

Permalänk
Medlem

Priset, jisses va dyrt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Äckligt pris. Går att köpa laptops med bättre prestanda för halva pengen.
ASUS gör ROG till något slags Alienware koncept.

Nä usch

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Bara märket "ROG" gör att det läggs på tusen kronor. Man får billigare om man bygger en egen mini pc till tvn, den får säkert mer prestanda då också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Kort sidospår, är det idag någon av de stora tillverkarna som erbjuder små kompakta högpresterande system? Tänker mig i praktiken ett mITX-system i kubformat med standardkomponenter, inte några extremt anpassade saker som Asus ovanstående.

Alienware x51?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här lådan såg jag för flera månader sedan, är det innehållet som är nytt?
Ser riktigt nice ut, Gillar ROG men när det kommer till datorlådor vill jag ha "Define" styling som är diskret, särskillt om den ska stå i närheten av Tvn.

Dom som gnäller på priset kan ju gå till närmaste Apple butik o se vilka ockerpriser de tar ut...

Permalänk
Medlem

Apple är Apple. ASUS är ASUS.
Jag betalar faktiskt gärna överpris för en Apple för kvalitén är hög. Att ASUS lyckats kränga iväg moderkort under Rampage/ROG och sedan släpper en SFF box med hårdvara som förmodligen driver runt The Sims 3 är knappast en "Gamer" skulle vilja kalla för gaming-system. Men det är just vad ROG ska stå för. Top of the line gaming produkter. Snart ser vi ROG system med Celeron processor, 4GB ram och x86 Windows system ala ROG style.

Kortfattat. Tycker inte denna lilla låda dom säljer för 9000 riksdaler är tillräckligt vass för att ingå under deras ROG koncept.. Men det är ju min högst personliga åsikt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Borde ha hetat "ROG GR8" ...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Varför inte bara köpa en laptop? Då får man ju en skärm på köpet....

Var precis min första tanke.

Skrivet av hakro807:

Kort sidospår, är det idag någon av de stora tillverkarna som erbjuder små kompakta högpresterande system? Tänker mig i praktiken ett mITX-system i kubformat med standardkomponenter, inte några extremt anpassade saker som Asus ovanstående.

Skulle också gärna sett detta. Vill jag nöja mig med bärbar prestanda så har jag hellre en bärbar. Hoppas det kommer lite roligare kompakta desktopsystem med desktopprestanda och komponenter.

Förmodligen så blir det väl så att man får bygga ihop sitt eget kompakta mITX-system.

Skrivet av Dallebull:

Den här lådan såg jag för flera månader sedan, är det innehållet som är nytt?
Ser riktigt nice ut, Gillar ROG men när det kommer till datorlådor vill jag ha "Define" styling som är diskret, särskillt om den ska stå i närheten av Tvn.

Håller med. Inget extremt stort fel på formen, men för mycket "gaming" över det för att platsa i vardagsrummet. Hoppas precis som du att det kommer lite små system med mer diskret formgivning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Även om jag håller med om att det borde vara 8GB ram, jag skulle knappast kalla det en kraftmaskin. 960m och en 5200u är inte mycket att hänga i granen.

Tänkte mer på priset

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Klenare än min 5000krs laptop, vilket skämt.

Permalänk
Medlem

asus och deras ROG, bara överpris för en laptop som är värd 4000.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Förmodligen så blir det väl så att man får bygga ihop sitt eget kompakta mITX-system.

Alltid en möjlighet, men blir så lätt kabelspagetti då. Annars såg ju Alienware X51 vettig ut, även om den kostade ganska mycket, typ 10 000 för billigaste vettiga konfigurationen.