Namnger inte företaget just nu, eftersom jag inte fått svar från dem än, men tänkte kolla vad andra tycker.
För 5 månader sedan fick jag ett erbjudande på en tjänst, från företaget som jag har varit kund hos en längre tid, gratis i 6 månader och sedan 6 månader till ordinarie pris, bindningstid 12 månader och en månads uppsägningstid. Så jag tackade ja till erbjudandet, och det har fungerat bra.
Förra veckan blev jag uppringd av företaget. "Som tack för att du varit kund hos oss så länge vill vi nu erbjuda dig en tjänst (samma tjänst som ovan), gratis i 6 månader och sedan 6 månader till ordinarie pris, bindningstid 12 månader och en månads uppsägningstid." Så jag tackade ja till erbjudandet, men när jag nu fick bekräftelsen via mejl så står det: Gratis i 6 månader och fullpris i 13 månader. De har med andra ord lagt på de kvarvarande tiden på det tidigare tecknade avtalet, men det var inget som togs upp under samtalet.
Kan de göra så?
Det var ju de som ringde, och erbjöd ändringen av ett redan tecknat abonnemang, borde det inte då vara så att det gamla avtalet förverkats i.o.m. att de kommer med ett nytt erbjudande?
/
Cicci